مراحل تمدید برند

مراحل تمدید برند: در سال‌های اخیر بسیاری از افراد از طریق ثبت برند مربوط به خود به کسب درآمد رسیده‌اند. با این که این راه دشواری‌ها و سختی‌های خود را دارد اما راه بسیار خوبی برای کسب درآمد و همچنین گسترش کسب و کار است. هر برندی که افراد ثبت می‌کنند دارای مدت مشخصی اعتبار است و پس از گذشت این مدت زمان لازم است افراد به تمدید برند خود بپردازند.

اهمیت تمدید برند

در ابتدا لازم است به این موضوع مهم اشاره کنیم که هر برندی مدت اعتبار مشخصی دارد که به طور معمول این مدت 10 سال است. این موضوع به این معنا است که پس از سپری شدن این ده سال برند شما فاقد اعتبار است و شما قادر به استفاده کردن از آن نبوده و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده نمایید.

ثبت هوران

اهمیت تمدید برند به این دلیل است که در صورتی که برای تمدید برند خود اقدام نکنید، این امکان وجود دارد که شخص یا شرکت دیگری نام برند و علامت تجاری شما را به نام خود ثبت کرده و برای خود استفاده نماید.

 چه سخت خواهد بود که شما به مدت ده سال برای شناخته شدن یک برند و نام تجاری تلاش کرده باشید و پس از این که آن برند در بین مردم معروف شد، به علت عدم تمدید برند خود، شخص یا شرکتی برند شما را به نام خود ثبت کند.

مهلت تمدید برند

در خصوص تمدید  و ثبت برند خود لازم است به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید در زمان مناسب و بدون رخداد اتفاقی این عمل را به انجام برسانید. شاید برای شما سوال باشد که چند بار می‌توانید برند خود را تمدید کنید و یا این که پس از گذشت مدت اعتبار برند شما، چه مدت زمانی برای تمدید دوبار آن در اختیار دارید.

تعداد دفعات تمدید برند

شاید برای برخی افرادی که برند مخصوص خود را دارند سوال باشد که چند دفعه یا چند سال می‌توانند برند خود را تمدید کنند. در خصوص دفعات تمدید برند لازم است ذکر کنیم  که برای تمدید در سال‌های مختلف هیچ محدودیتی وجود ندارد. این موضوع به این معنا است که افرادی که برند دارند می‌توانند به هر تعداد دفعاتی که بخواهند و پس از هر ده سال برند را برای خود تمدید کنند. لازم است این افراد بدانند که در خصوص تعداد دفعات تمدید برند هیچ مشکلی برای آنان به وجود نخواهد آمد.

مدت زمان موجود برای تمدید برند

سوال دیگری که در خصوص تمدید برند ممکن است برای افرادی که برند خود را دارند پیش آید این است که پس از اتمام دوره اعتبار برند، تا چه زمانی برای تمدید برند خود زمان دارند.  در پاسخ به این افراد لازم است بیان کنیم که افراد برای تمدید برند خود مدت 6 ماه زمان در اختیار خواهند داشت.

مهلت تمدید برند

برای مثال اگر شما دارای برندی هستید و مدت اعتبار برند شما در شهریور ماه به پایان می‌رسد، تا آخر ماه اسفند برای تمدید برند خود فرصت خواهید داشت و اگر تا این ماه اقدامی نکنید، مسئولیت اتفاقات پیش آمده بر عهده خودتان خواهد بود.

شما می توانید برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت خود با کارشناسان ثبت هوران تماس حاصل فرمایید و مشاوره دریافت کنید.

مدارک لازم برای تمدید برند

 برای آن که برند خود را تمدید کنید لازم است مدارکی را ارائه دهید. همان طور که می‌دانید برای ثبت یک برند با توجه به این که افراد ثبت کننده برند حقیقی یا حقوقی باشند، مدارکی که برای ثبت ارائه می‌دهند، تغییر کرده و متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در زمان تمدید برند نیز مدارکی که لازم است اشخاص حقیقی ارائه دهند، با مدارکی که لازم است اشخاص حقوقی ارائه دهند متفاوت خواهد بود. این مدارک به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید: آیا صورتجلسه شرکت نیاز به حضور وکیل دارد

مدارک قابل ارائه برای اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت مربوطه دارای حق امضا باشند.
  • یک کپی کامل از روزنامه تاسیس شرکت
  • لازم است در صورت وجود تغییر در شرکت، کپی از روزنامه تغیرات را نیز ارائه دهند.
  • تکمیل فرم‌های اطلاعات به صورت دقیق
  • ارسال نمونه‌ای از برند خود یا علامت تجاری شرکت
  • در صورت پیگیری روند تمدید برند توسط وکیل، لازم است وکالتنامه را نیز ارائه دهید.

مدارک قابل ارائه برای اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی شخصی که برند به نام او ثبت شده است.
  • ارسال نمونه‌ای از برند خود یا علامت تجاری
  • تکمیل فرم به صورت دقیق و کامل
  • در صورت پیگیری روند تمدید برند توسط وکیل، لازم است وکالتنامه را نیز ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات ثبتی و حقوقی

مدارک لازم برای تمدید برند

مراحل دقیق تمدید برند

برای تمدید برند خود علاوه بر این که بایستی با مدارکی که باید ارائه دهید آشنایی داشت باشید، لازم است آشنایی و اطلاعات کافی در خصوص مراحل انجام آن نیز داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید. مراحل تمدید برند به شرح زیر است:

  • در ابتدا لازم است اظهار نامه‌ای جهت تمدید برند خود تکمیل نمایید. تکمیل این اظهار نامه به همراه دریافت گواهی تجدید ثبت علامت تجاری انجام می‌گیرد.
  • لازم است مدارکی که در بالا بیان کردیم را به اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید.
  • مدارک شما در این اداره بررسی خواهند شد و سپس مدارک و اظهارنامه آن ضمیمه پرونده شما خواهد شد.
  • لازم است هزینه‌ای را برای حق الثبت بپردازید و فیش آن را ارائه دهید.
  • حال پیش نویس آگهی شما آماده خواهد شد.
  • در مرحله آخر از تمدید برند، گواهی تمدید برند شما صادر خواهد شد.

هزینه و مراحل تمدید برند

در انجام هر امری لازم است به هزینه آن توجه بسیاری نمایید. به طور کلی هزینه لازم برای تمدید برند بر اساس موارد مختلفی همچون نوع برند که منظور حقیقی یا حقوقی بودن آن است، تعداد طبقاتی که در هنگام ثبت انتخاب کرده اید. در صورتی که تعداد طبقات را کاهش داده باشید، تعداد طبقات جدید مد نظر است و آگهی روزنامه رسمی و دیگر موارد تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مجمع عمومی فوق العاده چیست

 از آن جایی که برای هر برندی این موارد متفاوت خواند بود، برآورد دقیق هزینه تمدید برند امری دشوار است. شما می‌توانید برای تعیین میزان هزینه از متخصصان و کارشناسان کمک بگیرید.

هزینه تمدید برند تجاری

سخن پایانی برای مراحل تمدید برند

ثبت برند یکی از روش‌های بسیار نوین برای کسب درآمد از طریق کسب و کاری که در آن تخصص دارید است و در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به این روش روی آورده‌اند و برند مربوط به خود را ثبت کرده‌اند. افرادی که برند مربوط به خود را ثبت می‌کنند لازم است به این نکته توجه داشته باشند که هر برندی مدت زمان خاصی اعتبار دارد و لازم است پس از اتمام این مدت زمان به تمدید برند خود بپردازند. در متن بالا مراحل تمدید برند را برای شما بیان کردیم.

به مطالعه ادامه دهید: تفاوت ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *