ثبت برند در استان البرز

علامت تجاری باید نشانه کسب و کار شما و اهداف شما باشد. لازم به ذکر است ثبت علائم تجاری و لوگوی جذاب باعث جذب مشتری‌های جدید خواهد شد. برند سازی با استفاده از ثبت هوران می‌تواند منجر به افزایش فروش یک کالا و محصولات یک برند شود. مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند در استان البرز نزدیک به 2 الی 3 ماه در نظر گرفته شده است.

کرج یکی از کلان شهرهای کشور عزیزمان ایران به شمار می‌رود و مرکز استان البرز می‌باشد. این استان در حقیقت یکی از استان‌های کوهپایه‌ای ایران به شمار می‌رود و در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته است. کرج بعد از استان تهران یکی از مهاجرپذیرترین شهر در ایران به شمار می‌رود. امروزه افراد زیادی وجود دارند که در این شهر سرمایه گذاری می‌کنند. ثبت نام تجاری در حقیقت نماد کالا و محصولاتی که شما تولید کرده‌اید خواهد شد و شما را با دیگر رقیب‌هایتان متمایز می‌کند.

فرایند ثبت برند در استان البرز

بدون شک می‌دانیم که ثبت برند امری اختیاری است، این در حالی است که برخی استثنائات نیز در این راه وجود دارد و باید ثبت نشان تجاری داشته باشند. در نتیجه افرادی که مایل هستند که محصولات، خدمات و.. کسب و کارشان شناخته و به صورت قانونی صورت بگیرد می‌توانند با استفاده از ثبت هوران و تکمیل مدارک مورد نیاز که کارشناسان ما برای شما شرح خواهند داد مالک انحصاری علامت و نام تجاری خود شوند. لازم به ذکر است مرجع صدور، تأیید گواهینامه برند شما در کشور ایران در اداره مالکیت‌های صنعتی رخ می‌دهد.

قوانین ثبت برند در کرج

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم در استان البرز، مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی برای ثبت نام تجاری خواهد بود. این مرکز در حقیقت زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این استان فعالیت دارد. مرکز مالکیت معنوی وابسته به قوه قضائیه کشور می‌باشد. تمامی مقررات و دستورالعمل‌هایی که شما در این راه با آن‌ها سروکار دارید از طریق همین سازمان اطلاع داده می‌شود.

تمامی مؤسسه‌های ثبت برند اعم از ثبت هوران در استان البرز زیر نظر این سازمان‌ها مشغول به فعالیت می‌باشند. لازم به ذکر است در صورتی که برند شما نام‌های لاتین اعم از انگلیسی، عربی و.. داشته باشد باید با قوانین در نظر گرفته شده تطبیق داده شوند.

قوانین ثبت برند در کرج

مراحل ثبت برند در استان البرز

مراحلی که شما برای ثبت نام تجاری خود باید طی کنید به شرح زیر هستند:

  • اسکن تمامی مدارک اعلام شده توسط کارشناسان ثبت هوران
  • طرح و یا لوگو در ابعاد 10 * 10 سانتی متر
  • تکمیل فرم‌های الکترونیکی اطلاعاتی که کارشناسان ما به شما اعلام می‌کنند
  • ورود به سامانه اداره مالکیت
  • تعیین کالا و طبقات کالایی
  • پرداخت هزینه‌های اولیه در سایت

بعد از اتمام این مراحل، سیستم به شما یک کد رهگیری اختصاصی خواهد داد، بعد از آن شما از طریق پیامک می‌توانید مراحل آتی ثبت نام تجاری خود را دنبال کنید. همان طور که در بالاتر ذکر شد در سراسر کشور و حتی ثبت برند در استان البرز باید در اداره مالکیت‌های صنعتی مجری انجام شود.

برای ثبت صورتجلسه شرکت درباره جلسات و تغییرات شرکت خود می توانید با مشاورین هوران تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

بازخوردهای بازرسی بازرس اداره ثبت برند در مراحل ثبت

  • ابلاغیه رفع نقص

در صورتی که مدارکی که شما ارسال کرده‌اید با محتوای اظهارنامه الکترونیکی که ارائه داده‌اید نقض داشته باشد، به شما یک مهلت ۱ماهه داده می‌شود تا نقص‌ها را برطرف کنید.

  • صدور ابلاغیه رد

در صورتی که برند ثبت شده شما در بخش‌هایی از کالا و خدمات درخواستی ممکن نباشد، به عنوان مثال زمانی که نام برند شما قبلاً به ثبت رسیده باشد.

  • و صدور ابلاغیه رد اظهارنامه

اگر شما قانون را رعایت نکرده باشید در خصوص تعیین نام، نشان تجاری و یا ثبت نام تجاری به نام دیگری تعلق داشته باشد.

  • اجازه انتشار آگهی

با توجه به ماده 120 قانون ثبت برند و اختراعات اداره مالکیت شما باید با هزینه خود اقدام به انتشار یک آگهی در روزنامه رسمی کنید. در صورتی که برند انتخاب شده شما با هیچ گونه اعتراضی روبه‌رو نشود می‌توانید برند را با نام تعیین شده به ثبت برسانید.

مراحل رسیدگی به اعتراض برند در البرز

در صورتی که برند شما اعتراض وارد شده باشد. شخص معترض باید در مهلت تعیین شده به اداره‌های استان البرز مراجعه کند. اداره موظف است نسخه‌ای از اعتراض را برای متقاضی ارسال کند، متقاضی باید در این خصوص پاسخگو باشد و در صورتی که پاسخی داده نشود تقاضای برند ثبت شده برای وی رد خواهد شد. در صورت پاسخگویی به اداره مالکیت، تصمیم به پذیرش تقاضا و یا رد کردن آن خواهد گرفت.

در صورتی که بعد از 30 روز از تاریخ انتشار روزنامه اول گذشته باشد و ثبت نام تجاری هیچ اعتراضی نداشته باشد متقاضی می‌تواند برند خود را به ثبت برساند. از تاریخ پذیرش برند متقاضی مالک علامت خواهد بود و از تمامی حقوق مالکیت برخوردار می‌شود. بعد از انتشار روزنامه دوم اداره مالکیت اقدام به صدور گواهینامه ثبت برند به نفع مالک خواهد کرد.

نکاتی در مورد ثبت برند در کرج و استان البرز

در تمامی مراحلی که ثبت هوران برند شما را به ثبت می‌رساند پرداخت‌های مالی باید توسط شما و یا کارشناسان ما صورت گیرد. لازم به ذکر است همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره شد به ثبت رساندن برند به صورت اختیاری صورت می‌گیرد.

اما در برخی موارد این امر ضروری و اجبار می‌باشد. موارد اجبار ثبت، داروهای اختصاصی، مواد غذایی که در پوشش‌های مخصوصی نگه داری می‌شوند. نوشیدنی‌های گازها، لوازم بهداشتی و آرایشی که با پوست صورت به صورت مستقیم در تماس هستند. در صورتی که برند شما از نام لاتین استفاده کرده باشد شما موظف هستید که کارت بازرگانی خود را ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: چرا باید بعد از جلسه صورت جلسه نوشته شود

مدت اعتبار قانونی علائم ثبت شده

بعد از ثبت برند شما تا 10 سال اعتبار خواهید داشت. این مهلت از روز ارسال اظهارنامه محاسبه می‌شود و بعد از اتمام رسیدن این 10 سال، 6 ماه به متقاضی وقت داده خواهد شد که به سراغ تمدید برند برود. در صورت که در زمان تعیین شده اقدام به تمدید برند نکرده باشید باید پرداخت جریمه تأخیر انجام دهید. ثبت هوران با دارا بودن کارشناسان تخصصی و خبره در حوزه ثبت انواع علائم تجاری و با مشاوره حقوقی در کنار شما خواهد بود.

مدت اعتبار قانونی علائم ثبت شده

مدت زمان ثبت برند و علائم تجاری در استان البرز و شهر کرج

یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین مراحل برای ثبت برند در استان البرز، استعلام نام برند مورد نظر می‌باشد. با این کار شما می‌توانید از ثبت نبودن برند مشابه خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این موضوع این مرحله باعث می‌شود که روند به ثبت رساندن برند شما در کرج زودتر نیز صورت گیرد.

زیرا در صورتی که پیشنهاد شما تکراری باشد مرکز مالکیت معنوی درخواست شما را رد خواهد کرد. زمانی که شما اظهارنامه خود را به مرکز ارسال کنید به مدت 30 الی 45 روز کاری باید برای صدور آگهی صبر کنید.

بعد از گذشت این روند اولین آگهی شما در روزنامه رسمی کشور انتشار داده می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود تا در مهلت ۱ماهه با نام شما ارتباط برقرار کنند و یا اعتراض کنند. بعد از این بازه 4 هفته بعد گواهی ثبت برند برای شما صادر خواهد شد و نوبت به انتشار در روزنامه رسمی دوم می‌باشد، بعد از این مرحله برند شما به صورت قانونی به ثبت خواهد رسید.

به مطالعه ادامه دهید: ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *