چرا شرکت ثبت کنیم

ابتدایی‌ترین سوالی که ذهن همه آنهایی که قصد تاسیس شرکتی دارند را درگیر می‌کند این است که چرا شرکت ثبت کنیم ؟ وقتی فعالیتمان بصورت و در قالب شرکت رسمیت پیدا کند، کلیه امور از معاملات و فعالیت‌های تجاری گرفته تا غیرتجاری صورت گرفته در شرکت، رسمی و قانونی می‌شود و اعتبار بیشتری می‌یابد.

قابل توجه است که کلیه فعالیت شرکت‌ها تحت حمایت، نظارت و پشتیبانی قانون است، به همین دلیل فعالان اقتصادی و اشخاص حقوقی و حقیقی به دلیل اعتباری که شرکت نسبت به فرد حقیقی و حقوقی دارد، بیشتر تمایل به همکاری با شرکت‌های ثبت شده را دارند. آمارها نشان دهنده این است که 90 درصد افرادی که قصد چرا شرکت ثبت کنیم فوری و‌ بهره‌مندی از مزایای سریع ثبت را دارند در ابتدای راه به علت پیچیده بودن مسیر آن دست می‌کشند.

ثبت هوران

انواع شرکت ثبتی

1- شخصیت‌های حقیقی

فردی عادی که وجود خارجی دارد و فعالیت تجاری یا مالی انجام می‌دهد.

2- شخصیت‌های حقوقی

که بصورت قانونی و طبق قانون تجارت شرکت‌ها به عنوان یک شرکت مستقل ثبت شده‌است.

دلایل ثبت شرکت

ثبت شرکت‌ها دلایل اجتماعی و قانونی زیادی دارد که ما در این مقاله بصورت مختصر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

الزامات دولتی

بسیاری از امور منحصرا مربوط به دولت می‌باشد، به عنوان مثال شرکت در انواع مزایده‌ها و مناقصه‌ها، علاوه بر آن اخذ خیلی از مجوزهای قانونی و انجام امور مالیاتی همچون تسهیلات ارزی، مالی و دریافت وام‌ها در دو بخش هم دولتی و هم خصوصی فقط در چهارچوب و حیطه شرکت‌ هایی که ثبت شده‌اند قابل اجراست.

 امنیت قانونی

از نظر قانونی چرا شرکت ثبت کنیم؟ در قانون تجارت همه روابط و مقررات بین شرکا و خود شرکت‌ها از پیش نوشته شده‌است. شرکا موظف هستند که صفر تا صد تعهدات را صورتجلسه شرکت دقیق اجرا کنند. ثبت شرکت‌ها از این جهت، باید شرایط آسودگی خاطر، امنیت قانونی و منافع هر دو یا چند طرفی که با هم کار می‌کنند را تمام و کمال ضمانت کند.

فعالیت‌ها و کارهایی که انجام می‌دهید چون در زمینه کار و تجارت است اگر در قالبی چون شرکت انجام پذیرد، به دلیل نظارت قانون بر کار و فعالیت آنها رسمیت بیشتری پیدا کرده. بنابراین ارزش بیشتری خواهد داشت، در نتیجه افراد و شرکا تمایل بیشتری دارند. تا با شما کار کنند و زمانیکه مشکلی بین اعضا پیش بیاید از طریق قانونی می‌‌توان آن را حل کرد.

نمایندگی

شما برای گرفتن و اعطای نمایندگی‌های مجاز و شعبه‌های قانونی در خارج از کشور و همچنین داخل نیازمند به چرا شرکت ثبت کنیم هستید.

دلایل ثبت شرکت

سابقه رسمی

سابقه رسمی یا رزومه‌ای که دارید و برای آن سالیان زیادی زحمت کشیده‌اید. برای ارائه به اشخاص حقیقی یا حقوقی، کارنامه‌ای از سوابق موفق و عاملی برای اعتمادسازی در جهت معرفی شماست.

علاوه بر آن اطلاعاتی که در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار چاپ می‌کنید. سندی بسیار موفق و ماندگاراست نسبت به تعاریف شغلی شما و تایید توسط دیگران و معرفی‌های کلامی آنها.

همه اینها سابقه رسمی و دلایل اعتماد دیگران به شما و شرکتتان است.

تعیین صلاحیت

از راههایی که سازمان‌های ذی‌ربط در زمینه رتبه‌بندی و تعیین صلاحیت شرکت شما استفاده می‌کنند می‌توان این موارد را نام برد:

سوابق بیمه، قراردادها و بکارگیری افراد متخصص.

خیلی از افراد حقیقی و حقوقی قبل از ارتباط گرفتن و تصمیم برای همکاری، تعیین صلاحیت شما و شرکتتان را مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌دهند.

امنیت مخاطب

چرا شرکت ثبت کنیم به مخاطبان طرف حساب شما این اطمینان و باور را می‌دهد. منافعی که در نزد شما دارند. در چهارچوب قانون از جانب شما و شرکتتان تامین و حمایت می‌شود و اعتمادشان جلب می‌‌شود.

 سرمایه انسانی

سرمایه‌های اصلی یک شرکت یا هر کسب‌وکاری در اصل سرمایه‌سازان آن هستند. به عبارتی مدیران، کارمندان و مشتریانش هستند و شما برای اینکه بتوانید از منافع این گروه و انگیزه دادن به آنها برای ادامه کار و بهره‌مندی از امکانات عمومی و کشوری حمایت کنید. نیازمند ثبت شرکت هستید. قسمتی از این منافع مهم برای ثبت سوابق آنها برای بیمه و بازنشستگی‌شان است.

مسولیت همه اعضا نسبت به فعالیت‌ شرکت

بعد از به ثبت رساندن شرکت همه مسولیت‌های تغییرات شرکت و به طبع سود و زیان آن بر عهده همه اعضای آن است و فقط با یک نفر نیست.

تأثیر زمان در اعتبار شرکت

تأثیر زمان در اعتبار شرکت

وقتی در قالب یک شرکت رسمی فعالیتمان را آغاز می‌کنیم به دلیل ثبت رسمی و تاریخ شروع فعالیت شرکت، با گذشت زمان و بالا رفتن سابقه و مدت زمان فعالیتش، بر اعتبار و ارزش شرکت افزوده می‌شود. علاوه بر آن نام ثبت شده .چرا شرکت ثبت کنیم قادر است وجهه شرکت را بین اشخاص و اصناف معتبرکرده و باعث  اعتماد و شناخته شدن آن شود. با ثبت شرکت می‌توان با بیشتر کشورها ارتباط و مبادلات تجاری داشت. ثبت شرکت در بازار پر از رقابت امروزی برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید. می‌تواند خیلی برای شما بهتر باشد و شما به اهدافتان نزدیک کند و تجارت بزرگ خود را شروع کنید.

دریافت وام‌ کلان

بسیاری از وام‌های مهم و بزرگ به اشخاص داده نمی‌شود و در قالب ثبت شرکت می‌توان از این تسهیلات و امتیازارت استفاده کرد.

اطلاعات کلی شرکت‌ها باید کامل، واضح و بی‌نقص باشد

پس از به ثبت رساندن شرکتتان باید هرگونه ابهام یا سوالی که ممکن است برای افراد و شرکت‌هایی که قرار است و یا می‌خواهند با شما کار کنند. پیش بیاید را برطرف کنید و در اسرع وقت اطلاعات کامل و موردنیاز را در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ برسانید.

شرکت‌های برند و بزرگ نمایندگی‌شان را  فقط به شرکت‌های ثبتی و قانونی می‌دهند.

اگر قصد گرفتن نمایندگی یا ثبت برند شرکتی را دارید و می‌خواهید برای آن کار کنید باید اول از همه چرا شرکت ثبت کنیم خود را به ثبت برسانید.

 انواع ثبت شرکت

براساس ماده 2 قانون تجارت شرکت‌های ثبتی به چرا شرکت ثبت کنیم 7 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

شرکت با مسولیت محدود

سهامی (شامل سهامی عام خاص)

شرکت تضامنی

شرکت مختلط سهامی

مختلط غیرسهامی

شرکت تعاونی

شرکت نسبی

موسسه حقوقی

موسسه غیرتجاری

انواع ثبت شرکت

جمع بندی

دلیل بعضی تاخیر و تردیدها در به ثبت رساندن یا نرساندن شرکت،چرا شرکت ثبت کنیم ترسیدن از قدم گذاشتن به حیطه ناشناخته قوانین تجارت، موارد حقوقی آن، عواقب و نتایج حاصل از این ناآشنایی است. چرا شرکت ثبت کنیم با زمان گذاشتن، مطالعه و تحقیق در مورد قوانین مربوطه به ثبت شرکت‌ها می‌توان اطلاعات بسیار زیاد و مفیدی بدست آورد. علاوه بر آن از موسسات تخصصی مشاوره گرفت تا این راه برای شما آسان و هموار شود و به راحتی پاسخ تمام سوالات خود را بگیرید. از سردرگمی و ترس به دلیل عدم آشنایی با مقررات آن رها شوید و با خیال راحت به چرا شرکت ثبت کنیم خود اقدام کنید.