تفاوت ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی

تفاوت ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی: موضوع بحث این مقاله مربوط به تفاوت برند شخصی با برند حقوقی می‌باشد که امروزه با واژه‌های مانند نام تجاری شخصی و نام تجاری حقوقی شناخته می‌شوند؛ اما قبل از آن که به سراغ تفاوت ثبت برند این دو برویم، بهتر است شما را با انواع تعریف‌های کلی در خصوص آن‌ها برای شما توضیح دهیم. ثبت برند به صورت رسمی این امکان را به افراد و شرکت‌ها می‌دهد تا کسب و کار و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند و به این صورت کسب و کار خود را رونق دهند.

ثبت هوران

برند شخصی

هنگامی که افراد قصد دارند تخصص و محصولات خود را به صورت شخصی به دیگران نمایش دهند و از آن کسب درآمد داشته باشند نیازمند به ثبت برند خود هستند. این برند با ثبت شدن جزئی از دارایی افراد به حساب می‌آید. برای ثبت برند این دسته از افراد لازم است ابتدا توانایی‌های برند را کشف کنند و این امر را مشخص کنند که چه نوع خدمات و محصولاتی را برای مشتری‌های خود تهیه کرده‌اند.

بعد از آن با استفاده از فضای مجازی و تبلیغات مختلف افراد برند و کسب و کار خود را به دیگران معرفی خواهند کرد. از مزیت‌های ثبت برند شخصی می‌توان به شناخته شدن، معروف شدن در حرفه در بین رقیب‌ها، وصل شدن به افراد حرفه‌ای و افزایش درآمد بالاتر اشاره کرد.

برند حقوقی

امروزه ثبت برند حقوقی بیشتر از ثبت برند حقیقی رایج شده است؛ در صورتی که یک شرکت بدون ثبت برند محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کند، افرادی کمی به محصولات و خدمات ارائه شده آن‌ها اعتماد خواهد کرد. به این مثال دقت کنید.

در صورتی که یک شرکت محصولات آرایشی خود را به بازار عرضه کند و یک مشتری از آن محصول رضایت داشته باشد و برای دیگران معرفی کند چه باید کند؟ اگر شما قصد دارید محصولات خود را دو برابر به فروش برسانید نیازمند به ثبت برند حقوقی خواهید بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی

برای آن که افراد حقیقی و حقوقی بتوانند برند خود را به ثبت برساند در ارائه مدارک تفاوت‌های بسیار کوچکی در این راه وجود دارد. مدرک‌هایی که افراد حقیقی برای ثبت برند خود نیازمند هستند، می‌توان به کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی فرد، گواهی و مجوزهای لازم بسته به بین‌المللی بودن یا همان لاتین بودن یا داخلی بودن برند اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی

به این نکته دقت داشته باشید در صورتی که نام برند شما به صورت لاتین باشد، نیازمند به ارائه کارت بازرگانی خواهید بود. از دیگر مدارکی که ثبت برند حقوقی و حقیقی به آن نیازمند هستند گواهی امضا می‌باشد، تا زمانی که شما این گواهی را دریافت نکنید، نمی‌توانید مراحل را به انتها برسانید.

در این راه شما باید از تمامی قوانین و شرایط ثبت برند تجاری اطلاع داشته باشد. بهتر است قبل از اقدام به ثبت برند حقیقی خود از صفحه استعلام برند درخواست خود را ثبت کنید تا از این مورد اطمینان حاصل کنید که نام انتخاب کرده از قبل ثبت نشده باشد.

مدارک ثبت برند حقوقی

برای آن که افراد حقیقی بتوانند برند مورد نظر خود را به ثبت برسانند نیازمند به مدارک و کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت نیازمند است.  از دیگر مدارکی که در این راه نیاز می‌باشد. می‌توان به آگهی ثبت و تأسیس شرکت، دریافت مجوزهایی مانند گواهی کسب، پروانه بهره برداری و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است در صورتی که شما در این راه از وکیل بهره گرفته‌اید، ارائه مدارک وکیل نیز الزامی است. در کنار این موضوع آدرس دقیق شرکت نیز باید در این مدارک وجود داشته باشد. در ثبت بند حقوقی در صورتی که نام انتخاب شده شما لاتین باشد نیازمند به ارائه کارت بازرگانی خواهید بود.

مراحل ثبت برند حقیقی و حقوقی چگونه است

اولین مرحله برای ثبت برند به صورت حقوقی و حقیقی به این صورت انجام می‌شود که مدارک گفته شده در بالا را تحویل دهند و ثبت نام اولیه را در سایت انجام دهند. بعد از انجام این مرحله نیازمند به ثبت اظهارنامه خواهید بود. در این مرحله نیز ریز کالا و طبقات مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی

مراحل ثبت برند حقیقی و حقوقی چگونه است

بهترین راه حل برای طی کردن این مراحل به صورت صحیح این است که از افراد فعال در این حوزه کمک بگیرید. شما می‌توانید با مشاورین ثبت هوران در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی در این حوزه تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: تغییرات شرکت شامل چه مواردی می شود

 مراحل ثبت برند چه به صورت حقوقی و چه به صورت حقیقی دارای ریز کاری‌های بسیاری است که بهتر است آن‌ها را به دست یک کاربلد در این راه بسپارید. در صورتی که این مراحل به درستی انجام شود.

کارشناس تأییدیه آن‌ها را به شما اعلام می‌کنند و در مدت 30 روز کاری آگهی را بر روی سایت به نمایش می‌گذارند. به این نکته توجه داشته باشید برای طی کردن این مراحل شما نیازمند به پرداخت هزینه‌های جداگانه خواهید بود.

مراحل ثبت برند حقیقی یا حقوقی

مراحلی که برای ثبت برند حقیقی و حقوقی باید طی شود به شرح زیر می‌باشد:

  • در مرحله اول باید برند اختصاصی خود را با توجه به قوانین حاکم طراحی کنید
  • برند انتخاب شده به هیچ عنوان نباید تکراری باشد، علاوه بر این موضوع نام برند را به صورتی انتخاب کنید که تلفظ آن ساده باشد
  • مراجعه به سامانه مالکیت معنوی و اقدام به بارگذاری یک نمونه از برند در ابعاد 6 * 6 کنید
  • تنظیم اظهارنامه برای درخواست ثبت برند
  • بعد از دریافت تأییدیه باید به صورت حضوری با همراه داشت مدارک ذکر شده در بالاتر به اداره علائم تجاری مراجعه کنید تا امورات نهایی را انجام دهید
  • بعد از گرفتن تأییدیه نهایی سند ثبت برند خود را دریافت کنید

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره ماده ۲۰۰ قانون تجارت

تفاوت نام برند شخصی و حقوقی

به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب نام برای برند و شرکت خود یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحلی است. که شما باید در این راه انجام دهید. اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این مسئله نگاه کنیم باید گفت که نام برند برای افراد حقیقی بیشتر نام خود افراد ثبت می‌شود.

تفاوت نام برند شخصی و حقوقی

تنها تفاوت بین برند شخصی و حقوقی همین می‌باشد. برخی از اصلی‌ترین نکاتی که برای انتخاب نام برند شخص و حقوقی باید در نظر داشته باشید به شرح زیر می‌باشد:

  • نام انتخابی شما قبلاً به ثبت نرسیده باشد.
  • از حروف و اعداد به تنهایی استفاده نکنید.
  • نام انتخابی مخالف با شرع اسلامی نباشد.
  • نام ساده و جذابی باشد.

تفاوت هزینه ثبت برند ثبت برند حقیقی و حقوقی

از دیگر تفاوت‌های ثبت برند حقیقی و حقوقی با یکدیگر دارند، هزینه‌هایی است که افراد باید در این راه پرداخت کنند. در صورتی که تمایل دارید با هزینه‌های که در این راه باید پرداخت کنید بیشتر آشنا شوید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. لازم به ذکر است تعرفه و هزینه‌های موجود برای ثبت نام تجاری در داخل ایران و خارج از کشور دارای تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: مجوزات لازم برای ثبت برند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *