ثبت موسسه مهاجرتی

امروزه بخش زیادی از افراد جامعه به دنبال مهاجرت هستند. مهاجرت ممکن است به صورت تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری انجام شود. این میزان درخواست برای مهاجرت وجود موسسات مهاجرتی را می‌طلبد که بتوانند به طور تخصصی و قانونی به افراد راهنمایی کنند. به همین دلیل بخشی از افرادی که در زمینه مهاجرت دانش و تخصص کافی دارند اقدام به ثبت موسسه مهاجرتی می‌نمایند. در ادامه این مطلب قرار است راجع‌به شرایط و مدارک لازم برای ثبت و ایجاد یک موسسه مهاجرتی بیشتر توضیح بدهیم.

ثبت هوران

ثبت موسسه مهاجرتی چیست

اکثر افراد برای یافتن یک زندگی ایده‌آل به دنبال مهاجرت هستند. اما بیشتر متقاضیان برای مهاجرت با مراحل مهاجرت، سختی‌ها و شرایط آن آشنا نیستند. حتی وقتی خودشان برای مهاجرت کاری و یا تحصیلی اقدام می‌کنند، به علت رعایت نکردن برخی نکات مهم موفق به دریافت ویزا نمی‌شوند.

موسسات مهاجرتی برای آگاه‌کردن مردم از شرایط مهاجرت و هموارکردن راه آن تاسیس می‌شوند. کار این موسسات بسیار حساس است و نمی‌توان به هر موسسه‌ای اعتماد کرد. در مقابل افرادی زیادی هستند که در زمینه مهاجرت تخصص و دانش کافی دارند. این افراد برای قانونی کردن کار خود اقدام به ثبت موسسه مهاجرتی می‌کنند. یک موسسه مهاجرتی وقتی که به ثبت رسیده باشد، اعتماد مردم را بیشتر جلب می‌کند. معمولا اعضای یک موسسه مهاجرتی را تعدادی وکیل باتجربه در زمینه مهاجرت تشکیل می‌دهند. این وکلا تلاش می‌کنند امور اقامت متقاضی را به شکل کاملا قانونی و به نیابت از او انجام دهند.

نحوه ثبت موسسه مهاجرتی

فرد و یا افرادی که برای ثبت یک موسسه مهاجرتی اقدام می‌کنند باید در ابتدا دانش کافی در این زمینه داشته ‌باشند. اولین قدم برای ثبت یک موسسه مهاجرتی تعیین اعضای تشکیل‌دهنده و مدارک مورد نیاز است. مدارک مورد نیاز و شرایط ثبت موسسه مهاجرتی بستگی به نوع موسسه مهاجرتی دارد. در ایران موسسات مهاجرتی در دو نوع ایجاد می‌شوند که در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت. ثبت برند نیز یکی دیگر از خدمات مجموعه ثبت هوران است که شما عزیزان می توانید از آن استفاده کنید. 

 

ثبت موسسات مهاجرتی با سهامی خاص

ثبت موسسات مهاجرتی با سهامی خاص

ثبت این موسسات مثل ثبت شرکت‌های سهامی خاص است. ثبت این نوع موسسات یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ثبت موسسات مهاجرتی است. سرمایه موسسات مهاجرتی با سهامی خاص به شکل سهام در می‌آید اما مثل سهامی عام قابل ارائه در بورس نیست. نکته مهم در موسسات مهاجرتی با سهامی خاص این است که می‌توان سهامی این شرکت‌ها را به افراد دیگر فروخت و یا واگذار کرد.

 

ثبت موسسات مهاجرتی با مسئولیت محدود

مهم‌ترین ویژگی موسسات مهاجرتی با مسئولیت محدود این است که به سرمایه اولیه کم و محدودی نیاز دارند. تفاوت موسسات مهاجرتی با مسئولیت محدود با موسسات مهاجرتی سهامی خاص در این است که سهام این موسسات قابل انتقال و واگذاری به افراد دیگر نیست. در ثبت موسسه مهاجرتی با مسئولیت محدود هر فرد به میزان سرمایه اولیه خود مسئولیت و تعهد دارد.

با توجه به فعالیت هر موسسه و اینکه در زمینه تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری برای مهاجرت اقدام می‌کند، مرجع اخذ مجوز ممکن است وزارت امور خارجه، وزارت علوم و تحقیقات و یا وزارت کار باشد. برای ثبت هر کدام از این موسسات نیاز به مدارکی است که در ادامه مطلب به مدارک مورد نیاز آن‌ها می‌پردازیم.

ثبت موسسات مهاجرتی با مسئولیت محدود

شرایط لازم جهت ثبت موسسه مهاجرتی

بی‌شک برای ثبت یک موسسه مهاجرتی باید دارای یک‌سری شرایط باشید. نکته مهم در ایجاد موسسات مهاجرتی داشتن دانش و یا تخصص لازم در این زمینه است. یکی دیگر از شرایط لازم برای ثبت موسسه مهاجرتی داشتن تبحر و تجربه کافی برای انجام امور مهاجرتی در کم‌ترین زمان ممکن است. همچنین افرادی که اقدام به ثبت این موسسات می‌کنند.

باید با قوانین مهاجرتی کشورها و وکلای مهاجرت در آن‌ها آشنایی داشته ‌باشند. افرادی که تحت عنوان یک موسسه مهاجرتی فعالیت می‌کنند باید اطلاعات کاملا به‌روز در این زمینه داشته ‌باشند. البته در هنگام ثبت نگران وارد کردن اطلاعات نباشید، حتی بعد از ثبت نیز شما می توانید با استفاده از خدمات تغییرات شرکت مجموعه هوران در اساسنامه خود تغییر ایجاد کنید.

موسسات مهاجرتی باید از تمامی مشکلات و عوارض احتمالی آگاه باشند و همچنین راه‌حل رفع آن‌ها را بدانند. نکته مهم دیگر این است که یک موسسه مهاجرتی باید از تمامی هزینه‌ها، عوارض دولتی و سرمایه اولیه اطلاع داشته ‌باشد. همچنین آگاهی از تمامی قوانین حوزه مهاجرت در کشور مبدا و کشور مقصد بسیار ضروری است. برای ثبت یک موسسه مهاجرتی حضور یک وکیل مهاجرت رسمی یا اخذ پروانه وکالت واجب است. با رعایت  این شرایط برای ثبت موسسه مهاجرتی، کار این موسسات رسمی و قانونی می‌شود در نتیجه مردم راحت‌تر به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

مراحل ثبت موسسه مهاجرتی

برای ثبت یک موسسه مهاجرتی ابتدا باید با توجه به نوع موسسه یعنی سهامی خاص یا مسئولیت محدود ‌بودن آن اقدام به تهیه مدارک لازم کنید. مدارکی نظیر مدارک شناسایی، مجوزها، اوراق شرکت، حسن شهرت و عدم سوءپیشینه کیفری و… را باید تهیه کرده و به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. معمولا پس از گذشت 48 ساعت از تکمیل مدارک اوراق موسسه به همراه برگه تایید نام از اداره ثبت شرکت‌ها برای موسسان فرستاده می‌شود.

سپس پس از گذشت 12 تا 15 روز کاری گواهی ثبت موسسه مهاجرتی به همراه اوراق اصلی موسسه که مهر اداره ثبت شرکت‌ها روی آن‌ها است به موسسان تحویل داده می‌شود. بهتر است بعد از اتمام هر جلسه بین هیئت مدیره، موارد ذکر شده در آن جلسه به صورت کتبی و صورت جلسه شرکت آماده شود.

بیشتر بخوانید: ثبت موسسه داوری

مراحل ثبت موسسه مهاجرتیمدارک لازم جهت ثبت موسسه مهاجرتی

برای ثبت یک موسسه مهاجرتی به مدارک و اخذ مجوز از وزارت امور خارجه، وزارت علوم و تحقیقات یا وزارت کار نیاز است. به طور کلی برای ثبت یک موسسه مهاجرتی به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • ارائه مدارک شناسایی افراد تشکیل‌دهنده، شامل شناسنامه و کارت ملی
  • عاری از هرگونه سوءپیشینه کیفری
  • ارائه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت
  • ارائه مدارکی که نشان دهد توانایی لازم برای انجام امور مهاجرتی را دارید
  • آشنایی با یک زبان خارجی
  • حداقل 30 سال سن
  • ارائه مجوز از وزارت مربوطه
  • ارائه‌کردن اوراق موسسه شامل اساس‌نامه و اظهارنامه
  • دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و یا معادل آن

در کنار این مدارک ممکن است با توجه به نوع موسسه مهاجرتی نیاز به مدارک دیگری هم داشته‌ باشید. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسات مهاجرتی سهامی خاص و مسئولیت محدود می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه مهاجرتی سهامی خاص

  • ارائه مدارک شناسایی تمامی افراد تشکیل‌دهنده موسسه
  • ارائه مشخصات افراد تشکیل‌دهنده هیئت مدیره و بازرسان
  • تهیه و ارائه‌دادن اوراق موسسه شامل: اساس‌نامه و اظهارنامه
  • اخذ و ارائه مجوزهای لازم از وزارت مربوطه

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه مهاجرتی با مسئولیت محدود

  • ارائه‌کردن مدارک شناسایی افراد تشکیل‌دهنده موسسه
  • ارائه‌کردن مدارک موردنیاز برای ثبت موسسات مهاجرتی با مسئولیت محدود
  • تهیه و ارائه اوراق موسسه شامل: اساس‌نامه و اظهارنامه
  • اخذ و ارائه مجوزهای لازم از وزارت مربوطه

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت منطقه آزاد

مدارک لازم جهت ثبت موسسه مهاجرتی

سخن پایانی

امروز با توجه به تقاضای بالای افراد برای مهاجرت به سایر کشورها، تاسیس یک موسسه مهاجرتی می‌تواند یک راه خوب برای کسب درآمد باشد. البته برای ثبت موسسه مهاجرتی و فعالیت در این زمینه نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه دارید. موسسات مهاجرتی از قوانین مهاجرتی سایر کشورها آگاه هستند و به افراد کمک می‌کنند تا در زمان محدود کارهای اقامت و اخذ ویزای خود را انجام دهند. با ثبت‌کردن موسسه مهاجرتی میزان اعتماد مردم به این موسسات بیشتر می‌شود.