ثبت برند مشاغل خانگی

ثبت برند مشاغل خانگی: امروزه با تحولی که در شیوه اجرای کسبوکارها پدید آمده است از روش‌های متفاوت و متعددی برای درآمدزایی استفاده می‌شود. از جمله این روش‌ها شیوه کسب و کار به روش کار در منزل و یا اصطلاحا مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی بیشتر از سوی بانوان مورد استقبال قرار می‌گیرد، چرا که این امکان را برایشان فراهم می‌آورد تا در کنار امور خانه‌داری و تربیت فرزند به کسب در آمد و رسیدگی به معیشیت زندگی خود بپردازند.

نکته مهم برای حمایت از این دسته مشاغل، داشتن اعتبارنامه و ثبت برند می‌باشد تا محصولی که در خانه تولید می‌شود. چه به شیوه آنلاین تبلیغ شود و یا به روش سنتی، دارای یک مشخصه و اعتبار محصول باشد و برای مشتری تضمین حاصل نماید.

ثبت هوران برند کمک می‌کند تا رونق کسب و کار شما محدود به مشتریان فامیلی و محله ای نباشد و بتوانید در حوزه گسترده‌ای در کل جهان ارسال و فروش محصول تولیدی خود را داشته باشید. چه بسا کارگاه‌های کوچکی خانگی توسط ثبت برند توانستند سرمایه مالی جذب نموده و کسب و کار خود را از این طریق گسترش دهند.

ضرورت و اهمیت ثبت برند در مشاغل خانگی مانند سایر حرفه‌ها قابل توجه و تاکید است.

ثبت هوران

اهمیت مشاغل خانگی در جامعه

بسیاری از زنان سرپرست خانوار برای امرار معاش زندگی خود به کار و اشتغال در خانه می‌پردازند. تنوع مشاغل خانگی بخاطر دسترسی بیشتر و هزینه کمتر، بیشتر از سایر حرفه هاست، از کارگاه‌های مختلف قالیبافی و گلیم بافی ویا تهیه و پخت شیرینی و نان‌های سنتی گرفته تا دست سازه‌های تزئینی و نیز دوخت لباس و بسیار شغل‌های دیگر که به صورت حرفه ای، گاه توسط چند نفر از اعضای خانواده و گاه چند همکار کاربلد و قابل اعتماد انجام می‌گیرد.

نه تنها بانوان، بلکه مردان زیادی هستند که بخاطر عدم هزینه‌هایی چون اجاره مکان، پرداخت مالیات، حتی ضعف جسمانی و دلایل متعدد دیگر روی به انجام مشاغل خانگی آورده‌اند.

اهمیت مشاغل خانگی در بسیاری از اصناف تا آنجا مورد توجه است. که حتی بسیاری از تولیدی ها و کارخانه‌های بزرگ ترجیح می‌دهند بخاطر انبوه بخشیدن به تولید و استفاده از نیروی کار بیشتر بخشی از کارخود را به تیم‌های کاربلد در خانه بسپارند. بطور قراردادی از درب خانه کالای تولیدی خود را دریافت نمایند. در تمامی این امور ثبت برند پشتوانه قانونی و محکمی جهت اداره بهتر کار می‌باشد.

مشاغل خانگی و هزینه های لازم جهت ثبت برند

مسلما ثبت برند به عنوان یک کار اداری و قانونی نیاز به صرف زمان و نیز نیازمند هزینه کرد می‌باشد. آخرین اطلاعات در سال 1401 نشان می‌دهد که ثبت برند مشاغل خانگی نیاز به هزینه مبلغی حدود 2 میلیون و پانصد هزار تومان دارد. پرداخت این هزینه با دریافت رسید قانونی می‌باشد تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری کند.

حتی این امکان فراهم است که آخرین بخشنامه مربوطه را رویت نمائید. البته این مبلغ را باید به هزینه‌های رفت و آمد و خرج کردهای جانبی خود به عنوان شخص حقیقی  و یا شرکت به عنوان شخص حقوقی اضافه نمایید.

مشاغل خانگی و هزینه های لازم جهت ثبت برند

نکته مهم در زمان ثبت برند مشاغل خانگی این است که نوع کالای یا خدماتی که قرار است به ثبت برسد. همچنین سطح مجوزهای فعالیت درخواست کننده و نیز تعداد محصولاتی که قرار است تولید شود در هزینه ثبت تاثیر مستقیم دارد و مبلغ را کم و یا زیاد می‌کند.

مطلب مهم: چه تغییراتی باید بصورت قانونی در شرکت انجام شود

در هر صورت نتایج بسیار مطلوبی که از ثبت برند حاصل می‌شود ارزش هرگونه هزینه کرد و اقدام را دارد. چرا که ثبت برند درصد فروش شما را چندین برابر نموده و این عمل هزینه کرد شما را تا چندین برابر در همان ماه‌های اول کار جبران خواهد نمود.

مراحل مهم در انجام ثبت برند مشاغل خانگی

ابتدایی ترین اقدام در ثبت برند، انتخاب یک نام مناسب است که در عین حال که در ذهن ماندگار باشد تکرار و مشابهت نداشته باشد. سپس پس از تایید عنوان برند لازم است. جهت تکمیل فرم اظهارنامه بصورت اینترنتی به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه نمائید. زمانی که اظهارنامه شما تایید شد لازم است. کلیه مدارک لازم جهت ثبت از طریق پست به اداره ثبت ارسال گردد.

در این مرحله باید مدت زمانی طی شود تا کارشناسان مدارک شما را بررسی نموده و نسبت به صحت، اصالت و اعتبار آن واکاوی و استعلام نمایند. در مراحل بعدی شما مورد اطلاع خواهید گرفت. تا جهت ثبت نهایی، کپی مدارک را به صورت حضوری تسلیم نمایید و مراحل ثبت قانونی حرفه خانگی شما صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: تغییرات در اساسنامه شرکت

شفافیتی که در روند انجام ثبت برند مشاغل خانگی در کشور ما وجود دارد. حمایت های ویژه ای که از این مشاغل صورت می‌گیرد مانع از هر نوع سوء استفاده سایر افراد حقیقی و بخصوص حقوقی از برند و لوگوی مربوط به شما می‌شود. ثبت برند به شما کمک می‌کند تا در زمان بروز هرگونه مشکلی با مطلع ساختن مراجع قانونی از کسب و کار خود بدون هیچ  واهمه‌ای حمایت نمائید.

مراحل مهم در انجام ثبت برند مشاغل خانگی

مدارک لازم جهت ثبت برند مشاغل خانگی

 ثبت برند برای مشاغل خانگی از آنجایی که یک اعتبار بخشی حقوقی و قانونی است. در اداره مربوط مانند سایر امور ثبتی دیگر نیازمند انجام پروسه زمانی و مدارک مورد نیاز می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین موسسه ثبتی کدام است

نکته مهم اینکه مدارک لازم جهت ثبت برند  مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی با یکدیگر متفاوت است. آن دسته از مدارکی که برای ثبت برند مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی نیاز است به شرح ذیل می‌باشد:

یک برگ کپی از یکی از موارد جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت، پرانه بهره برداری. کارت بازرگانی و هر سندی که نشان دهنده مجوز فعالیت شماست.

اشخاص حقوقی لازم است در زمان اقدام به ثبت برند فعالیت خود مدارک ذیل را به همراه داشته باشند:

یک کپی شناسنامه و کارت ملی

مدارک لازم جهت ثبت برند مشاغل خانگی

کپی از روزنامه رسمی که آخرین تغییرات شرکت در آن ثبت شده است

کپی مجوز فعالیت خود که شامل جواز تاسیس، جواز کسب و کار. پروانه ساخت، پروانه بهره برداری، کارت بازرگانی و نظیر اینها می‌باشد.

پس از تحویل مدارک به متصدی مربوطه ابتدا یک رمز به همراه شماره اظهارنامه بصورت پیامکی دریافت خواهید کرد. سپس باید منتظر تاییدات نهایی ثبت برند خود و نسخه نهایی و چاپی آن باشید.

بیشتر بخوانید: اعتبار برند ثبت شده چقدر است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *