چه تغییراتی باید بصورت قانونی در شرکت انجام شود

چه تغییراتی باید بصورت قانونی در شرکت انجام شود: معمولا یکی از کارهای مهم تغییرات شرکت و ثبت برند ایجاد تغییرات بر اساس قانون و ثبت آن‌ها است. در حقیقت افرادی که شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت رسانده باشند می‌توانند هر گونه تغییراتی را جهت پیش بردن اهداف خود انجام داده و بر اساس قانون ثبت کنند.

معمولا این تغییرات طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند آدرس شرکت و یا حتی موضوع فعالیت یا بندی از اساس‌نامه‌ی طراحی شده جهت پیش بردن اهداف را تغییر دهند. تغییر در هر یک از بند‌های اساسنامه معمولا به صورت فوق‌العاده انجام می‌گیرد.

همچنین می‌توان در سهام و اضافه شدن شریک جدید و چنین موضوعاتی نیز تغییراتی اعمال کرد که انجام این کار در اختیار مجمع عمومی شرکت می‌باشد. در حالی که برای انجام تغییراتی از جمله تمدید مدیران و یا تغییر سمت آن‌ها نیازی به مجمع نمی‌باشد چرا که چنین مواردی در اختیار هیئت مدیره است و به راحتی می‌توان کار‌های اداری آن‌ها را پیگیری کرد. برای ثبت تغییرات شرکت خود می تواندی به ثبت هوران مراجعه کنید.

اقدامات قانونی ثبت تغییرات شرکت

معمولا در صورتی که متقاضیان قصد انجام تغییرات در شرکت را داشته باشند ابتدا باید به صورت قانونی اقدام کنند. جهت ثبت تغییرات شرکت باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند و شرایط ثبت تغییرات نیز برای‌ آن‌ها مهیا باشد.

از جمله این شرایط می‌توان به تشکیل جلسه‌ی هیئت مدیره و تنظیم صورت جلسه‌ی تغییرات با توجه به نوع تغییرات همچون مجمع عمومی یا عادی می‌توان نام برد. اساسنامه‌ شرکت، روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت و همچنین مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت جهت ثبت تغییرات شرکت الزامی است.

یکی از نکات مورد توجه این است که در صورتی که پس از ثبت شرکت قصد ایجاد تغییرات برای برند خود را داشته باشید. باید این تغییرات را به سازمان اداره‌ی امور ثبت شرکت‌ها اعلام کنید. مسئولین مربوطه را در جریان است تغییرات و امور آن و همچنین خدمات جدید قرار دهید.

اقدامات قانونی ثبت تغییرات شرکت

مدت زمان ثبت تغییرات جدید

معمولا متقاضیان بعد از ثبت صورت جلسه‌ تغییرات شرکت به آن‌ها سه روز فرصت داده می‌شود. تا مدارک خود را تحویل پست بدهند.معمولا در صورت اتلاف وقت در انجام مراحل ثبت تغییرات شرکتی ده روز طول خواهد کشید. امکان ثبت کمتر از این مدت زمان وجود ندارد. زیرا ابتدا باید صورت جلسات در اداره توسط کارشناس مربوطه بررسی شوند که چنین عملی از عهده‌ی موسسات ثبت خارج است.

هزینه‌ی ثبت تغییرات جدید شرکت

همان‌طور که می‌دانید ثبت تغییرات جهت ایجاد یا ثبت برند جدید مراحل مختلفی دارد. که در طی این مراحل باید هزینه پرداخت شود. هزینه‌ی ثبت تغییرات نیز به تعداد صورت‌جلسات بستگی دارد. معمولا در هر صورت‌جلسه ثبت به صورت جداگانه انجام خواهد گرفت و روزنامه‌ی رسمی و کثیر انتشار جداگانه‌ای خواهد داشت. در صورتی که خودتان اقدام کنید بدون داشتن وکیل جهت ثبت جلسات برای هر صورت جلسه ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات جدید شرکت

همان‌طور که گفته شد جهت ثبت صورت جلسه به شکل قانونی به اساسنامه شرکت. تعداد و مقدار سهام شرکت و مشخصات هویتی اعضا جهت ثبت و داشتن کد ثنا برای ثبت صورت جلسه مورد نیاز خواهد بود.

تغییرات از سوی هیئت مدیره‌ی شرکت

همان‌طور که می‌دانید افرادی که سهامی را جهت اداره‌ی امور و رسیدن به اهداف به شرکت ارائه می‌دهند. هئیت مدیره‌ی آن شرکت شناخته می‌شوند. رئیس هیئت مدیره از طریق سهامداران و با مشورت و رضایت آن‌ها به مدت دو سال به عنوان پست ریاست انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ثبت برند در سریع‌ ترین زمان

اعضای هیأت مدیره موظفند یک نفر را به عنوان رئیس هیئت مدیره و یک نفر را نیز به عنوان نایب رئیس انتخاب کنند. از جمله وظایف هئیت مدیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پس از این‌که هیات مدیره فردی را به عنوان رئیس برگزیدند فرد موظب است پست خود را قبول کند‌. هیات مدیره موظف است. هر شش ماه یک بار میزان دارایی شرکت و قرص‌های شرکت را به بازرسان تحویل دهد.

مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره اجازه ندارند بدون نظر هیأت مدیرها در معاملات شرکت دخالتی داشته باشند.حتی در صورتی که این معاملات بدون حضور و اجازه‌ی هیأت مدیره انجام شود می‌توان آن‌ها را باطل کرد. همچنین مدیر عامل و مدیران نیز اجازه‌ی انجام معاملات را ندارند.

زیرا اگر معاملات را انجام دهند و دچار خسارت و زیان شوند در این صورت موظفند تمام هزینه‌ی خسارت را خودشان پرداخت کنند. فقط موسسات اعتباری و بانک‌ها اجازه‌ی انجام معاملات را دارند. هیچ کدام از اعضای دیگر حق انجام این کار را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه صورتجلسه بنویسیم

تغییرات از سوی هیئت مدیره ی شرکت

ثبت تغییرات از طریق مجمع عمومی عادی

معمولا در تصمیماتی که جهت انجام ثبت تغییرات برای شرکت‌ها وجود دارد مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بالایی برخوردارند. همواره این مجمع عمومی طبق اساسنامه سالیانه یک‌بار تشکیل می‌شود و زمان برگزاری آن حتما باید در اساسنامه به علت حضور یافتن سهامدارن ذکر شود.

در حقیقت منظور از مجمع عمومی عادی شرکت این است که تصمیمات کلی که توسط مدیران گرفته می‌شود. روش انجام آن‌ امور به اطلاع شرکا و تصویب آن‌ها می‌رسد در این مجمع سهامداران فرصت این را به دست می‌آورند تا نظرات خود را نیز اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: تغییرات در اساسنامه شرکت

ثبت برند و تغییرات آن

در فرایند ثبت و یا تغییرات برند فرد متقاضی باید اظهارنامه ثبت برند شرکت یا به عبارت دیگر تغییر برند شرکت را تنظیم کرده و سپس به اداره‌ی مالکیت معنوی تحویل دهد. حقیقت متقاضی برای تهیه و تنظیم اظهار نامه‌ی ثبت برند باید با مراجعه با سامانه‌ی اینترنتی مرکز مالکیت معنوی و ثبت درخواست، ثبت نام اولیه خود را انجام دهد.

در ادامه‌ی ثبت برند و تغییرات آن متقاضی باید فرم‌های درخواست شده را تکمیل کرده و برند مورد نظر شرکت را به ثبت برساند. مدت زمان تغییرات در ثبت برند جدید حداقل شصت روز می‌باشد. در واقع مدت زمان بررسی اولیه اظهارنامه تقریبا پانزده روز به طول می‌انجامد و مدت زمان درج آگهی تقاضای برند جدید در روزنامه‌ی رسمی نیز سی روز طول می‌کشد.

لازم به ذکر است که جهت دریافت گواهی نامه‌ی معتبر بین‌المللی و گواهی نامه‌ی ثبت نهایی برند(گواهی ده ساله ثبت نشان تجاری) باید چند روز دیگر به این زمان اضافه کرد هر چند جز فرآیند‌های احتمالی ثبت برند محسوب نمی‌شود.

به مطالعه ادامه دهید: برندینگ و مزایای آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *