ثبت نمایندگی برند خارجی

ثبت نمایندگی برند خارجی می‌تواند در قالب‌های مختلف از جمله افراد حقوقی و یا حقیقی صورت گیرد. نمایندگی برند خارجی وظیفه دارد تا قسمتی از مسیولیت‌های شرکت مادر را بر عهده داشته باشد. در واقع باید بیان کرد که نمایندگی برند خارجی خود همه مسئولیت‌ های عملکرد‌ هایش را بر دوش دارد. در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت که شرکت اصلی هیچ گونه مسئولیت و وظیفه‌ای در برابر پاسخگویی به نحوه اجرا امور نمایندگی بر عهده ندارد.

اگر شما عزیزان نیز قصد دارید که نمایندگی یک برند خارجی را در ایران تأسیس نمایید. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و ادامه مطالب را از دست ندهید. زیرا قصد داریم در این مقاله در زمینه با ثبت نمایندگی برند خارجی و… اطلاعات مختصر و مفیدی صحبت کنیم.

قوانین کشور‌ها در زمینه ثبت نمایندگی برند خارجی

در صورتی که شرکت‌های خارجی در حال فعالیت تحت نظر یک شعبه در کشور باشند. ضروری می‌ شود تا یک سری از اقدامات لازم صورت گیرد و در واقع شرکت مد نظر به ثبت رسانیده شود. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شرکت‌های واقع در خارج از کشور بایستی پیش از تأسیس و اخذ نمایندگی در ایران بررسی کنند. که آیا مجاز به انجام این کار هستند و یا خیر. شما می توانید برای ثبت نمایندگی برند خارجی خود با کارشناسان ثبت هوران در تماس باشید و شماره دریافت کنید.

بر طبق قانون‌های وضع شده در کشور، تنها آن دسته از نمایندگی‌ها و برند‌ های خارجی می‌توانند در داخل ایران نمایندگی بگیرند و برندشان را به ثبت برسانند که اجازه ثبت نمایندگی آن برند در کشور ایران وجود داشته باشد. به دیگر سخن هنگامی این امکان وجود دارد که کشور خارجی نمایندگی در ایران ثبت کند که قوانین ایران در خصوص این کسب و کار قانونی و آزاد باشد.

برای ثبت نمایندگی برند خارجی چه مراحلی باید طی گردد؟

آن دسته از متقاضیانی که متمایل هستند تغییرات شرکت و نمایندگی خود را با ثبت شعبه اصلی همراه کنند. باید مراحلی را طی نمایند تا به صورت قانونی به رسمیت شناخته شوند. نخستین گام این فرایند، لازم است اقدام به انتخاب مکان استقرار شعبه نمایند و همچنین کارمندانی از قبلی مدیر شعبه و شخصی که از حق امضا برخوردار باشد. کنند. در صورتی که گام اول با موفقیت و بدون هیچ مشکل قانونی و مانعی به پیش رفت، نوبت آن است که نمایندگی اصلی به ثبت برسد.

برای ثبت نمایندگی برند خارجی چه مراحلی باید طی گردد؟

بنابراین می‌توان اقدام به بر پایی شعبه ذکر شده کرد. برای این اقدام به مدارکی همچون تقاضا نامه مکتوب ثبت برند خارجی با اختیار نامه مدیر شعبه نیاز خواهد بود و این مدارک بایستی به اداره ثبت شرکت‌ها و نمایندگی‌ها تحویل داده شود تا فرایند ثبت وارد روند اجرایی گردد. در آخر نیز آگهی با هنوز تاسیس شعبه در یکی از روزنامه‌ های محلی به چاپ می‌رسد و حالا نمایندگی شما به رسمیت شناخته می‌شود.

هزینه ثبت نمایندگی برند خارجی به چه صورتی است؟

یکی از مهم‌ ترین مسائلی که در رابطه با به ثبت رساندن نمایندگی برند خارجی باید به آن توجه کرده میزان هزینه‌هایی است. که این اقدام برای متقاضیان به دنبال خواهد آورد. اگر شما نیز جز افراد متقاضی برای این فرایند هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از قبل با همه جزییات و هزینه‌ها آشنا شوید و با دید و نگاهی باز‌تری وارد این مسیر شوید. در بعضی از موارد مشاهده شده که شخصی موقعیت و شرایط دریافت نمایندگی برند هارجی را دارد. اما به دلیل هزینه‌ها و قیمت‌ها از انجام این کار صرفه نظر می‌ کند.

بیشتر بخوانید: چرا باید بعد از جلسه صورت جلسه نوشته شود

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه‌های ثبت نمایندگی برند خارجی به قدری نیست که قدرت پرداخت آن برای افراد میسر نباشد. اما باید این را هم بدانید که این مبلغ و هزینه ثابت نمی‌باشد و با توجه به شرایط و نمایندگی شما می‌تواند فرق کند. یه همین دلیل نمی‌توانیم یک مبلغ ثابت بیان کنیم بلکه باید عوامل موثر بر قیمت را نام ببریم.

در قدم اول برای کسب مجوز از صورتجلسه شرکت اصلی شما نیاز به پرداخت هزینه‌ای دارید، البته لازم به ذکر است که پرداخت این هزینه به صورت مستقیم نمی‌ باشد. در مواردی بایستی به صورت حضوری به شرکت اصلی مراجعه نمایید که این مورد می‌تواند هزینه‌های سفر و حمل و نقل داشته باشد.

علاوه بر این، برای ترجمه کردن مدارک هم باید هزینه‌ای پرداخت کنید که این هزینه نیز آن قدر زیاد نیست. به علاوه، برای اینکه درخواست به ثبت رسیدن نمایندگی برند خارجی به جریان بیوفتد، نیاز به پرداخت هزینه به اداره ثبت خواهید بود که این مبلغ نیز بسیار اندک است. در واقع در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا جزییات و همه هزینه‌ های ضروری را ذکر کنیم تا با همه جزییات آشنا شوید.

چگونه می‌توان نمایندگی یک شرکت خارجی را گرفت؟

اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نکته‌ای که باید برای ثبت نمایندگی شرکت خارجی به آن توجه کرد، این است که شما بایستی شرکت خارجی را به نحوی متقاعد نمایید که برای بهتر شدن فعالیت خود و پیشرفت در مسیر کسب و کارش و گسترش آن نیاز به اخذ یک نمایندگی در کشور ایران خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه صورتجلسه بنویسیم

چگونه می توان نمایندگی یک شرکت خارجی را گرفت؟

مطلب مهم: تفاوت ثبت برند در ایران و خارج

اگر تحت شرایطی این امکان برایتان وجود نداشته باشد که شرکت اصلی را متقاعد کنید. امکان به ثبت رساندن نمایندگی برند خارجی برای شما غیر ممکن خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما متقاضیان عزیز این است که اگر در مورد ثبت نمایندگی برند خارجی در ایران تصمیمی جدی دارید، از همان ابتدای مسیر با کارشناسان و متخصصان با تجربه کمک بگیرید و برنامه‌ای جامع و هدفمند را بر طبق اصول پیش ببرید تا موفق با اخذ نمایندگی برند خارجی شوید.

کلام پایانی

همان طور که تا این قسمت از مقاله مطالعه کردید، سعی کردیم تا شما عزیزان را با ثبت نمایندگی برند خارجی آشنا کنیم. به همین منظور در خصوص شرایط و قوانین حاکم در مورد این فرایند با شما عزیزان صحبت کردیم و همچنین مراحل و هزینه‌های لازم را نیز بیان کردیم تا با آگاهی بیشتری وارد مسیر اخذ نمایندگی برند خارجی شوید.

در صورتی که شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری دارید می‌توانید با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید و نسبت به رفع مشکلات خود در این حوزه اقدام کنید.

به مطالعه ادامه دهید: ثبت برند در سریع ترین زمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *