از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است

اگر شما عزیزان قصد ثبت کردن برند خود را دارید. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید با موضوع استعلام آشنا شد. در واقع استعلام برند پیش از اینکه شما برند شخصی خود را به ثبت برسانید موضوعی بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

در واقع می‌توان بیان کرد که برند یک نشان اختصاصی برای کسب و کار و یا یک شخص می‌باشد که سبب می‌شود. فرد و محصولات و خدماتش از موارد مشابه و رقبا در بازار مجزا شود و منحصر به فرد شود. بنابراین باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که قبل از اینکه در خواست ثبت برند بدهید. استعلام بگیرید تا بفهمید که یک برند از قبل به ثبت رسیده است یا خیر. این موضوع سبب صرفه جویی در وقت و زمان شما می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم. جواب این پرسش که از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است یا خیر را برای شما بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما از ثبت هوران بمانید.

روش ها و مزایای استعلام برند

استعلام علائم تجاری و برند‌ها مزیت‌های زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. در این قسمت از مقاله قصد داریم مهم‌ترین این مزیت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما را با اهمیت این اقدام آشنا کنیم.

سبب می‌شود که با مالک یک برند و کسب و کار آشنا شوید.

قبل از به ثبت رساندن رسمی برند توصیه می‌شود که از برند مد نظر استعلام بگیرید. تا این اطمینان برای شما به وجود بیاید که برند مد نظر از قبل در ایران و یا حتی سایر کشور‌ها ثبت شده است یا برند شما جدید است و مشابه آن وجود ندارد.

سبب می‌شود که کلاه برداران نتوانند ادعای کذب داشته باشند و جلوی تقلب و کلاه برداری گرفته می‌شود.

روش ها و مزایای استعلام برند

استعلام برند راهی است که شما را از علائم، برند ها، طرح‌ها و همچنین حتی طبقه و صنف‌هایی که از قبل در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده‌اند. را آگاه می‌کند و سبب می‌شود جلوی ارسال نام‌های تکراری به سازمان ثبت گرفته شود. در نتیجه شاهد کاهش اتلاف وقت و هزینه در این مرحله خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی: تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

استعلام برند پیش از ثبت به چه نحوی می‌باشد؟

اگر قصد دارید که متوجه شوید که یک برند از قبل به ثبت رسیده است یا خیر. یا متوجه شوید که مالک آن برند که کسی می‌باشد و… راه‌های متفاوتی جلوی شما قرار دارد. شما می‌توانید فرم‌های آنلاین در سایت‌های متعدد موجود در اینترنت را تکمیل کنید و در ادامه خواهید دید که اطلاعات متفاوتی از آن برند در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شاید این سوال نیز برای شما مطرح شود که آیا فرایند استعلام نیاز به صرف هزینه دارد یا خیر. باید به شما بگوییم که فرایند استعلام قابلیت ثبت یک برند یک فرایند کاملا رایگان می‌باشد و در صورتی که شما تجربه کافی در این مسیر را داشته باشید. این امکان برای شما به راحتی وجود خواهد داشت. اگر هم تجربه کافی در این حوزه ندارید می‌توانید از مشاوران و متخصصان با تجربه در این مسیر کمک و راهنمایی بگیرید.

شما می توانید برای ثبت تغییرات شرکت خود با مشاورین زبده ثبت هوران صحبت کنید و مشاوره دریافت کنید.

ضرورت بررسی به ثبت رسیدن یک برند از قبل

حتما به این موضوع واقف هستید که پیدا کردن یک نام تجاری مناسب که زیبا و خلاقانه باشد. از قبل مورد استفاده قرار نگرفته باشد کار بسیار سخت و دشواری است. اگر نامی که آن را برای به ثبت رساندن برند خود انتخاب می‌کنید مشابه یک نام دیگر در همان حوزه فعالیت برند و کسب و کار شما باشد.

امکان ثبت آن برای شما ممکن نخواهد بود و نه تنها به ثبت نمی‌رسد. بلکه چندین ماه از وقت شما نیز هدر خواهد رفت. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از ثبت در سامانه مالکیت معنوی از به ثبت نرسیده آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: چرا باید بعد از جلسه صورت جلسه نوشته شود

از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است روش های استعلام برند

راه‌های مختلفی برای استعلام برند و بررسی این موضوع که آیا نام و علامت برند شما از پیش به ثبت رسیده است یا خیر جلوی شما وجود دارد. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم به برخی از این راه‌ها اشاره کنیم.

راه اول این است که ابتدا وارد سامانه اداره مالکیت صنعتی شوید. در ادامه دکمه جست و جو را بزنید و بخش‌های مربوط به نام برند و همچنین طبقه مرتبط با کسب و کار خودتان را تکمیل کنید. در نهایت نیز روی دکمه جست و جو کلیک نمایید، پس از مدت زمان کوتاهی، سابقه برند شما به نمایش در خواهد آمد و می‌توانید اطلاعات تکمیلی را از این قسمت دریافت کنید.

دیگر راه پیش روی شما این است که به سامانه روزنامه رسمی کشور که آدرس آن www. rrk. ir است مراجعه نمایید. در بخش آگهی‌های قانونی، فیلتر‌های مربوط به نوع آگهی خودتان را به همراه علامت تجاری انتخاب کنید و اسامی که قصد استعلام آن‌ها را دارید را وارد نمایید. در واقع شما قادر هستید در بین روزنامه‌ها نام برند خود را جست و جو نمایید. اگر نام مشابه و یکسان با برند خود پیدا کردید. بایستی نسبت به تعویض نام قبلی اقدام کنید و نام جدیدی برگزیند که تکراری نباشد.

بیشتر بخوانید: ثبت برند در سریع ترین زمان

روش های استعلام برند

نکات ضروری راجب استعلام برند تجاری و اینکه از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است

هنگامی که شما برای جست و جو علائم تجاری ثبت شده اقدام نمودید و درست از زمانی که برند شما به ثبت قانونی می‌رسد، طبق قوانین شما قادر خواهید بود از افرادی که با نام‌های مشابه شما مشغول به فعالیت شده‌اند شکایت نمایید.

در ادامه پس از اینکه شکایت کردید، خواهید دید که از فعالیت آن افراد جلوگیری به عمل می‌آید. زیرا پس از ثبت شدن برند به اسم شما آن برند دیگر به شما تعلق خواهد داشت و افراد دیگر قادر نخواهند بود از نام برند شما هیچ گونه سو استفاده کنند.

همچنین جالب است که بدانید بعد از این که برند شما به ثبت رسید. این امکان برای شما قادر خواهد بود که آن را انتقال دهید. در واقع هر چه قدر که برند شما معتبر‌تر باشد و فعالیت‌های حرفه‌ای‌تری داشته باشید، اعتبار و ارزش برند شما افزایش خواهد یافت.

کلام پایانی

همان طور که تا این قسمت از مقاله مطالعه کردید، سعی کردیم تا شما را با پاسخ این سوال آشنا کنیم که از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است. به همین دلیل در خصوص مزایای این اقدام و همچنین راه‌ها و نحوه استعلام گیری صحبت کردیم. در صورتی که شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری دارید می‌توانید با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید و نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی: ثبت نمایندگی برند خارجی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *