تفاوت ثبت برند در ایران و خارج

تفاوت ثبت برند در ایران و خارج: ثبت برند اقدامی بسیار مؤثر برای پیگیری حقوق معنوی و مادی خدمات یا محصولات یک تجارت یا شرکتی است که در ایران و خارج از کشور به ثبت رسیده است. ثبت برند اصول و قوانین خاص خود را دارد و برای هر کشوری با تفاوت‌های خاصی انجام می‌شود.
نام‌ها یا برند‌های تجاری را می‌توان به عنوان برند‌های واقعی (شخصی) یا قانونی (برای شرکت‌ها) ثبت و پیگیری کرد. سامانه‌ها و وب سایت‌های زیادی برای ثبت برند و لوگو در ایران و خارج از کشور وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. بررسی تفاوت و مقایسه برند فارسی و برند لاتین یا بین‌المللی موضوع بحث ماست.

برند چیست؟

بر اساس تعریف رسمی واژه برند در مجامع بین‌المللی، برند علامتی منحصر به فرد و انحصاری برای یک تجارت است که توسط شخص حقیقی یا حقوقی قابل ثبت است. بسیاری از افراد هویت یک محصول یا خدمات را با برند آن می‌شناسند، بنابراین زمانی که قصد انتخاب نام تجاری یا لوگو را داشتید، بهتر است اصول اولیه آن را رعایت کنید.

مقایسه تفاوت ثبت برند در ایران و خارج

ثبت برند اقدامی بسیار مؤثر برای پیگیری حقوق معنوی و مادی خدمات یا محصولات یک تجارت یا شرکتی است که در ایران و خارج از کشور به ثبت رسیده است، ثبت علامت تجاری اصول و قوانین خاص خود را دارد و برای هر کشوری با تفاوت‌های خاصی انجام می‌شود.

 نام‌ها یا برند‌های تجاری را می‌توان به عنوان برند‌های واقعی (شخصی) یا قانونی (برای شرکت‌ها) ثبت و پیگیری کرد. سامانه‌ها و وب سایت‌های زیادی برای ثبت برند و لوگو در ایران و خارج از کشور وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. بررسی تفاوت و مقایسه برند فارسی و برند لاتین یا بین‌المللی موضوع بحث ماست.

مقایسه ثبت برند در سایر کشورها و ایران

ثبت برند در ایران و خارج از کشور

ثبت برند در واقع به تمامی مراحل و شرایطی اطلاق می‌شود که منجر به شناخته شدن نام برند یا لوگوی شما در یک کشور یا حتی جوامع بین‌المللی می‌شود. این فرآیند شامل چندین مرحله است که تفاوت‌های آن در کشور‌های مختلف بسیار جزئی است. برای ثبت برند در ایران و کشور‌های خارجی مجموعه مدارک ثبت برند، آگاهی از قوانین انتخاب نام برای برند، پرداخت هزینه و تشکیل پرونده برای بررسی در نظام حقوقی، منجر به تولد برند می‌شود.

مطلب پیشنهادی: صورتجلسه مجموع عمومی فوق العاده

تفاوت های مدارکی که در خارج و ایران برای برند است

ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز برای ثبت لوگو یا برند به سازمان مالکیت معنوی یا سامانه‌ای که قصد دارید از طریق آن مراحل خود را پیگیری کنید، بخش مهمی از فرآیند شماست. این مدارک در قالب چک لیست کامل برای اشخاص حقیقی و حقوقی به شرح زیر است:
• ارائه تصویر واضح از کارت ملی و شناسنامه متقاضی
• تهیه تصویر واضح و با وضوح بالا از برند تجاری مورد نظر در ابعاد مشخص
• تهیه گواهی تحت عنوان گواهی امضا برای عضویت در سامانه مالکیت معنوی ایران
• اخذ و تکمیل کلیه مجوز‌های مورد نیاز برای فعالیت برند
• اخذ کارت بازرگانی جهت ثبت علائم تجاری بین‌المللی یا لاتین
• در صورت پیگیری امور توسط وکیل، ارائه مدارک به عنوان نماینده قانونی شما الزامی است

مقایسه کلی ثبت لوگو و برند در ایران و خارج از کشور

به طور کلی علائم تجاری که در ایران به زبان فارسی به تو سط ثبت هوران به ثبت می‌رسند دارای اعتبار و ارزش داخلی هستند و ممکن است در مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته نشوند و فاقد اعتبار باشند. بنابراین بسیاری از افراد یا شرکت‌های تجاری پس از ثبت برند خود در ایران اقدام به ثبت برند بین‌المللی یا خارجی نیز می‌کنند. این باعث می‌شود که علامت تجاری، برند و لوگوی شما در بسیاری از کشور‌ها به طور رسمی شناخته شود.

کشور‌هایی که برند در آن‌ها قابل ثبت است

تمامی کشور‌های دنیا دارای سیستم رسمی ثبت علائم تجاری و لوگو برای اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و با ثبت برند بین‌المللی می‌توانید نام یا برند خود را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به صورت قانونی ثبت کنید. هر کشوری با توجه به شرایط و قوانین خاص خود ممکن است با کمی تفاوت در مواردی مانند انتخاب نام برند، هزینه و مدارک، لوگو یا نام تجاری شما را ایجاد و ثبت کند.

مقایسه هزینه ثبت برند در ایران و خارج از کشور

هزینه ثبت برند و لوگو در ایران و خارج از کشور با توجه به شرایط مختلف کشور‌ها و نوسانات ارزش پول ایران دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. بنابراین به طور کلی تعرفه و قیمت ثبت و تأسیس برند تجاری در ایران بسیار ارزانتر از کشور‌های خارجی است.

بیشتر بخوانید: ثبت برند در استان البرز

مقایسه هزینه ثبت برند در ایران و خارج از کشور

مراحل ثبت برند

برای ثبت برند فارسی یا بین‌المللی می‌توانید از ایران اقدام کنید و برای این کار کافی است با ورود به سامانه ثبت برند آغاز درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست در این سایت، پیگیری مراحل شما در اسرع وقت آغاز خواهد شد. فرقی نمی‌کند که در کدام کشور برای ثبت برند اقدام می‌کنید، توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکل و اختلال در روند قانونی خود از کارشناسان و متخصصان این حوزه پیگیری کنید. این مراحل شامل موارد زیر است:
۱. انتخاب نام برای برند تجاری
۲. استعلام برند‌های ثبت شده
۳. به دست اوردن مدارکی برای ثبت برند
۴. مراحل را دنبال کنید
۵. پرداخت هزینه‌ها
۶. نهایی شدن ثبت نام یا نشان تجاری در سامانه رسمی کشور مورد نظر
۷. استعلام از طریق نظام حقوقی

بیشتر بخوانید: مشاوره برای ثبت برند

مشاوره رایگان تفاوت ثبت برند در ایران و خارج در سامانه رسمی

دریافت مشاوره رایگان برای ایجاد و ثبت برند یا لوگوی انحصاری کمک بزرگی به مردم و کسب و کار‌ها برای افزایش آگاهی و انجام بهتر فرآیند می‌کند. شما می‌توانید از طریق سامانه ثبت برای مشاوره رایگان در زمینه ثبت برند یا ثبت تغییرات شرکت تجاری خود در ایران یا خارج از کشور اقدام کنید.

خلاصه مقاله ثبت برند

ثبت برند و لوگو در تمامی شهر‌های ایران اعم از: تهران، رشت، اصفهان، مشهد، شیراز و… با رعایت قوانین، تهیه مدارک مورد نیاز و بررسی شرایط لازم و حتی خارج از ایران به عنوان یک نام تجاری بین بین‌المللی باشد. در این فرآیند با بررسی مزایا و معایب هر یک از این علائم تجاری می‌توانید با توجه به شرکت یا کسب و کار خود بهترین گزینه را در نظر بگیرید و با ثبت لوگو یا برند خود از اعتبار ۱۰ ساله آن بهره‌مند شوید.تفاوت کلی این دو برند در اعتبار و هزینه‌های مورد نیاز آنهاست که طبیعتا برند‌های لاتین یا بین‌المللی شهرت جهانی دارند.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *