طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور

همه چیز درباره طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور: طبقات ثبت برند در حقیقت دسته‌ بندی علائم تجاری بر اساس کالاها یا خدماتی است که تحت یک نام و نشان تجاری مشخص توسط برخی از ارکان ها ارائه می شود. طبقات برند طبق شباهت ‌ها و خصوصیات مشترک بین خدمات یا کالاهای گوناگون تعیین می‌ شوند.

این سیستم طبقه ‌بندی، چهارچوبی برای تعیین موقعیت برند است. در نتیجه، کسب اطلاعات از طبقه ‌بندی برندهای تجاری و اسامی برندهای ثبت شده برای ثبت شرکت حیاتی و ضروری است. کاربرد طبقات ثبت برند در حوزه تجارت برای متمایز کردن محصولات و کالاهای مختلف از یکدیگر است.

ثبت هوران

معرفی طبقات ثبت برند

طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور: در کشور ما نیز طبق مقررات مرکز مالکیت معنوی کشور، دسته ‌بندی روشنی در این زمینه است. تولیدکنندگان برای ثبت برند خود باید اظهارنامه‌ ای را خطاب به این مرکز تکمیل کنند. لوگو و نوع تولیدات نیز باید ضمیمه این درخواست باشند.

نکته حائز اهمیتی که هنگام درج طبقه کالا باید به آن توجه کرد، هماهنگی آن با قوانین جمهوری اسلامی ایران است. محصول شما باید در لیست برندهای ثبت شده تعریف و خدمات شما باید قابل ارائه در داخل کشور باشد.

طبقه اول ثبت برند

این طبقه مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع، علوم، عکاسی و همچنین کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی؛ رزین‌های مصنوعی پردازش‌نشده؛ پلاستیک‌های پردازش‌نشده؛ کودهای گیاهی؛ ترکیبات اطفاءحریق؛ مواد آبکاری و جوشکاری فلزات؛ مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی؛ مواد دباغی؛ چسب ‌های صنعتی را شامل می شود.

طبقه دوم ثبت علامت تجاری

پرنگ، روغن؛ جلا؛ لاک؛ مواد ضدزنگ‌زدگی و جلوگیری‌کننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگی؛ مواد تثبیت رنگ، رزین یا صمغ‌های خام طبیعی؛ فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان، چاپگرها.

طبقه سوم

ترکیبات سفیدکننده و سایر مواد مخصوص شست‌وشوی لباس؛ مواد مخصوص تمیز کردن، براق کردن، لکه‌گیری و ساییدن؛ صابون؛ عطرها، روغن‌های اسانس، مواد آرایشی؛ لوسیون‌های مو؛ گرد و خمیردندان.

طبقه چهارم

روغن‌ها و گریس‌ها؛ روان‌کننده‌ ها، ترکیبات گردگیری، مرطوب کردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت مانند سوخت موتور و سایر مواد روشنایی؛ انواع شمع و فتیلۀ چراغ نفتی.

طبقه پنجم از طبقات ثبت برند

مواد دارویی و دامپزشکی؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی؛ مواد رژیمی، غذای کودکان و نوزادان؛ انواع گچ برای شکسته‌بندی، لوازم زخم و تزریق؛ مواد لازم برای پُرکردن دندان، موم دندان‌سازی؛ ضدعفونی‌کننده‌؛ مواد حذف کننده حشرات ؛ قارچ‌کُش، مواد دفع نباتات.

معرفی طبقات ثبت برند

طبقه ششم

فلزات عادی و آلیاژها؛ مواد ساختمانی از نوع فلز؛ ساختمان ‌های فلزی سبک؛ مواد فلزی راه‌ آهن؛ کابل و سیم ‌هایی از جنس فلزات؛ آهن ‌آلات، اقلام کوچک؛ لوله و مجراهای آن؛ گاوصندوق؛ اجناس تولیدی از فلزات عادی و سنگ ‌های معدنی فلزات.

طبقه هفتم

انواع ماشین آلات افزاری؛ انواع موتور برقی؛ قفل و بست های ساختمان، حلقه ‌های اتصال قطعات ماشین ‌ها و قطعات انتقال قوه، لوازم و ابزار کشاورزی (به استثنای ابزارهای دستی)؛ ماشین جوجه‌کشی.

طبقه نهم

اسباب و ابزار علمی، دریانوردی، عکاسی، سینمایی، وزن کردن، ابزار اندازه‌گیری، ، کنترل و مراقبت، تجهیزات نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدایت، نگهداری، تنظیم جریان برق؛ اسباب ضبط، انتقال یا تکثیر صوت یا تصویر.

طبقه دهم

ابزار جراحی در بیمارستان، ابزار پزشکی، تجهیزات دندان ‌سازی و دامپزشکی، اندام ‌های مصنوعی، دندان و چشم مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخیه.

طبقه یازدهم

دستگاه‌های مربوط به روشنایی، حرارتی، مواد بخار، طبخ، خنک کردن سیستم ها، تهویه، تأمین آب بهداشتی.

طبقه دوازدهم

وسایل نقلیه، حمل و نقل زمینی، دریایی یا هوایی.

طبقه سیزدهم

اسلحه های گرم؛ مهمات و انواع پرتابه مانند موشک، خمپاره؛ مواد منفجره؛ مواد و وسایل آتش‌بازی.

طبقه چهاردهم

فلزات گرانبها و آلیاژها و کالاهایی با فلزات گرانبها که در سایر طبقات ذکر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌های قیمتی؛ اسباب و لوازم ساعت ‌سازی.

طبقه پانزدهم

آلات موسیقی. (طبقات ثبت برند حوزه موسیقی)

طبقه شانزدهم

کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته‌شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ مطالب چاپ‌شده، مواد صحافی؛ عکس؛ نوشت‌افزار؛ چسب برای مصارف تحریری یا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم‌موی نقاشی؛ ماشین تحریر و لوازم و ملزومات دفتری (به استثنای مبلمان)؛ مواد آموزشی و تدریس.

ثبت برند

طبقه هفدهم

لاستیک، کائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، میکا (سنگ طلق) و کالاهای ساخته‌شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها.

طبقه هجدهم

چرم طبیعی و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته‌شده از آن‌ها؛ پوست حیوانات؛ چمدان، کیسه و کیف‌های مسافرتی؛ چتر آفتاب‌گیر و عصا؛ شلاق، یراق و زین.

طبقه نوزدهم

مواد و مصالح ساختمانی؛ لوله ‌های غیرفلزی سخت و غیرقابل انعطاف؛ آسفالت، قیر و اسفالت؛ ساختمان‌های متحرک غیرفلزی؛ بناهای یادبود غیرفلزی.

طبقه بیستم از طبقات ثبت برند

مبلمان و اثاثیه منزل، آینه، قاب های عکس؛ کالاهای تولید شده از چوب، چوب‌ پنبه، حصیر، استخوان، عاج، صدف، صدف مروارید، کف دریا و بدل کلیۀ این مواد یا ساخته‌شده از پلاستیک.

طبقه بیست و یکم

ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه (که از فلزات قیمتی ساخته یا روکش نشده‌اند)؛ شانه و ابر و اسفنج؛ انواع برس و قلم‌مو؛ مواد ساخت برس؛ لوازم نظافت و تمیزکاری؛ سیم ظرف‌شویی؛ شیشۀ کارشده یا نیمه‌کارشده شیشه‌آلات، اشیای ساخته‌شده از چینی و سفال.

بیشتر بخوانید: ثبت برند بدون جواز کسب

طبقه بیست و دوم

طناب، ریسمان، تور، چادر، سایبان، برزنت (تارپولین)، بادبان و شراع، کیسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است؛ مواد لایی و لایه‌گذاری و پوشال؛ مواد خام لیفی برای نساجی.

طبقه بیست و سوم از طبقات ثبت برند

انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه‌بافی و حوزه نساجی.

طبقه بیست و چهارم

محصولات نساجی و پارچه‌ای و انواع روتختی و رومیزی.

طبقه بیست و پنجم

انواع لباس و پوشاک، پاپوش و پوشش سر زنان.

طبقه بیست و ششم

انواع توری و قلاب‌ دوزی، روبان، حاشیه و قیطان؛ دکمه، قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌های مصنوعی.

بیشتر بخوانید: روش استعلام آخرین تغییرات شرکت

طبقه طبقه بیست و هفتم

انواع مختلف فرش، قالیچه، حصیر و زیرانداز، لینولئوم و سایر کف‌پوش‌ها، آویزهای دیواری.

لیست طبقات ثبت برند از نوع خدمات

لیست طبقات ثبت برند از نوع خدمات

طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور

  • طبقه 35 تبلیغات؛ مدیریت تجاری؛ کارهای اداری تجارت؛ امورات دفتری و اداری.
  • طبقه 36 بیمه؛ امور مالی؛ امور پولی؛ امور مربوط به معاملات املاک.
  • طبقه37 ساختمان‌سازی؛ تعمیر و بازسازی؛ خدمات نصب.
  • طبقه 38 مخابرات از راه دور.
  • طبقه 39 حمل و نقل؛ بسته‌بندی و نگهداری کالاها؛ تهیۀ مقدمات و ترتیب دادن مسافرت‌ها.
  • طبقه40 راهسازی و عمل‌آوری مواد.

طبقه 41 آموزش و پرورش؛ دوره‌های کارآموزی و تعلیمی؛ تفریح و سرگرمی؛ فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی

به مطالعه ادامه دهید: ثبت برند در تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *