ثبت برند تجاری بین المللی

ثبت برند تجاری بین المللی: بسیاری از صاحبین کسب و کار در زمینه‌های مختلف، همواره به دنبال ثبت قانونی و رسمی نام تجاری خود هستند. در حقیقت هیچ اجبار و لزومی برای ثبت برند وجود ندارد. اما از آنجایی که این کار مزیت‌های فراوانی برای شخص به همراه دارد، عده بسیاری به دنبال آن هستند.

طی کردن پروسه لازم جهت این امر، باعث می‌شود تا نام تجاری مورد نظر، انحصارا مربوط به شخص بوده و هیچ فرد دیگری نتواند آن را به نام خود بزند. همچنین در صورت ثبت، شانس شناخته شدن برند، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به طور کلی آن دسته از برندهایی که به طور رسمی و قانونی ثبت شده اند. نسبت به سایرین ساده‌تر قابل پیگیری بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل، سریعتر می‌توان جهت برطرف کردن آن، اقدامات قانونی لازم را انجام داد.

ثبت هوران

معرفی ثبت برند بین المللی

افراد می‌توانند به چند روش مختلف، جهت ثبت نام تجاری مورد نظر خود اقدام کنند. یکی از این روش‌ها، به صورت بین المللی و برون مرزی می‌باشد. این روش به ویژه برای آن دسته از صاحبین کسب و کار که به واردات و صادرات مشغول هستند. بسیار مهم بوده و مزیت‌های فراوانی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

 با انجام این کار می‌توان از کلیه اقدامات غیر قانونی، در کشورهای دیگر نیز به طور کامل جلوگیری کرد. افرادی نظیر تاجران و بازرگانان بیشتر از سایرین به دنبال این نوع ثبت هستند. ثبت برند بین المللی که به آن مادرید نیز گفته می‌شود. به معنی انحصاری، رسمی و قانونی کردن یک برند در سطح جهانی می‌باشد. همان طور که پیشتر نیز گفته شد، این اقدام ضروری نیست؛ اما مزیت‌های بسیاری را به دنبال دارد.

مزیت‌های ثبت برند المللی

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که افراد پیش از بین المللی کردن نام تجاری خود، میبایست این پروسه را در ایران ( کشور خود ) انجام دهند. سپس قادر خواهند بود تا در کشورهای دیگر نیز اقدام کنند. در اولین قدم باید به اداره مربوطه مراجعه کرده و اظهار نامه‌ای تحت عنوان WIPO که مخفف World Intellectual Property Organization، میباشد دریافت کنند.

پس از آن می‌توانند به سادگی سایر اقدامات مربوطه و لازم را، به انجام برسانند. یکی از مهمترین مزیتهای این کار، امکان فعالیت در سطح جهانی می‌باشد. فعالیت در این سطح می‌تواند باعث بستن قرارداد با شرکت‌های معتبر مختلفی شود.

مزیت_های ثبت برند المللی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند بین المللی

بی تردید جهت این کار مدارک بیشتری نسبت به ثبت برند داخلی نیاز است. از جمله مهمترین مدارک ضروری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ گواهی ثبت برند در ایران. تا زمانی که فرد اصل این اظهارنامه را به همراه نداشته باشد. نمی‌تواند جهت ثبت در حوزه بین المللی اقدامی کند. ( نسخه کپی شده از این مدرک نیز میبایست نزد فرد باشد ).

_ تکمیل دقیق تمامی فرمهای مربوطه.

_ ارائه تمامی رسیدهای مربوط به هزینه‌های پرداخت شده.

_ ارائه معرفی نامه‌های لازم.

_ کلیه مدارک شناسایی صاحب برند ( این مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، آدرس دقیق محل سکونت، شماره تماس، آدرس ایمیل، . . . می‌شود ).

_ کلیه مدارک شناسایی مدیران شرکتی که در این پروسه به فرد کمک کرده و نقش واسطه را ایفا می‌کنند.

هزینه ثبت برند بین المللی

به طور کلی هزینه ثبت مادرید، بیشتر از ثبت داخلی آن است. از همین رو فرد پیش از هر اقدامی، بایستی از بودجه خود اطمینان حاصل کند. این هزینه به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای ثبت تغییرات شرکت نیز می تواندی با کارشناسان ما در هوران صحبت کنید.

از جمله آن‌ها می‌توان به تعداد طبقات موجود، سفید سیاه یا رنگی بودن برند، کشورهایی که فرد قصد ثبت نام تجاری در آن‌ها را دارد، و … اشاره کرد. در اکثر مواقع هزینه مورد نظر، به صورت واحد پول رایج کشور مقصد از شخص دریافت خواهد شد.

مبلغی که در نهایت و پس از اعمال موارد ذکر شده تعیین می‌شود. باید توسط صاحب برند به حساب WIPO، انتقال داده شود. افرادی که جهت انجام پروسه‌های فوق، از شرکت‌های واسطه کمک می‌گیرند. بایستی مبلغی را نیز برای آن‌ها کنار بگذارند. از همین رو گفته می شود. که ثبت برند بین المللی به صورت مستقیم، مقرون به صرفه‌تر است.

بیشتر بخوانید: ثبت برند چقدر هزینه دارد

هزینه ثبت برند بین المللی

نکات مهم در رابطه با ثبت برند بین المللی

برند فقط در کشورهایی که نام آن‌ها در اظهارنامه ذکر شده است، ثبت شده و به رسمیت شناخته می‌شود. تا به امروز در حدود 100 کشور مختلف، شامل قانون مربوط به مادرید می‌شوند. ثبت برند در چند کشور مختلف به معنای اعتبار آن برند در کلیه کشورهای عضو مادرید نیست.

مطلب پیشنهادی: ثبت برند بدون جواز کسب

جهت انجام این پروسه درکشورهایی که عضو مادرید نیستند ( پاکستان، عراق، هند، . . . )، شخص باید به طور مستقیم به آنجا رفته و یا از یک وکیل که ساکن آن کشور است، جهت ثبت کمک بگیرد. پروسه ثبت در تمامی کشورها یکسان نبوده و تفاوت‌هایی دارد. به همین دلیل شخص میبایست پیش از هر اقدامی، درباره با چگونگی پروسه فوق در منطقه مورد نظر، اطلاعات کامل، کافی و به روز داشته باشد.

برندهای مورد تایید مادرید

حتی در صورتی که شخص از تمامی مراحل اطلاعت کافی و به روز در اختیار داشته باشد. در صورتی که ثبت برند تجاری بین المللی وی واجد شرایط مادرید نباشد. قادر نخواهد بود تا نام تجاری خود را به صورت بین المللی ثبت کند. 2 دسته علامت کلی وجود دارد که برند باید زیرشاخه‌های از آن‌ها باشد:

_ علائم جمعی. این دسته شامل نامه‌ای تجاری متعلق به گروه و انجمن‌های خاص، با سطح کیفی مشخصی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ثبت برند در تهران

_ علائم تاییدی. این دسته بیشتر برای افرادی است که تولیدکننده محصولات و خدمات مختلف هستند. البته لازم به ذکر است که تمامی محصولات باید از حداقل استانداردهای مشخص شده و ثابتی برخوردار باشند. در غیر این صورت تاییدیه نهایی را دریافت نخواهند کرد.

برندهای مورد تایید مادرید

کمک گرفتن از وکیل جهت ثبت بین المللی برند

ثبت برند تجاری بین المللی: با توجه به نکاتی که تا به این جا ذکر شد. فرد می‌تواند بدون واسطه و به صورت مستقیم، اقدام به ثبت نام تجاری خود در حوزه جهانی کند. هم چنین جهت اطمینان بیشتر، می‌تواند از یک شرکت مطمئن و معتبر حقوقی، جهت انجام این کار کمک بگیرد.

وکلای مربوطه از جدیدترین قوانین و تغییرات باخبر بوده و در کار خود خبره می‌باشند. به همین دلیل با وجود هزینه اضافه‌ای که جهت استخدام وکیل پرداخت می‌شود. شخص گام‌های مطمئنتری را در این مسیر برمیدارد. یک وکیل حرفه‌ای و باتجربه، به فرد کمک می‌کند تا مراحل مادرید را به سادگی و بسرعت انجام دهد.

به مطالعه ادامه دهید: طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *