ثبت برند در سریع ترین زمان

ثبت برند در سریع‌ ترین زمان: امروزه کسب و کارهای بزرگ بعد از آن که پیشرفت‌های لازمه را داشته‌اند به نقطه‌ای از مسیر خود می‌رسند که نیازمند به معرفی خود به مشتری‌های بیشتری می‌شوند. مهم‌ترین قدم یک کسب و کار در حقیقت ثبت برند و علامت تجاری می‌باشد تا محصولات و خدمات کسب و کار بتوانند در سطح جهانی گسترش پیدا کنند.

برند و علامت تجاری برای کسب و کارها در دنیای بیزینس در حقیقت هویت آن‌ها می‌باشد. اما یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است ثبت برند در سریع‌ترین زمان چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است تا انتها مقاله را دنبال کنید و یا با کارشناسان ثبت هوران تماس بگیرید.

برند چیست و ثبت برند در سریع‌ ترین زمان

برند در حقیقت نام و یا علامت تجاری است که مشتری‌ها با به خاطر سپاردن لوگو و یا اسم شرکت تمامی محصولات شما را شناسایی خواهند کرد. ثبت برند و یا علامت تجاری شامل لوگو و یا نام شرکت می‌شود که بعد از آن که یک کسب و کار آن را به ثبت رسانده باشند دیگر شخص دیگری قادر به ثبت آن نخواهد بود.

مدت زمانی که شما بعد از ثبت برند وقت دارید به مدت 10 سال است؛ بعد از به اتمام رسیدن این زمان باید آن را تمدید کنید. زمانی که نیاز است تا شما بتوانید برند خود را به ثبت برسانید 30 الی 60 روز است. امروزه برندها در 45 طبقه مختلف به ثبت می‌رسند؛ هر برند بعد از شناخته شدن در تمام طبقات خود به ثبت خواهند رسید.

آیا اجباری در ثبت برند وجود دارد؟

به این نکته توجه داشته باشید ثبت برند به غیر از عوامل زیر برای هیچ شرکت، واحد تولیدی، خدماتی و تجاری اجبار نشده است:

  • لوازم آرایشی که به صورت مستقیم با پوست ارتباط دارند باید ثبت برند شوند
  • داروهای مخصوص که پزشکان آن را تجویز می‌کنند
  • محصولات غذایی که در بسته بندی و یا ظروف مخصوص عرضه می‌شوند
  • نوشیدنی‌های گازدار

بهتر است در هنگام ثبت برند و علامت تجاری خود دقت بالایی را به خرج دهید، این امر باعث می‌شود که شما زمان خود را در این راه هدر ندهید و به راحتی بتوانید برند خود را به ثبت برسانید.

آیا اجباری در ثبت برند وجود دارد؟

مزایای ثبت برند

ثبت کردن برند امروزه مزیت‌های بسیاری را به دنبال دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از کپی شدن برند و سو استفاده احتمالی از اعتبار
  • برند همانند یک ویترین برای کسب و کارها می‌باشد و هر چه زیباتر باشد مشتری‌های بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند
  • دارا بودن یک علامت تجاری بازدهی بسیار خوبی را در تبلیغات به جای می‌گذارد
  • ثبت برند باعث می‌شود که شما بتوانید وام از مؤسسات مالی و اعتباری و حتی بانک‌ها دریافت کنید
  • متمایز شدن محصولات شما نسبت به رقیب‌ها
  • برای آن که بتوانید نمایندگی خود را در شهرهای مختلف تاسیس کنید نیازمند به ثبت برند هستید
  • تحریم‌ها بر روی برند شما تأثیر نخواهد گذاشت

راهنمای ثبت برند در سریع‌ ترین زمان در ایران

برای آن که شما بتوانید برند خود را در کمترین زمان ممکن به ثبت برسانید بهتر است با کارشناسان خبره ما در تماس باشید. برند شما تنها با ثبت شدن می‌تواند به صورت قانونی از تمامی مزیت‌های برندینگ و دیگر تسهیلات دولتی استفاده کند.

همین امر نیز باعث شده است که ثبت برند و علامت تجاری در کمترین زمان ممکن انجام شود تا کسب و کارها بتوانند راه خود را ساده‌تر بروند. ثبت برند در کشور ایران امروزه در اداره مالکیت معنوی انجام می‌شود؛ تمامی مدارک باید به اداره واگذار شود تا تمامی مراحل به صورت قانونی طی شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت ثبت برند در ایران و خارج

مدارک ثبت برند

برای آن که شما بتوانید برند خود را به ثبت برسانید نیازمند به داشتن مدارک خواهید بود. متقاضیان به دو دسته کلی برای ثبت برند تقسیم می‌شوند: تقاضای ثبت علائم تجاری حقیقی، تقاضای علائم تجاری حقوقی. برای آن که بتوان این دو را به ثبت رساند باید مدارک مختص به هر یک را داشته باشید.

برند شما باید به صورت رسمی و قانونی به ثبت برسد و برندی این قابلیت را دارد که نوین بوده و قبلاً در گذشته توسط شرکت و یا شخصی به ثبت نرسیده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که نام برند باید با توجه به محصولات و خدمات متفاوت باشد و مشتری‌ها به راحتی بتوانند آن را شناسایی کنند.

مدارک برای برند اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی برای آن که بتوانند برند خود را به ثبت برسانند نیازمند به مدارک زیر هستند:

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • در صورتی که برند دارای حروف انگلیسی باشد شخص باید کارت بازرگانی داشته باشد
  • ارائه مجوزهای لازمه از سازمان‌های نظارتی و دولتی

پیشنهاد می شود: مشاوره برای ثبت برند

 مدارک برای برند اشخاص حقوقی

اشخاص حقیقی در صورتی که قصد داشته باشند که ثبت برند انجام دهند باید مدارک زیر را داشته باشند:

  • رونوشت شناسنامه
  • رونوشت کارت ملی
  • رونوشت روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات در شرکت
  • رونوشت مجوزهای لازمه از سازمان‌های نظارتی و دولتی
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتی که نام برند غیر از فارسی داشته باشد

آموزش مرحله به مرحله ثبت برند در سریع‌ ترین زمان

حال که با مدارک و مزیت‌های ثبت برند آشنا شده‌اید بهتر است شما را با مراحل ثبت برند سریع آشنا کنیم:

  • انتخاب بهترین نام برای برند

نامی که شما برای برند خود انتخاب کرده‌اید باید از طرف متقاضی به اداره مالکیت معنوی فرستاده شده باشد. برای آن که شما بتوانید بهترین نام را با توجه به فعالیت خود انتخاب کنید می‌توانید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: 5 ویژگی برند های برتر

آموزش مرحله به مرحله ثبت برند

  • استعلام برند

در این مرحله باید به طبقه بندی برندها توجه داشته باشید، تا بتوانید به صورت تخصصی‌تر استعلام‌های لازم را انجام دهید. این امر به دلیل این موضوع انجام می‌شود که اگر شخصی از قبل اقدام به ثبت برند کرده باشد و نام مشابه برند شما را داشته باشد دیگر شما مجاز به ثبت آن نام نخواهید بود. در نتیجه استعلام برند باعث می‌شود که شما در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. شما با استعلام نام برند خود می‌توانید از تک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • ارائه و تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

از دیگر مراحلی که در ثبت برند دارید تکمیل مدارک مربوطه در این زمینه می‌باشد. به مدارک لازمه در بالاتر اشاره شد دقت داشته باشید و با داشتن این مدارک زمان را برای خود خریداری کرده‌اید. لازم به ذکر است به این که شخص حقیقی و یا حقوقی است نیز دقت داشته باشید.

  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری

بعد از آن که شما استعلام برند خود را انجام داده‌اید می‌توانید با استفاده از سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه خود را به ثبت برسانید. بعد از به ثبت رساندن اظهارنامه، کارشناسان اداره مالکیت صنعتی با بررسی‌های لازمه و ارزیابی‌های لازمه نتیجه را به شما اعلام خواهند کرد.

سپس تأیید شدن از طرف اداره مالکیت صنعتی ثبت برند ابلاغ می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما این مرحله را تأیید گرفته باشید آگهی 30 روزه برای شما صادر خواهد شد. بعد از گذشت 30 روز و در صورتی که فردی به برند شما اعتراض نداشته باشد برند به ثبت خواهد رسید و تصدیق نامه ۱۰ساله برند شما صادر می‌شود.

به مطالعه ادامه دهید: چگونه صورتجلسه بنویسیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *