ثبت برند جواهرات

یکی از بزرگترین لذت های دنیا، به اشتراک گذاشتن آثار خود با جهان است. طراحان جواهرات به طور خاص این را درک می کنند. زیرا جواهرات می توانند به ویژه برای مشتریانشان بسیار لذت بخش باشند. ثبت برند جواهرات نیز مانند سایر محصولات دیگر نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد.

راه اندازی یک کسب و کار جواهرات بهترین راه برای انجام کار خود و ایجاد ارتباطات جدید با مشتریان است. این احتمال وجود دارد که ابتدا خود را یک طراح جواهرات و در مرحله دوم یک کارآفرین تصور کنید. اگر خود را یک کارآفرین بدانید، نیازی نیست نگران مراحل بعدی باشید.

زیرا یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار جواهرات آنقدرها هم که می ترسید دشوار نیست. این امر بیشتر به زمان، تلاش و پشتکار بستگی دارد. طی چند سال اخیر، تقاضا برای مد و جواهرات سفارشی تا حدی به لطف توانایی فروش آنلاین جواهرات، بهبود فناوری طراحی جواهرات مانند CAD و چاپ سه بعدی، رسانه های اجتماعی، و گرایش های خوب و قدیمی مصرف کننده، افزایش یافته است. برای ثبت برند خود می توانید با کارشناسان مجرب ثبت هوران در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید.

ثبت هوران

در نتیجه، بسیاری از طراحان جواهرات به طور فزاینده ای نگران محافظت از طرح های خود هستند، زیرا قطعات کلیدی آنها در واقع می تواند شهرت آنها را مشخص کند. امروزه برای تمام زیورآلات، از سنگ‌ ها و فلزات بسیار گران ‌بها گرفته تا سایر انواع جواهرات می ‌توان از برند خاصی استفاده کرد.

کشور ما نیز، سابقه ‌ای طولانی در این زمینه دارد. قدیمی‌ ترین جواهرات طلا و نقره ایرانی از ۲۸۰۰ پیش از میلاد به دست آمده است. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمایی های لازم را به منظور ثبت برند جواهرات برای شما شرح دهیم.

اهمیت ثبت برند جواهرات

علائم تجاری جواهرات به محافظت از نام، آرم یا حروف اول تولید کنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان یا خرده فروشان جواهرات کمک می کند. آنها در اداره ثبت اختراع اداره ثبت برند یا سازمانی مشابه در کشور دیگری ثبت شده اند.

برخی از شرکت‌ها از زمان تأسیس، علامت ‌های خود را تغییر داده‌اند و قانون علائم تجاری جواهرات در کشورهای مختلف متفاوت است. علامت تجاری یا نشان سازنده مانند یک امضا است که به مشتریان اجازه می دهد بدانند چه کسی جواهراتی را ساخته است.

جواهرات مستعمل یک فروشنده بزرگ برای بسیاری از جواهرات و سایر مشاغل کوچک است و علائم تجاری و علامت های سازنده به آنها کمک می کند ارزش خود را ایجاد کنند. تمبرها اغلب فلزات مورد استفاده برای ساخت جواهرات را همراه با سازنده مشخص می کنند.

علت مهم بود جواهرات

جواهرات ظریف معمولاً از فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی ساخته می شوند. در حالی که جواهرات لباس از یک فلز پایه مانند فولاد ضد زنگ به وجود می ایند که با طلا یا نقره پوشانده شده است. با جواهرات بدلی مانند زیرکونیا مکعبی یا سنگ های نیمه قیمتی مانند هماتیت یا کوارتز ست شده است.

بیشتر بخوانید: ثبت برند تجاری بین المللی

اهمیت ثبت برند جواهرات

با افزایش تولید انبوه جواهرات، رقابت بیشتری در این حوزه ایجاد شده است. همین موضوع باعث اهمیت زیاد تثبیت نام برند و تبلیغات برای جواهرات شده است. بنابراین اگر به تولید جواهرات می پردازید، حتما برای ثبت برند مخصوص خود اقدام کنید.

ثبت برند جواهرات به شما این امکان را می ‌دهد که بتوانید تبلیغات مؤثرتری را انجام دهید. همچنین با ثبت قانونی برند زیورآلات، نام تجاری خود را از خطر سوء استفاده احتمالی افراد محافظت می کنید. فرقی نمی کند که شما یک تولیدکننده بزرگ جواهرات هستید یا دیزاینری که تحت نام برندتان، انگشترهای خاص خود را به تعداد محدود می فروشید، ثبت برند از هر نظر برای شما ضروری است.

مدارک لازم برای ثبت برند زیورآلات

 ثبت برند جواهرات و زیورآلات، علاوه بر ارائه مدارک اصلی برای اشخاص حقیقی یا حقوقی، به ارائه کارت بازرگانی نیز نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی: طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی

در سال ‌های اخیر شاهد افزایش ثبت برند جواهرات بوده ‌ایم. حمایت ‌های سازمان‌ هایی مثل سازمان صنایع دستی و ایجاد پلتفرم ‌های فروش شخصی و عمومی، در جذب فراوان علاقه‌ مندان به این رشته تاثیر داشته اند. علاقه‌ مندانی که با فلزات و سنگ‌ های قیمتی و نیمه‌ قیمتی کار می ‌کنند.

مدارک ضروری برای ثبت برند جواهرات اشخاص حقیقی به شرح زیر است.

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت
  • ارائه کارت بازرگانی

مدارک لازم برای ثبت برند جواهرات برای اشخاص حقوقی به شرح ذیل است.

  • کپی شناسنامه و کارت ملی افراد متقاضی؛
  • کپیروزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت؛
  • ارائه کارت بازرگانی و کپی آن؛
  • کپی مجوز فعالیت.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی

مراحل ثبت برند جواهرات

برای ثبت برند جواهرات خود این امکان را دارید که به دو روش اقدام کنید. ساده ترین و اسان ترین روش این است که از مجموعه هوران ثبت کمک بگیرید و با کمترین زحمت و هزینه، صفر تا صد مراحل ثبت برند خود را به تیم ماهر و خبره هوران بسپارید.

روش دوم این است که به وب ‌سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه کشور مراجعه کنید و مراحلی که در زیر به آن اشاره می کنیم را طی کنید. این روش ممکن است کمی زمان بر و پردردسرتر باشد.

  • مشخصات متقاضی برند جواهرات را تکمیل کنید؛
  • مدارک مورد نیاز را در سایت قرار دهید؛
  • اطلاعات و مدارکی را که بارگذاری کرده‌ اید را تایید کنید؛
  • پرداخت هزینه ثبت برند جواهرات
  • شمارهاظهارنامه برند و رمز موردنظر را دریافت کنید.
  • اگر مشکل خاصی در پروسه تأیید برند شما اتفاق نیفتد، نسخه نهایی برای شما ارسال می ‌شود تا آن را امضا کنید.

مطلب پیشنهادی: ثبت برند در شمال تهران

هزینه ثبت برند جواهرآلات

هزینه ثبت برند جواهرات سال ۱۳۹۹ از دو میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می شد. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه ‌ها و واریزی‌ های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌ شد. مبلغ مورد نیاز برای ثبت برند لاتین با هزینه ثبت برند فارسی فرقی ندارد.

هزینه ثبت برند جواهرات بستگی به تعداد محصولات، مجوز‌های لازم و طبقات درخواستی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می گیرد. حال با این وجود امروزه با توجه به وضع اقتصادی کشور تمام این هزینه دستخوش تغییر است.

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند جواهرات

اولین مرحله و مهمترین اقدام برای ثبت برند جواهرات و زیورآلات، استعلام نام برند است. با استعلام نام برند، از ثبت نشدن برند مشابه اطمینان حاصل خواهید کرد. این اقدام باعث می ‌شود که پروسه ثبت برند زمان کمتری نیاز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مراحل ثبت برند تجاری فوری

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند جواهرات

زیرا اگر نام پیشنهادی برای ثبت برند تکراری یا از قبل ثبت شده باشد. اداره مالکیت معنوی آن را رد خواهد داد. از زمانی که اظهارنامه توسط سامانه ثبت برند به اداره مربوطه ارسال شود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری برای آگهی نوبت اول و ۲٫۵ ماه برای دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان نیاز است. ثبت برند جواهرات تقریبا حدود به 4 ماه زمان لازم دارد.

بهترین شرکت ثبت برند جواهرات

بهترین صورتجلسه شرکت جواهرات و زیورآلات در حال حاضر، شرکت هوران ثبت است که با برخورداری از افراد خبره و ماهر در این حوزه توانسته است. کارهای ثبت برند را به راحتی و در کمترین زمان و با دردسری کمتر انجام دهد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *