برندینگ و مزایای آن

برندینگ و مزایای آن یا برندسازی همان فعالیت‎هایی است که با مدیریت برند در یک سازمان یا برای یک شخص حقیقی باعث، بیشتر کردن آگاهی از برند و بهتر کردن جایگاه آن برند می‎شود. یعنی با انتخاب یک برند مناسب برای یک محصول، خدمات، سازمان و… باعث شناخته شدن آن می‎شود.

برندی که شما برای خود انتخاب کرده‎اید به نوعی هویت شماست در اصل شما می‎توانید انتخاب کنید. که دیگران شما را چگونه به خاطر بیاورند و با شما و خدماتتان آشنا شوند.

یک برند شامل لوگو، وب سایت، اسم تجاری، بسته بندی، طریقه توزیع، ارتباط با مشتری و لوازم فروش است. که با آنها مخاطبان شما می‎توانند با شما و خدمات یا محصول‎تان ارتباط برقرار کنند. و به تعریف دیگر برند شما باید بتواند جواب سوال‎های چطور، چگونه، کجا، چه چیزی و چه کسی را، بدهد.

ثبت هوران

برند شما هر چقدر که بهتر باشد. ارزش بیشتری دارد و ارزش بیشتر آن باعث موفقیت کار شما می‎شود. مثلا اگر دو محصول کاملا مشابه باشند آن محصولی که در کنار برند با ارزشی فروخته می‎شود می‎تواند قیمت بالاتر و فروش بیشتری داشته باشد. برند سازی و ثبت برند در ثبت هوران مزایای بسیار زیادی دارد که آنها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

معروفیت و ماهیت برندینگ و مزایای آن

درباره برندینگ و مزایای آن همانطور که پیش‎تر گفتیم شما با برندتان شناخته می‎شوید و بهتر است بدانید با آن است که شهرت پیدا می‎کنید و محبوب می‎شوید. برای مثال وقتی شما اسم اپل یا نایک را می‎شنوید قبل از هر چیزی شهرت آن به نظرتان می‎آید و باعث می‎شود. شما نیز نا خودآگاه طرفدار آن باشید و بعد از آن نیز با این برند، هویت و ماهیت آنها کاملا برای شما شناخته شود و از تمام ویژگی محصول آنها مطلع شوید.

زمانی که محصول شما دارای برند است از طریق آن می‎توانید از نا رضایتی مشتری خود با خبر شوید و ضعف های خود را بشناسید و رفع کنید. این کار هم ارتباط شما را با مشتری قوی می‎کند و به مشتریان خود هویت می‎دهید. تا فعال تر و حتی مشتاق‎تر باشند و هم اینکه کیفیت محصول شما را بالاتر می‎برد. زمانی که کیفیت یک محصول در حال بهبود باشد باعث با ارزش شدن تدریجی آن برند می‎شود.

حمایت قانونی

زمانی که شما محصولی را ارئه می‎دهید با کیفیت و شکلی که مد نظرتان است. طبیعی است که نخواهید کسی کار شما بدزدد و باعث کاهش مخاطبان شما شود در نتیجه باید برای خود محافظی را در نظر بگیرید که اگر کسی برند شما را برداشت یا تقلید کرد با پیگرد قانونی رو به رو شود.

شما می‎توانید با ثبت برند خود در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صاحب قانونی آن شوید و اگر دیگر افراد از برند شما استفاده کنند از آنها شکایت کنید. این حق بر اساس بند 2 ماده 40 قانون ثبت اختراعات، طرح‎های صنعتی و علائم تجاری که می‎گوید. ( مالک علامت ثبت شده می‎تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت کردن او از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود. که عادتا منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید.

این حقوق شامل موارد استفاده از علامتی می‎شود که شبیه علامت ثبت شده است و استفاده از آن برای کالا یا خدمات مشابه، موجب گمراهی عموم می‎گردد.) به افراد صاحب برند داده می‎شود.

بیشتر بخوانید: 5 ویژگی برند های برتر

ثبت برند

کسب درآمد و رسمیت

حتی اگر شما روزی بخواهید کارتان را عوض کنید باید بدانید که تمام سختی هایی که برای برندتان و ارزش بیشتر آن کشیده‎اید. به هیچ وجه هدر نرفته و حتی می‎توان گفت به نفعتان شده. زیرا این کار نوعی سرمایه گذاری است و بعد از آن می‎توانید برند خود را با قیمت مناسبی بفروشید و شهرت آن را به دیگران واگذار کنید.

بیشتر بخوانید: جواز تاسیس برای ثبت برند

برای مثال اگر یکی از برندهای معروف ایرانی در زمینه خوراکی یا هر صنعت دیگری قصد فروش شرکت‎های خود را داشته باشد. می‎تواند برند خود را نیز جداگانه بفروشد و از آن کسب درآمد کند که به تعریف عامیانه تر به آن سرقفلی می‎گویند.

از طرف دیگر، در صورت ثبت برند شما دارای اعتباری شده‎اید که باعث می‎شود بتوانید. از بانک‎ها و موسسات دیگر وام بگیرید و از سرمایه گذاران درخواست سرمایه گذاری کنید تا به کسب و کار خود کمک کنید یا حتی آن را گسترش دهید.

اعطای نمایندگی و متمایز شدن

برندینگ و مزایای آن: زمانی که شما در کار خودتان به سطحی رسیده‎اید که به اندازه کافی پیشرفت کرده‎اید و در آمد خوبی دارید. دیگر وقتش شده که کار خود را گسترش دهید. در اصل شعبه‎های دیگر برای خود بزنید. شما با داشتن نامی یکتا و معتبر که به صورت قانونی به رسمیت شناخته شده باشد. می‎توانید به راحتی و بدون نیاز به خرج هزینه‎ی زیادی در هر نقطه‎ای از کشور که می‎خواهید شعبه دیگر باز کنید و کار خود و همچنین درآمد حاصل از آن را توسعه دهید.

ثبت برند شما سبب شناخت شما در کنار دیگر رقبایتان می‎شود. یعنی اینکه محصول یا خدمات شما در برابر محل‎هایی که مشابه آنها را ارائه می‎دهند به راحتی برای متقاضیان شناخته شده باشد. برای مثال در زمینه فروش گوشی برندهای زیادی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. هر وقت که اسم هر کدام از آنها به میان می‎آید، مردم سریع ویژگی‎های آنها را به یاد می‎آورد.

بیشتر بخوانید: ثبت برند مشاغل خانگی

کارکرد های برند

کارکرد های برند

اکنون که از برندینگ و مزایای آن تا حدود خوبی صحبت کردیم بهتر است از کارکردهای برند نیز بیشتر بگوییم که به سه بخش کلی تقسیم می‎شود.

  1. راهنمای مشتریان: برند یکی از مهم‎ترین مزیت‎ها برای رقابت بین کسب وکارها است. کسب و کارها می توانند از طریق برند، میزان تعهد خود به مشتری را نشان دهند. با برندمی‎توان خوب را از بد تشخیص داد. برندها محصولات را در طبقه بندی خاصی قرار می‎دهند. حتی برندها می‎توانند افراد را یاد خاطرات خود با این محصول یا برند کنند و مشتریان خود را به خود وابسته سازد.
  2. بخش بندی بازار:یکی دیگر از امکاناتی که برند می‎تواند در اختیار کسب و کار شما قرار دهد بخش بندی بازار است. به این منظور که بسیاری از شرکت‎های معتبر در سراسر دنیا از چندین برند به صورت همزمان برای طبقه و قشرهای مختلف در یک جامعه استفاده می کنند. به تعریف دیگر این شرکت‎ها یک پورتفوی برند ایجاد کرده‎اند و با توجه به شرتیط مختلفی که در آن قرار دارند از آن استفاده می‎کنند.
  3. اعتمادسازی: گاهی اینقدر محصولی کوچک است یا اینقدر پر فروش است. که برای جذب هر مشتری نمی‎توان وقت جداگانه‎ای صرف کرد یا حتی خود آن مشتری یا مصرف کننده نیز در هنگام خرید نمی‎تواند خیلی سریع ویژگی‎های یک محصول را بشناسد و با دیگر محصولات آن را مقایسه کند. که تمام این‎ها کاری است که برند انجام می‎دهد و باعث جلب اعتماد مشتری می‎شود.

به مطالعه خود ادامه دهید: بهترین سایت برای ثبت برند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *