چگونه در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کنیم

یکی از سوالات اساسی در زمینه تغییرات شرکت، صورتجلسه شرکت و ثبت برندهای مختلف این است که چگونه در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کنیم ؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت ثبت هرگونه تغییر در اساسنامه اصلی شرکت دارای مراحل برای تنظیم اساسنامه جدید می باشد که نمیتوان ان را در مدت زمان کوتاه انجام داد و حتما باید تمامی شرکای شرکت متقاضی تغییر مورد نظر باشند و زیر تغییرنامه را امضا کنند.

 

هوران ثبت

چگونه در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کنیم

پس از اینکه متقاضیان شرکت خود را به ثبت برسانند یک اساسنامه برای شرکت تنظیم خواهند کرد که تمامی قوانین و مقررات شرکت در آن ثبت خواهد شد، در آینده با توجه به تجربیات شرکای شرکت می توانند متقاضی ایجاد تغییر در اساسنامه به صورت زیر باشند.

تغییر در اطلاعات اصلی اساسنامه

این اطلاعات می تواند در برگیرنده آدرس شرکت، نام شرکت، موضوع فعالیت شرکت، هرگونه بند در اساسنامه شرکت و اختیارات مجمع و شرکای شرکت باشد که اعضای شرکت با توجه به آن رفتار می کنند. قابل ذکر است برای ایجاد اطلاعات اصلی باید مدارک محکمی وجود داشته باشد.

تغییر در میزان سهام

همانطور که می دانید در تاسیس هر شرکت چندین شریک وجود دارد که هر کدام با توجه به سرمایه گذاری خود سهم متفاوتی از شرکت را دریافت می کنند، با گذشت زمان ممکن است برخی از شرکا قصد خروج یا ورود جدید به شرکت داشته باشند و میزان سهام به متقاضیان تغییر کند به همین دلیل شما می توانید در مجمع عمومی شرکت اساسنامه را تغییر دهید.

تمدید مدیران

هر سال یک جلسه در شرکت برای تعیین مدیر شرکت ایجاد می شود، با توجه به رویکرد سال گذشته مجمع عمومی تصمیم میگیرد که مدیر جدید شرکت چه شخصی باشد و در صورتی که تمدید مدیر یا تعویض مدیر داشته باشید باید از تغییر در اساسنامه استفاده کنید تا نام مدیر جدید ثبت شود.

چگونه در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کنیم

ثبت تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت  به هر یک از 3 دلیل بالا در ابتدا باید مدارک مورد نیاز به شرکا و دفترخانه مورد اطمینان ارائه داده شود، سپس با بررسی و تایید مدارک مانند اساسنامه اصلی شرکت، روزنامه رسمی تغییرات مورد نظر در شرکت، مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت به صورت کپی و گواهی عدم سوء پیشینه  در یک جلسه ، صورت جلسه ای تهیه می شود نوع تغییرات در اساسنامه تعیین شده و مجمع عمومی ثبت تغییرات شرکت را تعیین کند.

قابل ذکر است که برای رسمی شدن ثبت تغییرات شرکت شما باید به صورت حتم تغییرات را در اختیار سازمان امور ثبت شرکت ها قرار دهید تا تغییرات مورد بررسی و تایید کلی سازمان اصلی قرار گیرد و مسئولین کشور در جریان ثبت تغییرات شرکت شما باشند همچنین در صورت اضافه کردن هر بند درباره اضافه کردن خدمات و امور عرضه شده جدید در شرکت شما باید اداره ثبت شرکت را در جریان کار خود قرار دهید. برای ثبت دقیق می توانید از هوران کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین عوامل جهت ثبت برند

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت چه میزان است

برای ثبت تغییرات شرکت به صورت رسمی شما نیاز به تعیین یک صورت جلسه و تایید آن دارید، تایید صورتجلسه شما 3 روز و همچنین پذیرش نهایی صورتجلسه نیز 3 روز زمان بر خواهد بود، البته قابل ذکر است که این میزان زمان در صورتی امکان پذیر می باشد که شما کسری مدرک نداشته باشید و در اولین روز تمامی مدارک مورد نیز را به اداره ثبت تغییرات شرکت ارائه کنید.

به صورت کلی اگر شرکت شما از یک وکیل ماهر برای کار های استفاده کند و همچنین اتلاف وقت نداشته باشید تمامی روند ثبت تغییرات شرکت می تواند در بازه زمانی 10 روز کاری انجام شود. برای کاهش زمان می توانید از هوران کمک بگیرید.

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

صورت جلسه شرکت

صورت جلسه شرکت یکی از مدارک می باشد که جریان جلسه تغییرات شرکت در آن ذکر شده است و توافق مجمع عمومی به صورت کامل در آن قرار دارد، صورتجلسه اولین مدرک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت است که به صورت دقیق مورد مطالعه قرار می گیرد، صورتجلسه شرکت تمامی تصمیمات و فرآیند تغییرات شرکت را به اداره ثبت شرکت همراه با ساختار اصلی شرکت و سرمایه تنظیم شده ارائه می دهد.

قابل ذکر است که صورت جلسه شرکت باید در یک جلسه کامل نوشته شود و شما نمی توانید از چندین جلسه برای تعیین صورتجلسه شرکت استفاده کنید، پس از تهیه صورت جلسه شرکت شما باید به ثبت صورتجلسه شرکت در اداره ثبت بپردازید. در تمامی مراحل می توانید از هوران کمک بگیرید.

ثبت صورت جلسه شرکت

برای ثبت صورت جلسه شرکت شما می توانید از سه نوع صورتجلسه متفاوت استفاده کنید.

1 ــ ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت از طریق ثبت صورتجلسه هیئت مدیره

2 ــ ثبت تغییرات شرکت از طریق ثبت صورت جلسات پی در پی مجمع عمومی عادی

3 ــ ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده

ثبت برند

برای اینکه شما بتوانید ثبت برند را به صورت کامل و دقیق انجام دهید در ابتدا باید یک نشان عالی تجاری برای کسب و کار خود انتخاب کنید تا لیست کالاها و محصولات ارائه شده خود را با برند نشان شده ثبت کنید، دقت داشته باشید که تغییر برند در آینده امکان پذیر نمی باشد، برای مثال اگر شما شرکت تولید لوازم ورزشی دارید، باید یک برند مانند ادیداس انتخاب کنید تا روی تمامی محصولات تولیدی شما این برند قرار داده شود.

برای ثبت برند یک کارشناس برند و محصولات شما و میزان همخوانی برند مورد نظر با محصولات را چک می کند، در صورت تایید شما یک استعلام اولیه از کارشناس دریافت می کنید و می توانید با استفاده از یک وکیل عالی به ثبت برند خود به صورت رایگان بپردازید. در تمامی مراحل می توانید از هوران کمک بگیرید.

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

1 ــ انتخاب برند مورد نظر و همخوانی با محصولات عرضه شده

2 ــ استعلام برند که قبلا برندی با این نام وجود نداشته باشد

3 ــ تکمیل مدارک در اداره ثبت و اراده استعلام مورد نظر به اداره ثبت

4 ــ ثبت اظهارنامه علامت تجاری به صورت کامل که در دفترخانه رسمی انجام می شود.

5 ــ پرداخت هزینه اداری ثبت برند

6 ــ شروع کار وکیل برای مراحل پایانی ثبت برند و ثبت جهانی برند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *