اهمیت تنظیم جلسات با صورتجلسه شرکت

اهمیت تنظیم جلسات با صورتجلسه شرکت در حضور هیئت مدیره یکی الزامات تمامی شرکت ها در عرصه تجارت و بازرگانی می باشد، در این جلسات تغییرات شرکت، ثبت برند و… انجام خواهد شد، بسیاری از شرکت ها نسبت به قوانین و مقررات تنظیم اساسنامه، تنظیم صورت جلسه، چگونگی تشکیل جلسه، ثبت برند و… آشنایی ندارند به همین دلیل ثبت هوران در این زمینه می تواند بهترین کمک به آنها باشد، در ادامه با ما همراه باشید.

ثبت هوران

میزان اهمیت تنظیم جلسات با صورتجلسه شرکت

جلسات یک شرکت می تواند به منظور بررسی یا تغییرات شرکت ایجاد شود، مسلما همیشه شرکت های بازرگانی و تجاری در ابتدا کار خود یک جلسه برای تشکیل صورت جلسه اصلی تشکیل می دهند تا اساسنامه اصلی شرکت خود را تنظیم کنند.

با گذر زمان به دلایل مختلف مانند ورود یا خروج یکی از شرکا به شرکت، تغییر سهام شرکت، تغییر جایگاه مدیران و منصب ها، تغییر نام یا فعالیت شرکت و… این اساسنامه ممکن است دچار تغییر شود به همین دلیل باید یک جلسه مجدد برای تغییر صورتجلسه ایجاد شود و تمامی رویکرد ها و مسائل مهم  به عنوان دلیل تغییرات صورتجلسه بیان شود تا مورد بررسی قرار گیرد.در صورت تایید شما می توانید تغییرات صورت جلسه شرکت را اعمال کنید.

جلسات با صورت جلسه می تواند از مجمع های مختلفی تشکیل شده باشد، برخی از جلسات از مجمع عمومی موسس، برخی از جلسات از مجمع عمومی عادی و برخی از جلسات از مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شوند، اما قابل ذکر است تصمیمات اصلی در تنظیم جلسات با صورتجلسه شرکت به همراه هیئت مدیره انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر هوران در خدمت شماست.

صورت جلسه شرکت

صورت جلسه شرکت در فرهنگ فارسی معین نمایش دهنده رویداد ها و گفتگوهای یک جلسه مهم در شرکت های بازرگانی و تجاری می باشد، در این صورت جلسه تاریخ جلسه، محل جلسه، تصمیمات اتخاذ شده در جلسه، مشخصات اعضاء شرکت، تجمع ارکان، دستور جلسه، مکمل های تحقق جلسه و تنظیم نهایی جلسه ذکر می شود تا تمامی دلایل و مدارک تغییرات شرکت موجود و حاضر باشد.

صورت جلسه شرکت

برای تنظیم صورت جلسه در تمامی نشست های رسمی شما باید از  یک دبیر یا منشی جلسه که حق رای در جلسه ندارد تقاضای تنظیم داشته باشید، متن صورت جلسه باید بسیار دقیق و کامل باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود یک ضبط صدا در جلسه وجود داشته باشد تا شما با استفاده از آن پس از جلسه صورت جلسه را مجدد مطالعه کنید و در صورت نیاز به تغییر و اصلاح آن بپردازید.

پس از تایید درست بودن صورت جلسه باید آن را در سامانه اداره ثبت شرکت درج کنیم تا جز مدارک و اسناد رسمی شرکت شناخته شود و در صورت نیاز به تغییرات شرکت از آن استفاده شود. در صورتی که توانایی تنظیم یک صورتجلسه شرکت چیست دقیق و کامل ندارید میتوانید از هوران در این زمینه کمک بگیرید.

در چه مواردی از نوشتن صورت جلسه استفاده می کنیم

بررسی مواردی ک از نوشتن صورتجلسه در آنها باید استفاده شود:

 

1 ــ تغییرات شرکت و تغییر اساسنامه

همانطور که در قسمت بالا بیان شد یک شرکت ممکن است زمان بسیار طولانی تشکیل شود و در زمان موجودیت خود نیاز به تغییر داشته باشد و با تحولات قانونی ، تحولات اقتصادی، تحولات اجتماعی و… روبرو شود به همین دلیل اول مورد نوشتن یک صورت جلسه تغییرات شرکت می باشد.

به یاد داشته باشد منطبق بودن یک شرکت از ابتدا تشکیل تا پایان تشکیل اجتناب ناپذیر است و تنها راه چاره نوشتن صورت جلسه دقیق و کامل برای تغییر اساسنامه و تغییرات شرکت در جلسات مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

تغییرات شرکت و تغییر اساسنامه

2 ــ تمدید مدت شرکت

بسیاری از شرکت دارای زمان خاصی برای تشکیل هستند و برای ادامه کار خود در انتهای زمان مشخص شده نیاز به یک جلسه مهم و نوشتن صورت جلسه دارند، در این صورت جلسه باید به صورت دقیق مسائل اساسنامه مورد بررسی قرار گیرد تا امکان تمدید قید مدت شرکت اثبات شود در صورتی که در اساسنامه مدت زمان موجودیت شرکت محدود تعیین شده باشد و شما قصد تغییرات شرکت و تبدیل زمان به نامحدود داشته باشید باید به نوشتن یک صورت جلسه در زمینه تغییر اساسنامه بپردازید، در صورتی که در این امر آگاهی کافی ندارید می توانید از موسسه هوران برای تمدید مهلت شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده کمک بگیرید.

3 ــ ثبت برند

یکی از دلایل مهم در زمینه تشکیل جلسه همراه با یک صورتجلسه محکم می تواند ثبت برند برای شرکت باشد، شرکت های تجاری و بازرگانی تولید کننده محصولات قبل از عرضه محصولات خود باید یک برند و الگو برای خود انتخاب کنند تا محصولات را با برند خود به عرضه برسانند، به همین دلیل یک جلسه در بین مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود تا برند انتخاب شود و صورت جلسه نوشته شود.

سپس صورت جلسه باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده شود تا برند مورد بررسی قرار گیرد، در صورتی که در قبل از شرکت شما هیچ شرکت دیگری از این برند استفاده نکرده باشد می توانید به ثبت برند بپردازید، در صورتی که تازه کار هستید و نمی توانید این مراحل را به خوبی و با دقت انجام دهید، موسسه هوران می تواند به ثبت برند شما بپردازد.

در چه مواردی از نوشتن صورت جلسه استفاده می کنیم

4 ــ تغییر اسم شرکت

بسیاری از شرکت پس از مدتی از تاسیس شرکت به دلیل تجربه بیشتر تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند، به ظاهر زمانی که شما از تغییر اسم شرکا صحبت می کنید بسیار آسان می باشد اما برای تغییر اسم یه شرکت شما باید شماره ثبت، تاریخ ثبت، شرایط شرکت را تغییر دهید به همین دلیل تشکیل یک جلسه و نوشتن یک صورت جلسه دقیق در حضور مجمع عمومی فوق العاده ضروری می باشد.

این صورت جلسه باید توسط تمامی شرکا امضا شود و در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد، در صورتی که آگاهی کافی برای ثبت صورت جلسه یا حتی نوشتن صورت جلسه و طی کرده مراحل تغییر نام شرکت ندارید به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات ویژه موسسه هوران در زمینه تغییرات شرکت، صورتجلسه، ثبت برند، تغییر نام شرکت و… استفاده کنید.

به مطالعه ادامه دهید: چگونه در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کنیم

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *