زمان لازم برای ثبت برند چقدر است

زمان لازم برای ثبت برند چقدر است: عوامل زیادی وجود دارد که بر مدت زمان ثبت یک علامت تجاری تأثیر می گذارد. در واقع، هیچ تضمینی وجود ندارد که علامت تجاری شما هرگز ثبت نشود. زیرا ممکن است به دلایل قانونی مختلف رد شود. معمولا این پروسه 12 تا 18 ماه طول می کشد.

ثبت علامت تجاری شما یک روش پیچیده است که شامل مراحل مختلف درخواست شما می شود. یادگیری در مورد هر مرحله از فرآیند به شما کمک می کند تا بفهمید چرا گرفتن یک علامت تجاری به همان اندازه طول می کشد.

به عنوان مثال، زمانی که درخواست اولیه خود را ارسال می کنید، حدود چهار تا شش ماه طول می کشد تا درخواست شما را بررسی کنند. این تنها یک مرحله از فرآیند علامت تجاری است. جدول زمانی درخواست علامت تجاری و فرآیند پس از ثبت را بررسی کنید.

می ‌توانید زمان ‌های انتظار پردازش فعلی را بررسی کنید تا دریابید که ثبت علامت تجاری شما چقدر طول می‌ کشد. ثبت درخواست اولیه، فرم پاسخ و ثبت نام به طور دقیق می تواند روند را تسریع کند. شما می توانید با خواندن این نکات برای جلوگیری از تاخیر در پردازش کمک کنید.

ثبت هوران

فرآیند به دست آوردن یک علامت تجاری ثبت شده در ایران معمولاً از ابتدا تا پایان حدود 8 تا 10 ماه طول می کشد. هنگامی که درخواست اولیه علامت تجاری ثبت شد، حدود سه تا چهار ماه طول می کشد تا اداره ثبت برند در ابتدا درخواست شما را بررسی کند.

مدت زمان لازم برای ثبت برند

زمان لازم برای ثبت برند چقدر است؟ پاسخ به این سوال که چقدر طول می کشد تا یک علامت تجاری ثبت شود، نشان می دهد که چرا می خواهید در اسرع وقت شروع کنید. ثبت علامت تجاری چقدر طول می کشد؟ این یکی از اولین سوالاتی است که مردم هنگام محافظت از برند خود می پرسند. درخواست برای علائم تجاری باید به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری نهاد مربوطه ارسال شود.

پیچیدگی این فرآیند، پیش بینی مقیاس های زمانی را دشوار می کند. در حالی که برخی از ثبت نام ها ظرف یک سال تکمیل می شوند. برخی از آنها سال ها طول می کشد تا نهایی شوند. برخی از عواملی که بر سرعت پردازش یک برنامه تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • سطح تجربه ممتحن که بر فرآیند نظارت دارد
  • کیفیت خود برنامه
  • استفاده از نرم افزار مربوطه

معمولا بین 12 تا 18 ماه طول می کشد تا یک علامت تجاری ثبت شود، که در برخی موارد تا 2 سال طول می کشد. طول پروسه بر تاریخ “موثر” ثبت نام که تاریخ اصلی تشکیل پرونده خواهد بود تأثیر نمی گذارد.

هزینه ثبت برند

هزینه و زمان لازم برای ثبت برند چقدر است: هزینه نهایی تشکیل پرونده برای ثبت برند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا باید یک وکیل برای رسیدگی به این موضوع استخدام کنید، آیا باید جستجوی جامع ثبت برند را قبل از ثبت درخواست خود انجام دهید یا خیر، و هزینه های ثبت نام دولتی مرتبط.

هزینه ثبت برند

چقدر هزینه برای دستیابی به ثبت علامت تجاری در درجه اول به مبنایی که بایگانی انجام می شود و نوع فرم استفاده شده بستگی دارد. متقاضی که قبلاً از علامت تجاری در تجارت استفاده کرده است، احتمالاً فقط باید یک پرونده اولیه علامت تجاری را ثبت کند.

در حالی که متقاضی که مایل است حقوق یک علامت تجاری را با قصد درست برای استفاده از علامت تجاری در آینده نزدیک محفوظ نگه دارد، ممکن است این کار را انجام دهد. بنابراین، اما باید یک پرونده اضافی در عرض یک سال به این ترتیب انجام دهد تا ثابت کند که علامت برای کالاها و خدماتی که متقاضی در ابتدا درخواست کرده است، استفاده می شود.

زمان لازم برای مراحل ثبت برند

زمان لازم برای ثبت برند چقدر است: فرآیند ثبت علامت تجاری معمولاً از ابتدا تا پایان 8 تا 10 ماه طول می کشد. با این اوصاف، بسیاری از برنامه ‌های کاربردی برند در طول فرآیند درخواست، یک «اقدام اداری» دریافت می ‌کنند. یک علامت تجاری می تواند یک کلمه، نماد، آرم، نام تجاری، برچسب یا ترکیبی از آنها باشد.

برند ممکن است توسط تولید کنندگان یا بازرگانان یا ارائه دهندگان خدمات برای شناسایی کالاها و خدمات خود استفاده شود. برای متمایز کردن کالاها یا خدمات مالکان از کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود و چیزی است که فقط برای یک تاجر متمایز است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیم صورتجلسه شرکت

در صورت استفاده صحیح و تبلیغ، یک علامت تجاری ممکن است به با ارزش ترین دارایی یک تجارت تبدیل شود. علائم تجاری را نباید با ثبت برند اشتباه گرفت. ثبت علامت تجاری ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد. با این نکات شانس ثبت نام خود را به سرعت و بدون مشکل انجام دهید.

زمان لازم برای مراحل ثبت برند

مراحل سرعت بخشیدن به فرآیند

اگرچه ثبت برند خارجی در ایران هرگز سریع نیست، مراحلی وجود دارد که می توانید هنگام درخواست یک علامت تجاری انجام دهید که شانس دریافت علامت تجاری را در ماه ها افزایش می دهد. همه اینها به انجام تحقیقات کامل، صرف زمان برای تهیه یک برنامه قوی و کامل و پاسخگویی سریع به هر گونه نگرانی است.

زمان لازم برای انتخاب نام برند

زمان لازم برای ثبت برند چقدر است: هر نام، نماد یا صدا واجد شرایط حفاظت از علامت تجاری نیست. اگر علامت ضعیفی را انتخاب کنید، احتمالاً به نتیجه ای نخواهید رسید و ثبت نام شما به تأخیر می افتد یا رد می شود. به طور کلی، هرچه علامت شما متمایزتر باشد، علامت تجاری آسان تر است.

یک نام تجاری عالی فقط چیزی نیست که در کارت ویزیت شما جالب به نظر برسد یا گفتن آن سرگرم کننده باشد. تئوری‌ها و مطالعات کمی در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب می‌شود، وجود دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا سال 2010 نشان داد که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت ‌تری نسبت به برندهایی با نام‌ های ساختاری تکراری مانند کوکاکولا، کیت کت و ژلی بلی نشان می‌ دهند.

مطلب پیشنهادی: آموزش گام به گام ثبت برند

در حالی که هیچ فرمول جادویی وجود ندارد. ویژگی های مشترکی است که باعث آسانتر شدن استفاده از یک نام تجاری می شود و به خاطر سپردن آن برای دیگران آسان تر می شود.

زمان لازم برای انتخاب نام برند

کم ترین زمان ثبت برند در هوران ثبت

زمان لازم برای ثبت برند چقدر است: مجموعه هوران ثبت با برخورداری از بهترین خدمات و ارائه امکانات عالی به مشتریان یکی از بهترین و منحصربه فرد ترین مجموعه ها در زمینه راهنمایی افراد در خصوص برند و ثبت آن به حساب می اید. این مجموعه مفتخر است که مشتریان را در زمینه های مختلف برند، انتخاب نام مناسب و ثبت آن راهنمایی می کند.

به مطالعه ادامه دهید: ثبت برند بدون ثبت شرکت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *