ثبت برند بدون ثبت شرکت

ثبت برند بدون ثبت شرکت: امروزه در دنیای کسب و کار به دلیل گسترش فراوان در تمامی امور و زمینه ها داشتن یک نماد معتبر برای جلوگیری از استفاده دیگر شرکت‌ها از محصولات و برند شما بسیار ضروری شده است. داشتن یک نماد و شناسه برای تولیدی و شرکت خود به شما این امکان را می‌دهد با نامی معتبر و مخصوص برند خودتان شناخته شوید و به مرور کسب و کار خود را با داشتن نمادی تجاری رونق بخشید.

داشتن یک نماد تجاری یا به عبارتی لوگو و نام برند باید مراحلی را پشت سر گذاشته تا ثبت نهایی آن انجام شود تا این امکان برای رغیبی وجود نداشته باشد که از نام برند شما استفاده کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد ثبت علامت تجاری برای کسب و کار خود بدانید. این مقاله برای صاحبان مشاغلی است که علاقه‌مند به محافظت از برند خود با درخواست علامت تجاری هستند. با ما همراه باشید.

ثبت هوران

برند چیست

برند یکی از آن کلماتی است که همه در تجارت و بازاریابی از آن استفاده می‌کنند اما درک نمی‌کنند. تنها با شناخت برندها و برندسازی می‌توانید این ابزار قدرتمند را برای رشد کسب و کار خود به کار بگیرید. برندها ابزارهای تجاری هستند که ROI قابل اندازه گیری را هدایت می‌کنند.

برای مثال: نام تجاری اپل ممکن است ناملموس باشد، اما این بدان معنا نیست که تنها با ارزش ترین چیزی است که اپل در اختیار دارد بلکه برند اپل نحوه درک شرکت توسط کسانی است که آن را تجربه می‌کنند.

یک برند قوی شانس انتخاب تولیدات شما توسط مشتریان را نسبت به رقبای شما افزایش می‌دهد. مصرف کنندگان بیشتری را جذب می‌کند. موارد اصلی یک برند عبارت‌اند از: قطب نمای برند، الگوی برند، شخصیت برند، مزیت رقابتی، وعده برند، هویت بصری و کلامی و تجربه برند. قدرت رقابتی شما کاری است که باید بهتر از هر تجارت دیگری انجام دهید.

ثبت برند بدون ثبت شرکت ممکن است

بله. شرکت هوران ثبت، آن را امکان پذیر کرده است. کسب‌ وکارهای رقیب می‌توانند نام مشابهی را در خانه شرکت‌ها ثبت کنند، مشروط بر اینکه شخص دیگری قبلا این نام را انتخاب نکرده باشد. یک رقیب ممکن است قبل از ثبت نام یک علامت تجاری یا یک حق ثبت نشده، در نام شرکت شما داشته باشد. در این شرایط، دارنده نام برند ممکن است در صورت استفاده از علامت تجاری بدون مجوز، به دنبال اجرای نقض علیه شما باشد.

طبق قانون هر شخصی که ادعا می‌کند مالک یک برند است یا قصد استفاده از آن را دارد، می‌تواند برای ثبت به صورت کتبی به اداره ثبت درخواست دهد. شرکت هوران ثبت شما را در این زمینه کمک می‌کند تا برند خود را بدون نیاز به ثبت شرکت ثبت کنید، در صورت که هر سوالی در زمینه ثبت برند بدون ثبت شرکت دارید از کارشناسان متخصص ما در هوران ثبت راهنمایی بگیرید.

ثبت برند بدون ثبت شرکت ممکن است

مزایا ثبت برند بدون ثبت شرکت

1) ثبت برند شما یک سابقه رسمی از حقوق شما به عنوان مالک یک علامت تجاری برای شما ایجاد.

2) ثبت برند یک حق قانونی را با رعایت شرایط خاص اعطا می‌کند تا از استفاده دیگران از علامت تجاری بدون اجازه مالک ثبت شده جلوگیری کند.

3) ثبت یک حق انحصاری را به دیگران می‌دهد که از طریق مجوز برای استفاده از علامت تجاری برای کالاها و یا خدماتی که علامت تجاری برای آنها ثبت شده است، مجاز باشد.

4) برندها به مردم این امکان را می دهند که یک محصول را از محصول دیگر تشخیص دهند. بنابراین مهم است که محصول یا خدمات خود را با نام برند مهر کرد. هر اندازه شرکت، سرمایه گذاری در ایجاد برندی که هویت شرکت را منعکس می‌کند، ضروری است.

5) اگر بتوانید برند محصولات خود را با استفاده از کیفیت مطلوب به شهرت برسانید، برند شما یک دارائی عالی برای شما به حساب می‌آید.

نحوه ثبت برند چگونه است

ثبت برند بدون ثبت شرکت یا ثبت علامت تجاری یک فرآیند طولانی است که ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. با این حال، هنگامی که سازمان ثبت برند مشاهده کرد که یک درخواست علامت تجاری ثبت شده است، دعوتنامه ای برای ثبت نام تجاری دریافت خواهید کرد و می توانید حمایت های برند را دریافت کنید. به این ترتیب، اساسا یک مسیر سریع برای ثبت نام تجاری است.

بیشتر بخوانید: ثبت برند خارجی در ایران

بعد از اینکه درخواست ثبت برند شما به سازمان ثبت برند جهانی ارسال شد، تأیید می کند که شما مالک حقوق علامت تجاری نام تجاری هستید. همچنین یک کد تأیید را برای مخاطبی که شرایط آن را برآورده می کند ارسال می شود. برای تکمیل ثبت نام در ثبت نام برند خود، باید کدی را برای ارسال مجدد به سازمان دریافت کنید. پس از تأیید اطلاعات شما، به ویژگی های ثبت نام برند برای کمک به محافظت از نام تجاری خود دسترسی خواهید داشت.

نحوه ثبت برند چگونه است

محافظت از برند خود

هنگامی که علامت تجاری خود را ثبت می کنید، می توانید:
– علیه افرادی که بدون اجازه شما از نام تجاری شما استفاده می کنند، از جمله جعل کنندگان، اقدام قانونی کنید.
– نماد تجاری را در کنار نام تجاری خود قرار دهید، تا نشان دهید که مال شماست و به دیگران در مورد استفاده از آن هشدار دهید.
– برند خود را بفروشید و مجوز دهید.

یک علامت تجاری 10 سال دوام می آورد. شما باید هر 10 سال یکبار علامت تجاری خود را تمدید کنید تا به قوت خود باقی بماند و باطل نشود. در ثبت اگر مشکلی وجود نداشته باشد، معمولا 3 تا 4 ماه از زمان درخواست برای علامت تجاری شما اعطا می‌شود. هر چیزی که کسب ‌وکار شما را متمایز می‌کند: نام، نام محصول و خدمات، شعارها، لوگوها، برچسب‌ها و حتی علائم صوتی، تصویری از برند ایجاد می‌کند که مشتریان شما با آن آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تغییرات شرکت را چگونه ثبت کنیم

آیا کسب و کار کوچک باید علامت تجاری داشته باشد

در ثبت برند بدون ثبت شرکت، برخی از صاحبان مشاغل کوچک تصور می کنند که علامت تجاری فقط برای برندهای جهانی است. اما محافظت از سخت کوشی و هویت برند شما به همان اندازه که برای شرکت های بزرگ مهم است برای مشاغل کوچک نیز مهم است. لوگوهای برند واضح ترین و متداول ترین موارد دارای علامت تجاری برای مشاغل کوچک هستند.

ارزیابی علامت تجاری یک مورد مهم است، بنابراین اگر سوالی دارید که آیا بخشی از هویت برند شما ارزش علامت تجاری دارد یا خیر، یک وکیل مالکیت معنوی کسب و کارهای کوچک می تواند به سوالات شما پاسخ دهد. ثبت نام کسب و کار شما برای علامت تجاری برای داشتن حقوق علامت تجاری الزامی نیست.

مطلب پیشنهادی: اشتباهات رایج در فرآیند ثبت برند

زمانی که شروع به کار می کنید، ممکن است هزینه زیادی برای نام برند یا لوگوی شرکت شما به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید از برند خود محافظت کنید و در آینده کسب و کار سرمایه گذاری کنید، این کاری است که باید انجام دهید.

آیا کسب و کار کوچک باید علامت تجاری داشته باشد

نتیجه

ثبت برند بدون ثبت شرکت صاحبان مشاغل زمان، پول و تلاش زیادی را صرف ساختن شرکت و شهرت آن در بازار می‌کنند. حفاظت از این شهرت برای بقا و موفقیت آینده بسیار مهم است. در دنیایی که ریسک همیشه وجود دارد و اجتناب ناپذیر است، ثبت برند یک فرآیند ساده است.

که می‌تواند ریسک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و ارزش را افزایش دهد. برند ثبت شده، اولویت سراسری را نسبت به سایر افرادی که ممکن است. به دنبال پذیرش علامت ثبت شده باشند، دارد. ثبت به طور قابل توجهی هزینه های اجرای حقوق علامت تجاری را کاهش می‌دهد. ثبت برند، حفاظت بیشتر در برابر جعل‌کنندگان، متجاوزان سایبری و واردکنندگان محصولات متخلف را فراهم می‌کند.

و ثبت مزایای مختلف دیگری از جمله واجد شرایط بودن مالک علامت تجاری برای شرکت در برنامه های موجود در برنامه های فروش آنلاین و به عنوان مبنایی برای ثبت علامت تجاری در سایر کشورها فراهم می کند.

به مطالعه ادامه دهید: آموزش گام به گام ثبت برند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *