آموزش ثبت برند

اهمیت روزافزون ارزش اقتصادی بازار محلی مستلزم ایجاد مکانیسم‌ های عملی برای حفاظت و اجرای حقوق مالکیت معنوی («IP») است. علامت تجاری یکی از حقوق مالکیت مالکیت رایج است. رویه ثبت برند در تهران عموما بر حفاظت، یعنی بایگانی و ثبت و اجرای برندها در برابر تخلف و جعل تمرکز دارد.

قانون ثبت اختراع و علائم تجاری سال 2008 و مقررات مربوط به آن، همراه با کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی 1959 و قانون تجارت الکترونیکی 2003، چارچوب قانونی را برای ثبت، حمایت و اجرای علائم تجاری در ایران ایجاد می کند. همچنین تشریفات دعوای مدنی و تعقیب کیفری را تعیین نیز می کند.

قوانین ایران هیچ حمایتی از علائم تجاری ثبت نشده ندارد. یک علامت تجاری برای برخورداری از حمایت باید حتما ثبت شود. علائم تجاری ممکن است بدون ثبت در ایران مورد استفاده قرار گیرد، اما صاحب علامت تجاری ثبت نشده قادر به استفاده از قانون برای محافظت در برابر تخلف نخواهد بود.

حق انحصاری استفاده از علامت تجاری متعلق به طرفی است که علامت را به ثبت رسانده است. استفاده صرف از یک علامت تجاری به کاربر این حق را نمی دهد که حقوق ثبت نشده خود را اعمال کند و از حمایت از علامت بهره مند شود.

ثبت هوران

ثبت برند در تهران شامل مراحل معمول تشکیل پرونده، بررسی، انتشار و سپس ثبت است. بازه زمانی معمول برای تکمیل فرآیند ثبت نام 15 تا 18 ماه با حداقل هزینه و کارمزد برای صاحبان برند است. مالک برند باید فرآیند را از طریق یک وکیل محلی تکمیل کند.

هزینه ثبت برند در تهران

هزینه ثبت برند در ایران چقدر است؟ آیا هزینه ثبت علائم تجاری در تهران سال 1401 و سایر شهرهای ایران تفاوت دارد؟ حق الثبت و هزینه روزنامه های نوبت اول و دوم چقدر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هزینه های ثبت برند را برای شما ذکر کنیم.

  • هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه
  • هزینه آگهی تقاضای ثبت علائم تجاری
  • هزینه حق الثبت برند
  • هزینه آگهی ثبت نام تجاری در روزنامه رسمی

مدارک لازم برای ثبت برند در تهران

علامت تجاری برای نام تجاری یا لوگوی شما است که محصول یا خدمات شما را مشخص می کند. این علامت می تواند یک کلمه، حرف، عدد، عبارت، نماد، شکل یا ترکیبی از آنها باشد. یک نام تجاری یا لوگوی منحصر به فرد برای متمایز کردن محصولات و خدمات شما از سایر محصولات در صنعت استفاده می شود.

برای محافظت قانونی از نام تجاری یا لوگوی خود، باید آن را ثبت کنید. مالک برند باید فرآیند ثبت برند را از طریق یک وکیل محلی تکمیل کند و اطلاعات و اسناد زیر را ارائه می دهد.

  • نام، جزئیات آدرس و ماهیت کسب و کار متقاضی
  • نمونه ای از علامت تجاری که باید محافظت شود
  • فهرست کالاها و خدماتی که علامت تجاری برای آنها اعمال می شود
  • وکالتنامه ای به نماینده متقاضی که به طور مقتضی توسط کنسولگری ایران قانونی شده باشد
  • یک کپی از گواهی تاسیس برای متقاضی (اگر شرکت سهامی باشد) که به طور مقتضی توسط کنسولگری ایران قانونی شده باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند در تهران

قبل از ثبت نام و استفاده از علامت تجاری همیشه به صاحبان برند توصیه می شود. در حالی که برای ثبت علامت تجاری در ایران مدرک استفاده لازم نیست، صاحبان برند باید برای احتیاط این جستجوها را قبل از شروع ثبت یا بهره برداری تجاری از برندها انجام دهند. این جستجوها را می توان در یک دوره متوسط ​​پنج روز کاری آغاز و تکمیل کرد.

بر اساس قوانین علامت تجاری ایران، علامت تجاری هر طرح، تصویر، کلمه، عبارت، مهر، جلد و غیره است که برای تمایز محصولات صنعتی، تجاری یا کشاورزی اتخاذ شود. همچنین علائم تجاری غیر سنتی مانند علائم سه بعدی و علائم رنگی در ایران قابل ثبت هستند.

ثبت برند ارزان در تهران

ثبت علامت تجاری ایران، جمهوری اسلامی عضو موافقتنامه مادرید و پروتکل مادرید است. حفاظت از علامت تجاری با ثبت به دست می آید. همچنین می توان آن را با شناخت عمومی کافی به دست آورد. هیچ حمایتی از علامت تجاری برای مشروبات الکلی وجود ندارد.

تصاویر زنان و کلماتی که می توانند غیراخلاقی تلقی شوند به عنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند. کلمات خارجی باید ترجمه شوند تا از نظر اخلاقی بررسی شوند. اسرائیلی ها یا شرکت های اسرائیلی نمی توانند برای علائم تجاری درخواست دهند.

برای ثبت برند ارزان در تهران باید به دنبال بهترین مجموعه باشید. درخواست علامت تجاری باید توسط یک نماینده محلی در اداره علائم تجاری ثبت شود. وکالتنامه ای که توسط کنسولگری ایران تایید شده باشد ضروری است. متقاضیان خارجی به یک نماینده داخلی و متقاضیان خارجی نیاز به ثبت نام داخلی دارند.

ثبت برند تجاری تهران

در ایران از طبقه ‌بندی بین‌المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم تجاری استفاده می ‌کنند، اگرچه اداره ثبت یک فهرست از پیش تعریف ‌شده محلی از کالاها و خدمات را اتخاذ کرده است که ممکن است همه کالاها و خدمات فهرست ‌شده در نیس را پوشش ندهد.

بیشتر بخوانید: چگونه برند خود را ثبت کنیم؟

ثبت برند تجاری تهران

در ایران، پروسه ثبت علامت تجاری معمولا بر حمایت از علائم تجاری، از جمله ثبت آن و اجرای علامت تجاری، از جمله اعمال برندهای معروف در برابر مسائل جعل و نقض علائم تجاری متمرکز است. قانون ثبت اختراع و علائم تجاری ایران مصوب 1387 و مقررات مربوط به آن، به همراه قانون تجارت الکترونیک 2003 و کنوانسیون حمایت از مالکیت صنعتی پاریس سال 1959، سازوکار ثبت، حفاظت و اجرای علائم تجاری در ایران را با ایجاد یک قانون تنظیم می کند.

مطلب مهم: راهنمای تنظیم صورتجلسه شرکت

ثبت برند تضمینی در تهران

در ایران هیچ حمایتی از علامت تجاری برای علائم تجاری ثبت نشده وجود ندارد. هر فرد دیگری برای به دست آوردن حمایت کافی باید ثبت علامت تجاری را انجام دهد. اگرچه یک فرد می تواند بدون ثبت از علامت تجاری در ایران از خدماتی نیز استفاده کند.

با این حال، در چنین سناریویی، فرد یا صاحب علامت تجاری هرگز نمی تواند از قانون علامت تجاری برای جستجوی حمایت در صورت نقض علامت تجاری استفاده کند. حقوق انحصاری علامت تجاری تنها متعلق به شخص یا فردی است که علامت پیشنهادی را به عنوان علامت تجاری به ثبت رسانده است.

علاوه بر این، صرف استفاده از علامت تجاری به مالک اجازه نمی دهد تا حقوق ثبت نشده را اعمال کند و از حمایت از علامت منفعت بگیرد.

بیشتر بخوانید: ثبت برند جواهرات

ثبت برند بدون ثبت شرکت در تهران

در ایران، فرآیند ثبت علامت تجاری شامل مراحل کلی ثبت درخواست علامت تجاری، بررسی و انتشار علامت پیشنهادی و سپس ثبت (در صورت عدم مخالفت با علامت تجاری) است. بازه زمانی معمول برای تکمیل کل فرآیند ثبت علامت تجاری در ایران چیزی بین 15 تا 18 ماه با هزینه های نسبتاً کم برای صاحبان کسب و کار و برند است.

صورتجلسه شرکت

با کمک یک وکیل علامت تجاری، یک فرد یا صاحب برند باید مدارک و اطلاعات زیر را در زمان ثبت درخواست علامت تجاری ارسال کند. این نکته را توجه داشته باشید که ثبت برند بدون ثبت شرکت در تهران غیر قابل انجام است.

مرکز ثبت برند در تهران

ارزش برند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تا حد امکان در برابر استفاده غیرقانونی از آن محافظت شود و در صورت استفاده همراه با کالاهای تقلبی، برند به راحتی از بین می رود. از آنجا که حقوق ثبت نشده در ایران در دسترس نیست، صاحبان برند باید علائم تجاری خود را در مراحل اولیه برای بازار ایران ثبت کنند.

بنابراین باید به دنبال مرکز ثبت برند در تهران باشند. پس از ثبت علامت تجاری، اقدامات اجرایی ممکن است برای حفاظت از ارزش برند و بازیابی هرگونه خسارت وارده یا متحمل شده انجام شود.

به مطالعه ادامه دهید: روش استعلام آخرین تغییرات شرکت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *