ثبت برند جهانی

ثبت برند جهانی روشی است، که به کمک آن شرکت‌ها می‌توانند زمینه پیشرفت خود را در سراسر کشورهای جهان گسترش دهند. در واقع با ثبت برند جهانی افراد می‌توانند محصولات یا خدمات خود را به افراد بیشتری ارائه دهند و از این طریق بتوانند محصول خود را جهانی کنند. اگر دقت کنید می‌توانید چندین برند معروف در جهان را در اطراف خود مشاهده کنید. همانطور که می‌دانید محصول این برندها در تمامی کشورها طرف دار دارد.

 برای مثال برند کوکاکولا یکی از برند‌های جهانی است، که در همه کشورها نمایندگی دارد و محصولات آن از شهرت جهانی برخورد دار هستند. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که تا کنون از نوشابه کوکاکولا استفاده نکرده باشد. مزیت خوب برند جهانی همین است و باعث می‌شود که زمینه پیشرفت در سایر کشور‌ها نیز فراهم شود.

موسسه ثبت هوران می‌تواند برند شما را به صورت جهانی ثبت کند به طوری که برند شما در کل دنیا شهرت کافی را به دست بیاورد. این سایت همچنین اطلاعات مفیدی را راجب ثبت برند جهانی در اختیار کابران خود قرار می‌دهد. تا افرادی که قصد ثبت برند دارند به خوبی با روش ثبت برند و شرایط آن آشنا شوند. ما سعی کردیم در ادامه این مقاله شما را با مراحل و مزایای ثبت برند جهانی بیشتر آشنا کنیم.

ثبت هوران

مزیت ثبت برند جهانی چیست

همانطور که به آن اشاره کردیم ثبت برند جهانی زمینه پیشرفت و شناخته شدن هر چه بیشتر محصولات یک شرکت را فراهم می‌کند. با ثبت کردن برند به صورت جهانی افراد ساکن در سایر کشورها نیز فرصت استفاده از محصول شما را پیدا می‌کنند.

هر چه کیفیت و کارایی محصول شما بیشتر باشد شهرت جهانی آن نیز بیشتر خواهد شد و نام برند شما بیشتر بر سر زبان‌ها خواهد افتاد. برای ثبت تغییرات شرکت با مشاورین هوران تماس بگیرید.

برندهای معروف مانند کوکاکولا، میکروسافت، گوگل، نایک و.. همگی برندهای جهانی هستند. همانطور که می‌دانید محصولات این برند‌ها در همه کشورهای جهان خواهان دارند و این همان امکان و مزیتی است که ثبت برند به شما می‌دهد. علاوه بر موارد گفته شده ثبت برند  به صورت جهانی چند تا مزیت دیگر نیز دارد که می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

        ثبت برند باعث می‌شود، که شرکت شما از اعتبار قانونی برخورد دار باشد و سایر افراد نتوانند از نام و محصولات شما کپی برداری کنند.

        با ثبت برند شما اعتبار جهانی پیدا می‌کنید و می‌توانید مسائل مربوط به بازاریابی را با هزینه های کمتری  انجام دهید.

        ثبت برند جهانی باعث می‌شود که محصولات شما، مشتریان بیشتری از سایر کشورها جذب کنند.

معروف ترین برند‌های جهانی کدام اند

اگر اطراف خود را با دقت نگاه کنید می‌توانید اثر از برند‌های معروف جهانی که بخشی از زندگی ما شده اند را مشاهده کنید. این برنده‌ها شهرت جهانی دارند و کمتر کسی پیدا می‌شود که با آن‌ها آشنایی نداشته باشد. این برندها عبارتند از:

کوکاکولا (این برند که همه با آن آشنا هستیم بیش از 70 میلیارد دلار ارزش دارد)

مایکروسافت( افرادی که با کامپیوتر سر کار دارند با برند معروف مایکروسافت آشنا هستند این برند بیش از 65 میلیارد دلار ارزش دارد)

گوگل( برند گوگل که همه ما با آن آشنا هستیم بیش از 44 میلیارد دلار ارزش دارد)

نوکیا(  برند نوکیا که همه ما آن را با گوشی‌های ساده اش می‌شناسیم بیش از 29 میلیارد دلار ارزش دارد)

والت دیزنی( برند والت دیزنی که به خاطر انیمیشن‌های زیبایش معروف است بیش از 28 میلیارد دلار ارزش دارد)

بیشتر بخوانید: علائم تجاری ممنوع

معروف ترین برند های جهانی کدام اند

ثبت برند جهانی چگونه است

برای ثبت برند به صورت جهانی دو روش وجود دارد. این دو روش شامل موافقتنامه‌های مادرید و Trips   است. هر کدام از این موافقتنامه‌ها یکسری اصول و قوانین دارند.  150 کشور در موافقتنامه Trips عضو هستند و آن را طبق قوانین جهانی WTO  امضا کرده‌اند.

 کشورهای که عضو این توافقنامه هستند می‌توانند بدون هیچ گونه واسطه ای برند را در سوئیس به ثبت جهانی برسانند. اما متاسفانه کشور ما عضو این توافقنامه نیست به همین دلیل افرادی که از کشور ما قصد ثبت برند به صورت جهانی دارند، نمی‌توانند از Trips استفاده کنند. کشور ما تنها توافقنامه مادرید را امضا کرده است.

طبق این توافقنامه هر برندی که بخواهد ثبت جهانی شود، باید ابتدا در کشور مبدا ثبت شده و اظهارات خود را به صورت بین المللی به اداره مالکیت صنعتی ارسال نماید. سپس باید از بین 85 کشوری که عضو مادرید هستند، کشورهای مورد نظر که می‌خواهد در آن‌ها فعالیت کند را انتخاب نماید.

بیشتر بخوانید: مراحل افزایش یا کاهش سرمایه شرکت ها

برای ثبت برند جهانی به چه مدارکی نیاز است

همانطور که اشاره کردیم افراد کشور ما تنها می‌توانند بر اساس قوانین موافقتنامه مادرید برند خود را ثبت جهانی کنند. برای اینکار لازم است که مدارک مورد نیاز که توسط این موافقتنامه مشخص شده اند فراهم شود. این مدارک شامل موارد زیر می‌باشد. همه  مدارک باید به صورت کامل باشد و نباید هیچ گونه ایرادی در آن‌ها وجود داشته باشد. به همین دلیل در آماده سازی مدارک لازم باید دقت کافی شود.

 نامه درخواست، برای ثبت بین المللی علامت تجاری که باید به اداره ثبت علائم تجاری فرستاده شود. در این نامه باید اسامی کشور های مورد نظر ذکر شده باشد.

باید معرفی نامه شرکت روی سر‌برگ شرکت نوشته شود و مدیر و افرادی که حق امضا دارند آن را امضا کنند. همچنین باید مهره اصلی شرکت نیز بر روی آن زده شود. اگر این معرفی نامه توسط وکیل ارائه می‌شود باید وکالتنامه دادگستری نیز ارسال شود.

تصویر شناسنامه همه مدیران شرکت و افرادی که حق امضا دارند.

برگه ای که همه هزینه‌ها در آن نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: ثبت برند چقدر هزینه دارد

برای ثبت برند جهانی به چه مدارکی نیاز است

کدام کشور ها عضو موافقتنامه مادرید هستند

در موافقتنامه مادرید 85 کشور جهان عضو هستند. این کشورها شامل موارد زیر هستند.

ایران – آلبانی – استرالیا – اتریش –   لیبریا –  لسوتو –  لتونی –  لیتونی –  موروکو –  موناکو –  مولداوی -مونته نگرو –  ماداگاسکار –  مقدونیه –  مغولستان –  ارمنستان –  بن ایر – تاجیکستان –  ترکمستان –  ترکیه –  اوکراین –  آمریکا – ازبکستان آنتیگوا و بارباردو –  آذربایجان –  بوسنی و هرزه گوین –  بلژیک –  بلغارستان -بوتسوان – بنلوکس – بلاروس – سوئیس – چین – کوبا – قبرس- بحرین – بوتان –  ویتنام – زامبیا – کوراکائو – سینت مارتین –  سوازیلند –  سائوتومه و پرنسیپ – لیتونی –  موروکو –  موناکو –  مولداوی -مونته نگرو –  ماداگاسکار –  مقدونیه –  مغولستان –  موزانبیک – قزاقستان –  لیختن اشتاین –  لیبریا –  لسوتو –  لتونی –  غنا –  یونان-  کرواسی- مجارستان –  ایسلند – ایرلند –  ایتالیا –  ژاپن –  کنیا –  قرقیزستان –  کره شمالی  –  کره جنوبی – فرانسه – انگلستان- گرجستان

بیشتر بخوانید: چگونه برند خود را در گوگل ثبت کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *