در این مطلب می خواهیم درباره اشتباهات رایج در فرآیند ثبت برند صحبت کنیم. یک شرکت زمان زیادی را صرف ساخت برند خود می کند. همه چیز از نام گرفته تا بسته بندی تحت قانون علامت تجاری محافظت می شود. اصطلاح علامت تجاری به جای علائم خدمات استفاده می شود و شامل کلمات، عبارات، نمادها یا طرح هایی است که محصولات یا خدمات آن را مشخص می کند.

در این مقاله هفت اشتباه رایج علامت تجاری وجود دارد که در طول فرآیند ثبت علامت تجاری باید از آنها اجتناب کرد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، اهمیت محافظت از برند خود را درک می کنید یا خیر؟ گفته می ‌شود که بسیاری از کسب ‌و کارها حتی ابتدایی ‌ترین گام‌ ها را برای اطمینان از اینکه یک برند تا حد امکان از حمایت قانونی برخوردار می ‌شود، انجام نمی‌ دهند.

فرآیند ثبت علامت تجاری لزوماً پیچیده نیست. در عین حال، کار آسانی نیست. بسیاری از قوانین و الزامات بین شما و یک علامت تجاری ثبت شده وجود دارد. هنگامی که در فرآیند علامت گذاری تجاری خود هستید. سعی کنید به برخی از اشتباهات رایج که ممکن است بعداً برای شما گران تمام شود، توجه داشته باشید.

ثبت هوران

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از اشتباهات رایج در فرآیند ثبت برند را برای شما به اختصار توضیح دهیم.

اشتباهات رایج در فرآیند ثبت برند کدام اند

علائم تجاری علائم یا نشانه هایی هستند که می توانند به صورتجلسه شرکت گرافیکی نمایش داده شوند و قادر به شناسایی محصولات و خدمات یک برند از برند دیگر باشند. زمانی که هر شرکت جدیدی می‌خواهد با یک کسب‌وکار جدید شروع کند. یا به دنبال توسعه یک کسب‌وکار موجود است، باید برندی را که تحت آن به عنوان یک علامت تجاری فعالیت می‌کند، ثبت کند.

با در نظر گرفتن همین موضوع، هنگام انتخاب یک علامت تجاری و استفاده از آن در تجارت، چندین اشتباه رایج که باید از آنها اجتناب شود به شرح زیر است.

استفاده نادرست از نماد TM

نماد “TM” اغلب یک علامت تجاری قانون عام نامیده می شود و دامنه آن محدود به مرزهای جغرافیایی است. که شرکت شما در آن فعالیت می کند. اگر شرکت دیگری برای استفاده از علامت تجاری دقیق درخواست علامت تجاری ارائه کند، آن شرکت حق شما را برای استفاده از علامت اصلی ساقط می‌کند، زیرا مال شما مانعی ندارد. برای محافظت از علامت تجاری، آن را در اداره ثبت اختراع و علائم ثبت کنید.

انتخاب یک نام بسیار آسان

شرکت نیازی به ثبت علامت تجاری ندارد. با این حال، باید برای یک علامت تجاری برای محافظت از آن درخواست دهد. قبل از درخواست برای علامت تجاری، یک شرکت باید از آن در تجارت در ارتباط با محصولات و خدمات خاص استفاده کند.

اگر شرکتی قبل از درخواست از علامت تجاری در تجارت استفاده نکند، می ‌تواند یک برنامه کاربردی قصد استفاده را با اداره علائم تجاری کشور ارسال کند و قصد خود را برای استفاده از علامت تجاری در تاریخ بعدی در تجارت اعلام کند.

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل ثبت برند

اشتباهات رایج در فرایند ثبت برند

فرآیند ثبت علامت تجاری تا زمانی که شرکتی شروع به استفاده از علامت تجاری در تجارت نکند ادامه نخواهد داشت. هنگامی که علامت تجاری در تجارت استفاده می شود، شرکت می تواند بیانیه استفاده را ارسال کند. سندی که نشان می دهد چگونه علامت تجاری اکنون در بازار استفاده می شود. یک شرکت حداکثر 36 ماه فرصت دارد تا اظهارنامه استفاده را ارسال کند.

بیشتر بخوانید: صورتجلسه شرکت چیست

ثبت برند با علائم متمایز

علامت تجاری یک شرکت باید متمایز باشد. پنج دسته علامت تجاری متمایز وجود دارد: دلخواه، توصیفی، خیالی، عمومی و پیشنهادی. یک برنامه علامت تجاری که از اصطلاحات توصیفی صرفاً برای توصیف محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می کند توسط اداره ثبت برند کشور رد می شود.

به همین ترتیب، اصطلاحات عمومی برای حفاظت از علامت تجاری واجد شرایط نیستند. زیرا به یک کلاس کلی از محصولات یا خدمات اشاره می کنند تا به برند. یک شرکت باید کلمات یا عباراتی دلخواه، خیالی یا پیشنهادی را انتخاب کند که برند شما را از سایر محصولات یا خدمات موجود در بازار متمایز کند یا اصطلاحی منحصر به فرد به برند شما اضافه کند.

عدم استخدام کارشناس علائم تجاری

علامت گذاری برای هر شرکتی بسیار مهم است و در صورت برخورد مناسب، می تواند تاثیر مخربی داشته باشد. قبل از انجام یک روش (نام جغرافیایی، نام خانوادگی، علائم ممنوعه، نشانه های جغرافیایی و غیره)، عوامل مختلفی که حتی در این مقاله ذکر نشده اند باید در نظر گرفته شوند.

مطلب پیشنهادی: زمان لازم برای ثبت برند چقدر است

در حالی که قوانین و رویه‌ های علامت تجاری در هر کشور شامل شباهت ‌های قابل توجهی با سکته مغزی است، مقررات و رویه‌ های محلی از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر متفاوت است. بنابراین، حتی اگر یک علامت تجاری با موفقیت در کشور شما به ثبت رسیده باشد، اما بخواهید آن را بین المللی کنید، همیشه کمک یک متخصص داخلی توصیه می شود.

ثبت برند

بنابراین به عنوان یک قاعده صحیح صحیح، هر ثبت علامت تجاری جدید نیاز به تحقیقات اولیه مناسب دارد تا از تضاد با علامت موجود جلوگیری شود.

از آنجا که اکثر شرکت ‌های تجاری فاقد دانش مربوطه در رابطه با موضوع ثبت علامت تجاری هستند. کمک از یک متخصص علامت تجاری توصیه می شود.

عدم موفقیت در حفظ علامت تجاری شما

یک علامت تجاری ثبت شده می تواند برای همیشه باقی بماند، تا زمانی که به استفاده از آن ادامه دهید و مهلت های تمدید را رعایت کنید. مهم است که با استفاده از علامت خود سازگار باشید، فقط از آن به شکلی استفاده کنید که در برنامه شما ظاهر می شود.

اگر افراد زیادی در سراسر شرکت شما از این علامت استفاده می‌کنند، ممکن است عاقلانه باشد که یک راهنمای سبک ایجاد کنید که نشان دهد چگونه علائم تجاری شما باید در محصولات، وب‌سایت‌ها و مواد بازاریابی استفاده شود تا از استفاده مداوم آنها اطمینان حاصل شود.

علت موفقیت در پروسه ثبت برند چیست

در دنیای مدرن امروزی، مصرف کنندگان در زندگی روزمره غرق شده و به طور مداوم در معرض علائم تجاری هستند. عبارات مختلف برندهای معروف را در نظر بگیرید. مصرف کنندگان به طور ناخودآگاه این علائم تجاری را به عنوان محصولات واقعی در نظر می گیرند نه به عنوان مارک های مربوطه آن.

بنابراین، چگونه یک نام تجاری را علامت گذاری می کنید، و مزایای علامت تجاری و اهمیت مالکیت معنوی چیست؟ با این حال، این شرکت ها با این ارتباط انحصاری بین برند و محصول متولد نشدند. آنها نه تنها نام، علامت، طرح یا عبارتی را اندیشیدند که مربوط به محصول خود باشند. برای ثبت تغییرات شرکت خود با مشاورین ما در تماس باشید.

بررسی تکراری نبودن برند

نامی خلاقانه انتخاب کنید که خیلی خسته کننده، توصیفی یا عمومی نباشد. بهترین انواع علائم تجاری ماهیت تلقین کننده دارند. منحصر بودن نوع برند به شرکت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

علت موفقیت در پروسه ثبت برند چیست

بهترین راهنمای ثبت برند در ثبت هوران 

هوران ثبت با ارائه بهترین خدمات در زمینه ثبت برند یکی از برترین مجموعه ها به حساب می اید. این مجموعه راهنمایی های لازم را جهت به ثبت رساندن انواع برند به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیم صورتجلسه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *