ثبت برند خارجی در ایران

ثبت برند خارجی در ایران اعتبار ویژه ای به محصولات و خدمات شرکت ها می‌دهد و همین عامل موجب شده تا در چند سال اخیر به این امر توجه خاصی شود. برخی از افراد ثبت برند خارجی در ایران را با هدف رقابت و داشتن یک برند انحصاری انجام می‌دهند.

ثبت برند خارجی برای افراد به منظور ایجاد تمایز بین آن‌ها و محصولاتشان با رقبا و شرکت های مشابه است. برای انجام ثبت برند خارجی در ایران لازم است مراحلی پشت سر گذاشته شود. این مراحل تا حدودی مشابه ثبت برند داخلی است اما به هرحال بین آن‌ها تفاوت هایی هم وجود خواهد داشت. قبل از ثبت برند خارجی در ایران، بهتر است در مورد برند خارجی اطلاعاتی داشته باشید.

در ادامه تمامی این موارد برای شما توضیح داده خواهد شد و در صورتی‌ هم که جای سوال وجود داشت، کارشناسان ثبت هوران همه روزه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. ثبت هوران معتبرترین شرکت ثبت برند خارجی در ایران است که این کار را با اصولی ترین و راحت ترین روش ممکن انجام خواهد داد.

ثبت هوران

هدف از ثبت برند خارجی

برخی از صاحبان کسب‌و‌کارها برای ارتقا شغل خود تصمیم می‌گیرند که آن را گسترش دهند و شعبه ای از کسب و کارشان را به داخل کشور ما انتقال دهند. از آنجایی که تاجر ایرانی در لحظه اول نمی تواند برند خارجی را به نام خود ثبت کند و تحت مالکیت خود در آورد، باید قرارداد قانونی تنظیم شود که اجازه استفاده از برند به آن فرد داده شود. این اجازه را صاحب و مالکین برند به دیگران می‌دهند و فرد دیگری نمی‌تواند این اجازه را صادر کند.

حالت دیگر این است که تاجر بین‌المللی تمایل پیدا کند که یک برند جدید با نام خارجی را در ایران به ثبت برساند. توجه داشته باشید که در صورتی‌که ثبت برند برای بار اول در کشور ما انجام شود، با گذشت زمان صاحب برند برای ثبت آن در جهان می تواند اقدام کند.

اگر برند و مالک آن خارجی باشند و تصمیم بگیرند که برند و تجارتشان را وارد ایران کنند، ابتدا بهتر است که برند را در کشور خود ثبت کرده باشند و بعد برند را وارد سیستم مادرید کنند. وارد کردن برند در سیستم مادرید الزامی نیست؛ ولی این کار به نفع تاجر است. چرا که سیستم مادرید اجازه دسترسی تجاری به کشورهای دیگر را نیز صادر می کند.

توضیحاتی در مورد ثبت برند خارجی

قابل ذکر است که برند خارجی فقط اسم خارجی نیست. می‌توان اسم برند ایرانی را با حروف انگلیسی چاپ کرد و از آن به عنوان برند خارجی استفاده کرد. البته قوانین ثبت برند باید بر روی آن اعمال شود. برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر از این قوانین با همکاران ما در ارتباط باشید و یا به سایت (نام سایت ذکر شود) مراجعه نمایید.

در سایت هوران تمامی اطلاعات لازم مربوط به برند ها وجوود دارد و هم‌چنین امکان مشاوره رایگان برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. در هر مرحله که دچار مشکل شدید از همکاران ما کمک بگیرید. متخصصان ما در حوزه ثبت برند خارجی این کار را از طرف شما انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: صورتجلسه انتقال سهام شرکت سهامی خاص

ثبت برند خارجی

ثبت برند خارجی و مزایای آن

ثبت برند خارجی این امکان را به تاجر می‌دهد که کار خود را در کشورهای دیکر گسترش دهد.

 قوانین بین الملل به تاجر کمک می‌کند که تجارت او به بالاترین سطح ممکن برسد.

فضای بیشتری برای شناخت برند خارجی ایجاد شده و شهرت بیشتری برای برند به‌وجود می‌آید.

ثبت برند خارجی این امکان را به مالک برند می‌دهد که شعبه و نمایندگی های زیادی را در کشور مقصد ایجاد کند؛ این کار موجب گسترش کار او می‌شود.

اسناد لازم برای ثبت برند خارجی در ایران

 اساسنامه شرکت

کارت بازرگانی

اسناد هویتی مالکان و سهامداران شرکت

در صورتی‌که کار ثبت برند توسط فرد دیگری انجام شود، لازم است که یک وکالتنامه داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد.

اگر فردی واقعی مالک برند خارجی باشد، لازم است که اسناد شناسایی و کارت بازرگانی این فرد نیز وجود داشته باشد. مدارکی هم که نشان دهد زمینه فعالیت او در همین حوزه است، لازم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مراحل ثبت تغییرات شرکت

ثبت برند خارجی در ایران چه شرایطی دارد

ارائه خدمات پس از فروش برای مشتریانی که به آن‌ها کالا فروخته و یا خدمتی را عرضه کرده است.

امضای قرار‌داد بین افراد ایرانی و شرکت خارجی

فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری شرکت خارجی در کشور

همکاری با شرکت‌های فنی و مهندسی برای انجام کارهایی که در کشورهای ثالث انجام میگیرد.

توانمند بودن در انجام صادرات غیر نفتی
قابل انتقال بودن خدمات فنی و مهندسی ارائه شده

دارای مجوز قانونی و رسمی از سمت دستگاه‌های دولتی مانند بازرسی کالا و بازاریابی و …

ثبت برند خارجی در ایران چه شرایطی دارد

شرایط استفاده از برند خارجی در ایران

یکی از شرط هایی که برای استفاده از برند خارجی در ایران وجود دارد و آن هم این است که اعتبار برند در کشور مبدا تمام شده باشد. و یا این که از مهلت تمدید اعتبار برند زمان زیادی گذشته باشد و برند اعتبارش را از دست بدهد و صاحب قبلی هم تمایلی به تمدید این برند نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل ثبت برند

اگر شما به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی برندی را از صاحب اصلی بخرید، این اجازه را دارید که برند را در ایران و یا به صورت بین المللی با ارائه مدارک و مستندات لازم به ثبت برسانید. هم‌چنین می توانید برند را با توافق نامه ای معتبر از شرکت مادر اجازه کنید و در زمان مشخص از برند استفاده کنید.

مقایسه برند فارسی با برند خارجی

اگر فردی به دنبال فروش بیشتر و گسترش کسب‌و‌کار خود در سطح بین‌الملل باشد، نسبت به ثبت برند لاتین خود اقدام می‌کند.

مراحل ثبت برند خارجی در ایران و برند فارسی مشابه است اما یکسری تفاوت ها هم وجود دارد:

اگر معنای برند شما فارسی نبود، باید برند لاتین انتخاب کنید. مهم ترین معیار معنای برند است و فرقی در نوشتار آن به زبان فارسی و لاتین وجود نخواهد داشت.

بررسی سوابق برند لاتین و تشابه آن با برندهایی که در سیستم مادرید به ثبت رسیده اند.

احتمال ثبت برند خارجی نسبت به فارسی کمتر است؛ دلیل آن هم گستره بیشتر برند خارجی است.

ثبت برند خارجی در بین‌الملل پیشرفت و موفقیت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

الزام به داشتن کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین

متخصصان شرکت ثبت هوران شما را در زمینه ثبت برند خارجی در ایران و ثبت برند داخلی و هم‌چنین ثبت شرکت یاری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: تغییرات شرکت را چگونه ثبت کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *