تغییرات شرکت چیست

بسیاری از افراد این سوال را دارند که تغییرات شرکت چیست و چرا به این میزان اهمیت دارد؟ تغییرات شرکت یک بخش بسیار بزرگ از ثبت برند در سامانه اداره ثبت شرکت ها می باشد که با توجه به آن فعالیتهای شرکت شما زیر نظر اداره قرار خواهد گرفت و اگر قعالیت های برند شما هرگونه مغایرتی با تغییرات ثبت شده داشته باشد با تخلف کاری روبرو می شوید، به همین دلیل ثبت دقیق تغییرات شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد ، اگر شما نیز قصد ثبت تغییرات شرکت را دارید اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟ شرکت ثبت هوران می توان بهترین کمک کننده به شما باشد.

ثبت هوران

تغییرات شرکت چیست

همانطور که میدانید یک شرکت در ابتدا تاسیس خود باید به ثبت برند به همراه یک صورتجلسه که فعالیت های شرکت را ذکر کرده است بپردازد، اما مسلما همیشه فعالیت یک شرکت نمی تواند بر اساس و پایه اولیه خود ثابت بماند و با گذر زمان تغییرات احتمالی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل عاملی به نام ثبت تغییرات شرکت ایجاد شده است که شما می توانید از آن ده ها و حتی صدها بار برای ثبت تغییرات و فعالیت های جدید شرکت خود استفاده کنید.

ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت یک فعالیت اجباری می باشد زیرا اداره ثبت شرکت ها باید نسبت به تمامی تغییرات و تصمیم های شرکت شما آگاه باشد و در صورتی که بازرس های اداره ثبت برخلاف اطلاعات ارائه داده شما اظهار نظر داشته باشند و تخلف را گزارش کنند، شما از فعالیت منع خواهید شد، به همین دلیل ثبت تغییرات شرکت به صورت دقیق و با بند های حقوقی یک کار بسیار مهم است که شما برای انجام آن می توانید از شرکت هوران کمک بگیرید. می توانید برای آگاهی از اشتباهات رایج در فرآیند ثبت برند از شماورین ما کمک بگیرید.

تغییرات شرکت

5 مورد از مواردی ک باید تغییرات آنها را ثبت کنید.

1 ــ انحلال شرکت

انحلال شرکت در واقع به معنی پایان کار یک شرکت و منحل شدن شرکت می شود، همانطور که میدانید به دلیل مشکلاتی زیادی امکان انحلال یک شرکت موجود می باشد و مواردی وجود دارد که موجب تصفیه شرکت می شود به همین دلیل یکی از تغییرات ثبت برند را می توانیم انحلال شرکت معرفی کنیم یعنی در یک جلسه هیئت مدیره تصمیم به پایان شراکت و تصفیه شرکت خواهند گرفت به همین دلیل باید به اداره ثبت صورت جلسه را ارائه کنند تا پایان کار خود گزارش دهند.

انحلال شرکت

2 ــ تغییر و تمدید اعضای هیات مدیره و بازرسان

همانطور که میدانید در اساسنامه ثبت برند نام تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرس ها ذکر می شود و در صورتی که اعضای شرکت قصد تغییر هر فرد را داشته باشند باید یک جلسه در هیئت مدیره تشکیل شود تا فرد جدید معرفی شده و با ارائه یک صورت جلسه و توافق هیئت مدیره به اداره ثبت معرفی شود، همچنین قرارداد کاری هر فرد در شرکت دارای اعتبار می باشد، در صورتی که اعتبار کاری یکی از اعضای هیئت مدیره یا بازرس ها به پایان برسد برای تمدید باید یک جلسه تشکیل شود تا تمامی افراد نظر شخصی خود را درباره ادامه روند کاری و تمدید قرارداد فرد مورد نظر اعلام کنند.

3 ــ حق امضا

در یک شرکت حق امضا یکی از مهمترین موضوعات موجود می باشد، در صورتی که شما پس از ثبت برند شرکت تصمیم به تغییر حق امضا بین افراد داشته باشید می توانید در مجمع عمومی فوق العاده یا جلسه بین اعضای هیئت مدیره این تصمیم را تایید کنید و به همراه یک صورت جلسه برای تغییرات شرکت به اداره ثبت اعلام کنید.

4 ــ انتقال سهام

پس از تاسیس و ثبت برند شرکت ، خر یک از سهامداران می توانند تصمیم به انتقال سهام خود داشته باشند، برای انتقال سهام در یک جلسه بین مجمع عمومی فوق العاده دو شریک باید انتقال را معرفی کنند و رضایت همکاران خود را برای انتقال سهام جلب کنند، البته انتقال سهام باید با توجه به مقررات انتقال سهام بین شرکت های سهامی عام خاص تعیین شده باشد تا در نتیجه بدون هیچگونه مشکل ثبت برند همراه با تغییرات شرکت انجام شود.

5 ــ تغییر آدرس شرکت

همانطور که میدانید یک شرکت به دلیل تعویض مکان فعالیت، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه و… ممکن است آدرس شرکت خود را تغییر دهد. به همین دلیل باید تغییر آدرس را به اطلاع اداره ثبت شرکت با تایید مجمع عمومی فوق العاده برساند.

مطلب پیشنهادی: آموزش گام به گام ثبت برند

مواردی ک باید تغییرات آنها را ثبت کنید

تغییرات شرکت توسط چه کسانی تعیین می شود

تغییرات یک شرکت در مرور زمان با توجه به تجربه و نیاز های یک شرکت برای انجام فعالیت های جدید توسط مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و جلسات هیات مدیره تعیین می شود، در این جلسات اساسنامه اصلی شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تغییرات مورد نیاز برای تطبیق اساسنامه با فعالیت های جدید شرکت ایجاد می شود، این تغییرات می تواند شامل افزایش سرمایه، کاهش سرمایه، انحلال شرکا، ورود و خروج شرکا، تغییر اعضای هیئت مدیره ، تغییر سمت هیئت مدیره ، انتقال سهام بین هیئت مدیره، تغییر حق امضا در هیات مدیره و… باشد.

دقت داشته باشید تمامی افرادی که تغییرات شرکت را تایید کرده اند باید در صورتجلسه تغییرات شرکت برای ثبت چطور برندم را ثبت کنم جدید نام برده شوند، سپس شما می توانید صورت جلسه تعیین شده برای تغییرات شرکت را به اداره ثبت شرکت ارسال کنید تا مورد بازرسی و تایید قرار گیرد.

شرکت هوران

همانطور که در این متن اشاره شد شما برای ثبت تغییرات شرکت و ثبت برند خود نیاز به ارتباط بالا با اداره ثبت، تجربه کاری، تنظیم قرارداد به صورت دقیق و بدون مشکل ، توجه بالا به اعتبار قراردادها و همچنین تنظیم دقیق تغییرات و… دارید، شرکت هوران یک شرکت برای تنظیم فعالیت شرکت های دیگر می باشد، این شرکت به ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت شما به صورت مداوم با پشتیبانی کامل می پردازد.

تغییرات شرکت

در صورتی که شما با شرکت هوران در تنظیم ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت خود همکاری داشته باشید نیازی به توجه بالا به فعالیت های اداری نخواهید داشت و شرکت هوران تمامی این فعالیت ها را در کوتاه مدت برای شما انجام می دهد، تنها کافی است برای ثبت تغییرات شرکت و ثبت برند خود از پشتیبانی شرکت هوران تا پایان فعالیت کاری کمک بگیرید.

به مطالعه ادامه دهید: مهم ترین عوامل جهت ثبت برند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *