بررسی ثبت برند تجاری با محصولات

بررسی ثبت برند تجاری با محصولات به چه صورت است ؟ شما می توانید با استفاده از سامانه جستجوی الکترونیکی علائم تجاری (TESS) اداره ثبت اختراع و علائم تجاری اداره کشور همه علائم تجاری درخواست شده و ثبت شده را به صورت رایگان جستجو کنید. اگر علامت شما شامل یک عنصر طراحی باشد، باید آن را با استفاده از کد طراحی جستجو کنید.

برای یافتن کد(های) طراحی مناسب، لطفاً به دفترچه راهنمای کد جستجو مراجعه کنید. علامت تجاری کلمه، طرح یا نمادی است که یک محصول را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند. بخشی از حقوق مالکیت معنوی محسوب می شود.

طبق بخش 2 (zb) قانون علائم تجاری 1999، علامت تجاری به علامتی اطلاق می شود که می تواند به صورت گرافیکی نمایش داده شود. که می تواند کالاها یا خدمات یک فرد را از کالاهای دیگران متمایز کند و ممکن است شامل شکل کالاها، بسته بندی آنها و ترکیب رنگ ها باشد.

بر اساس طبقه بندی علائم تجاری NICE که یک طبقه بندی بین المللی کالاها و خدمات است، 45 طبقه وجود دارد که از 1 تا 35 برای کالاها و 36 به 45 برای خدمات تقسیم می شوند. قبل از اینکه جستجوی علامت تجاری انجام شود، جستجوی کلاس برای تعیین اینکه محصول متعلق به کدام طبقه است، ضروری است. شما می توانید برای ثبت برند خود به مجموعه HORANSABT اعتماد کنید.

بررسی ثبت برند تجاری با محصولات به رشد کسب و کار کمک می کند

نام تجاری محصول یک استراتژی مهم است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا یک محصول را از محصول دیگر تشخیص دهند و متمایز کنند. مشاغل در هر اندازه می توانند با موفقیت آن را پیاده سازی کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

چه چیزی باعث می شود شناخته شده ترین محصولات جهان تا این حد قانع کننده باشند؟ البته خود محصول باید چیزی با کیفیت باشد. اما کیفیت به تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی کند.

بهترین محصولات جهان چیز با ارزش دیگری نیز در کنار خود دارند: برندسازی محصولات در سطح جهانی. نام تجاری محصول یک عنصر ضروری است که باید به عنوان بخشی از استراتژی ثبت برند سازی گسترده در نظر گرفته شود زیرا به محصولات شما زندگی و شخصیتی خاص می بخشد.

برندسازی عالی محصول، مشتریان را جذب می‌کند و باعث بازگشت آنها می‌شود. از سوی دیگر، نام تجاری ضعیف محصول، در بهترین حالت گیج کننده است و حتی می‌تواند بی‌ثبات باشد و به طور فعال به فروش و شناخت آسیب برساند.

برند تجاری محصول با استفاده از اصول استراتژی برندسازی برای یک کالای خاص است. این تداعی یک نماد، نام و طرح با یک محصول برای ایجاد هویت قابل تشخیص برای آن کالا است. برندسازی محصول نوعی برندسازی است، اما از چندین جهت کلیدی با برندسازی کلی شرکت متفاوت است. نام تجاری شرکت در سراسر برند ثابت باقی می ماند و باید کل دامنه هویت یک شرکت را در بر بگیرد.

کاربرد برند محصول در بهبود ادراک و دیدگاه درست نسبت به محصولات و کالاها است. به گونه ای که در ارتباط با ایده ها و عواطفی قرار بگیرند که فراتر از ظرفیت کارکردی آنها است.

بررسی ثبت برند تجاری با محصولات به رشد کسب و کار کمک می کند

برند حاشیه ای

برند ابزاری است که یک محصول، شرکت یا فرد توسط کسانی که آن را تجربه می کنند، درک می شود. خیلی بیشتر از یک نام یا یک لوگو، یک برند احساس قابل تشخیصی است که این دارایی ها برانگیخته می شود. برندها ابزارهای تجاری هستند که ROI قابل اندازه گیری را هدایت می کنند. برند اپل ممکن است نامشهود باشد، اما این بدان معنا نیست که با ارزش ترین چیزی نیست که اپل در اختیار دارد.

برند شخصیت تغییرات شرکت است. این اولین چیزی است که مصرف کنندگان با دیدن لوگو یا محصول یک شرکت یا شنیدن نام آن به آن فکر می کنند یا احساس می کنند. در واقع، می‌توانید از کلمه «شخصیت» به عنوان جایگزینی مستقیم برای «برند» استفاده کنید تا معنای آن را فوراً روشن کنید.

شخصیت برند به طور چشمگیری در بین مشاغل متفاوت است. به عنوان مثال، مخاطبان هدف تویوتا با رولز رویس که یک برند لوکس است، یکسان نیستند. بنابراین تجربه برند شما بسیار متفاوت است.

برند توصیفی و ثبت برند تجاری محصولات

بررسی ثبت برند تجاری با محصولات در هنگامی که کسب و کار جدید خود را شروع می کنید، می خواهید نام تجاری شما از رقبا متمایز باشد. دریافت یک علامت تجاری یک راه عالی برای محافظت از کسب و کار شما در برابر هرگونه اختلاف در نامگذاری یا نام تجاری است.

با این حال، علامت تجاری شما یک فرآیند قانونی است و می تواند کمی پیچیده باشد. نام کسب و کار شما به سادگی نامی است که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید. تفاوت عمده بین نام تجاری و علامت تجاری این است که علائم تجاری می توانند بیش از نام شرکت شما اعمال شوند.

قبل از پر کردن درخواست، باید یک جستجوی مجوز در پایگاه داده اداره ثبت برند کشور انجام دهید تا مطمئن شوید که نام و لوگوی شما قبلاً دارای علامت تجاری نیست. عدم انجام جستجوی مناسب یکی از دلایل اصلی رد درخواست است.

برند توصیفی و ثبت برند تجاری محصولات

همچنین توصیه می ‌شود برای اهداف حقوق عمومی، یک جستجوی کامل و یک جستجوی کلی در اینترنت انجام دهید. هنگامی که علامتی بدون تضاد پیدا کردید، می توانید دو نوع درخواست علامت تجاری را در اداره ثبت برند ثبت کنید. یکی دیگر از خدمات مجموعه هوران به جز ثبت برند، نوشتن صورتجلسه شرکت می باشد.

برند عمومی چیست؟

برند عمومی به عنوان برند دولتی نیز آن را می شناسند. برخی از کارشناسان این عقیده را دارند که نمی توان چیزی که تحت عنوان انتخاب مشتریان و مدل رقابتی وابسته به آن ندارد را برند کرد. اما این به آن معنا نیست که شما نمی توانید از نظم و متدولوژی استراتژی های برندینگ برای آگاهی دادن به سهامداران خود و کسب اعتماد نهادهای دولتی، استفاده کنید.

به همین دلیل می گویند که نهادهای دولتی بیشتر از آنکه به برند احتیاج داشته باشند، به توسعه نمادی اطمینان بخش احتیاج دارند. زیرا امروزه برندهایی در بخش خصوصی تولید شده اند که همانند خدمات عمومی، تمام زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده اند، مانند گوگل که شاید قادر نباشیم بدون آن یک روز زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: روش استعلام آخرین تغییرات شرکت

رعایت قوانین بررسی ثبت برند تجاری با محصولات

الزامات علامت تجاری شامل جزئیاتی مانند اطلاعات تماس و اطلاعات توضیحات محصول است که باید هنگام درخواست علامت تجاری ارائه دهید. اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) درخواست های علامت تجاری را بررسی می کند. این آژانس از اطلاعاتی که در یک درخواست علامت تجاری ارائه می‌دهید استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا یک علامت تجاری ثبت شده در فدرال برای اختراع یا محصول شما به شما اعطا کند یا خیر.

برندسازی خلاقانه و متفکرانه کلید بسیاری از مشاغل است. علائم تجاری به شما این امکان را می دهد که محصول و خدمات خود را از رقبا متمایز کنید. آنها نماد شهرت شما هستند و کسب و کار شما را متمایز می کنند.

رعایت قوانین تجارت در ثبت برند محصولات

اگر نام تجاری مرتبط با کسب و کار خود دارید، باید از طریق ثبت علامت تجاری از آن محافظت کنید. ثبت علامت تجاری به شما حق انحصاری استفاده از علامت را برای محصولات/خدمات ثبت شده در هر کشوری که در آن ثبت شده است می دهد. علاوه بر این، به سادگی ثبت علامت تجاری شما می تواند اشخاص ثالث را از اتخاذ یا استفاده از علائم بالقوه گیج کننده باز دارد.

بیشتر بخوانید: مراحل ثبت تغییرات شرکت

علامت های تجاری ممنوع کدام ها هستند

به یک مدل کسب و کار نوآورانه جدید فکر می کنید؟ علامت تجاری فقط یک کلمه یا یک لوگو نیست، یک ابزار تبلیغاتی بسیار قوی و وسیله ای است تا اطمینان حاصل شود که خلقت شما با کار سخت شما مرتبط است و هیچ کس دیگری نمی تواند از حسن نیت شما سوء استفاده کند.

در حالی که فکر کردن به یک علامت تجاری بدیع و اصیل که شما را متمایز می کند به خودی خود یک کار است، با تئوری حذف آسان تر می شود، با دانستن اینکه کدام یک از علائم ممنوع است یا به طور مطلق از حمایت رد می شود.

یکی از این دسته از علائمی که ثبت آن رد می شود، «علامت های ممنوعه» هستند که در این ادامه مورد بحث قرار می گیرند. علائم ممنوعه آن دسته از عبارات، نمادها یا گروهی از کلمات هستند که به موجب قانون از ثبت آنها برای حفاظت منع شده است. بخش 9، 13 و 23 قانون علائم تجاری 1999 به طور خاص ممنوعیت ثبت چنین علائمی را به عنوان علامت تجاری تعیین می کند.

کلماتی به قدری رایج که نمی توانند خاطره متمایزی را در ذهن مصرف کننده نسبت دهند. به عنوان مثال کلماتی مانند قرمز، آبی یا درختی، اساساً یک کلمه انگلیسی عمومی است که هیچ معنای ثانویه ای به دست نیاورده است.

به مطالعه ادامه دهید: صورتجلسه انتقال سهام شرکت سهامی خاص

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *