چطور برندم را ثبت کنم

ثبت هوران یک شرکت تجاری برای ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، ثبت صورت جلسه شرکت و… می باشد، اگر این سوال را دارید که چطور برندم را ثبت کنم ؟ هوران می تواند بهترین گزینه های ممکن را برای شما داشته باشد و به صورت حرفه ای در کوتاه ترین زمان ممکن علامت تجاری شما را در بین شرکت های موجود ثبت کند.

ثبت هوران

چطور برندم را  ثبت کنم

ثبت برند تجاری یکی از مهم ترین موضوعات موجود می باشد که شما باید از 0 تا 100 آن را به صورت دقیق انجام دهید، با وجود کوچک ترین مشکل در فرآیند ثبت برند شما ممکن است تمامی روند فعالیت شرکت شما با مشکل مواجه شود، به همین دلیل هوران ( برند تنها با دریافت مدارک شما در کوتاه ترین زمان ممکن با علم و تجربه خود، برند شما را به ثبت خواهد رساند.در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما با ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، ثبت صورت جلسه و… هوران توضیحات کامل را قرار داده است.

نحوه ثبت برند

برای ثبت برند شما در ابتدا باید علامت تجاری مورد نظر خود را برای کار به ثبت برسانید، علامت تجاری نمایش هنده صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان محصولات می باشد و باعث می شود تا محصولات و خدمات شما متفاوت از محصولات و خدمات دیگر باشد، شما با ثبت برند و ثبت علامت تجاری می توانید خود را به بازار کشور معرفی کنید و در اینده نیز تمامی تغییرات شرکت را همراه با صورت جلسه شرکت به نام برند ثبت کنید.

روند تغییرات شرکت

در روند ثبت برند در ابتدا شما باید اطلاعات دقیق شرکت خود را مشخص کنید، از این اطلاعات می توان به چگونگی شروع فعالیت تجاری، محصول تولیدی، خدمات ارائه شده، هزینه محصولات، برند انتخاب شده برای محصولات، عوامل ثبت برند و عوامل ثبت تغییرات شرکت در آینده و…. اشاره کرد، سپس می توانید با توجه به مراحل زیر فرایند ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت همراه با صورت جلسه شرکت را انجام دهید.

روند تغییرات شرکت

مراحل ثبت برند

1 ــ انتخاب یک نام مناسب برای برند

شما در اولین فرصت ممکن باید یک نام و لوگو برای برند خود انتخاب کنید، این نام نباید توسط شرکت های دیگر که فعالیت شما را انجام می دهند به ثبت رسیده باشد و به عنوان یک نام منحصر به فرد شناخته می شود، همچنین نام انتخابی شما باید در لیست نام هایی باشد که قابلیت ثبت دارند، برای مثال برخی از نام ها در کشور ایران امکان ثبت را ندارند و شما نمی توانید از آنها برای ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت همراه با صورت جلسه شرکت استفاده کنید.

2 ــ قبل از ثبت برند استعلام دریافت کنید

شما قبل از اینکه برند  خود را ثبت کنید باید یک استعلام دریافت کنید این استعلام نمایش دهنده این است که در واحد های صنعتی، تولیدی، خدماتی و…. تا به امروزه چه شرکت هایی برای ثبت برند خود از نام انتخابی شما استفاده کرده اند و در نهایت ممکن است به دلیل مورد استفاده بودن نام انتخابی در یکی از شرکت ها، شما نتوانید از آن استفاده کنید.

به همین دلیل پیشنهاد می شود که چند نام و برند مختلف را قبل از استعلام انتخاب کنید، البته در صورتی که شما روند ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت همراه صورت جلسه شرکت خود را به هوران واگذار کنید، هوران تمامی نام های قابل ذکر را به شما پیشنهاد می کنید تا روند تعیین نام شرکت و اسعام زمانبر نباشد.

توجه داشته باشید، بسیاری از افراد قبل از ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت به همراه صورتجلسه استعلام برند را دریافت نمی کنند و با پرداخت هزینه های بالا در آینده و مراحل بعدی با خطا روبرو شده و هزینه های پرداختی خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه در اساسنامه شرکت تغییر ایجاد کنیم

 

مراحل ثبت برند

در صورتی که زمان کافی برای استعلام ندارید می توانید از وب سایت هوران برای استعلام آنلاین راهنمایی دریافت کنید تا در چند دقیقه از نام انتخابی خود برای ثبت برند در سامانه استعلام آنلاین برند به صورت تخصصی اطلاع پیدا کنید.

3 ــ آماده کردن مدارک به همراه صورتجلسه شرکت

پس از اینکه شما از نام انتخابی خود اطمینان پیدا کردید، باید مدارک مورد نیاز را برای  ثبت برند یا ثبت تغییرات شرکت همراه با صورتجلسه شرکت تهیه کنید، این مدارک باعث می شود تا شرکت شما در سایت اداره مالکیت بارگذاری شود و در نهایت برند شما مورد تایید نسخه فیزیکی قرار گیرد. از مدارک مورد نیاز برای ثبت برند می توان به کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز فعالیت، نمونه برند پیشنهادی، ارائه نام برند به صورت لاتین، کارت بازرگانی و…. اشاره داشت.

4 ــ ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت

پس از اینکه شما مدارک خود را در سایت اداره مالکیت بارگذاری کردید باید پروسه ثبت برند تجاری را در وب سایت مالکیت معنوی کشور انجام دهید،برای انجام این کار باید یک حساب کاربری در سایت داشته باشید و حتما با یک دفترخانه اسناد رسمی همکاری کنید و یک گواهی امضا جهت تایید حساب از دفترخانه تهیه کنید.

در سایت برای ثبت اظهارنامه شما باید یک کلمه ورودی مشخص کنید که فقط اعضای شرکت شما از آن برای ورود به سایت استفاده کنند سپس با ورود نهایی به سایت اظهارنامه شما توسط سه کارشناس اداره مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت در صورت تایید یک پیامک برای شما ارسال خواهد شد که توانایی ادامه فرآیند ثبت برند را دارید. برای راهنمای تنطیم صورتجلسه از ما کمک بگیرید.

ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت

5 ــ مراجعه حضوری به اداره مالکیت

پس از اینکه اداره مالکیت ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت همراه با اهمیت تنظیم جلسات با صورت جلسه شرکت را تایید کرد، شما می توانید هزینه اظهارنامه را در سایت پرداخت کنید تا اطلاعات فرم و نام کاربری ایجاد شده در اختیار شما قرار گیرد، سپس باید اظهارنامه خود را در طی 10 روز تا 15 روز در روزنامه رسمی چاپ کنید تا به تمامی مردم اعلام کنید که قصد ثبت برند دارید، در صورتی که طبق قانون تجارت تا یک ماه هیچ گونه اعتراضی دربرابر ثبت برند شما وجود نداشته باشد.

می توانید با مراجعه حضوری به اداره مالکیت پرداخت حق ثبت برند را انجام دهید و ثبت برند خود را به صورت 10 ساله تحویل بگیرید.در صورتی که شما نسبت به مراحل ذکر شده توانایی کافی را ندارید شرکت هوران  درکوتاه ترین زمان ممکن پروسه تعیین شده را برای شما انجام خواهد داد.

به مطالعه ادامه دهید: صورتجلسه شرکت چیست

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *