مشاوره برای ثبت برند

مشاوره برای ثبت برند: از گذشته‌های دور تا به الان استفاده از تجارب افراد و مشورت گرفتن، یکی از مهمترین خصوصیات انسان در زندگی اجتماعی بوده است. از کوچکترین و کم ریسک‌ترین تصمیمات تا بزرگترین اقدامات با مشورت گرفتن از افراد مجرب و متخصص در حوزه مربوطه به بهترین نحو انجام می‌شوند.

هیچ یک از ما آنقدر فرصت زندگی ندارد که برای طی کردن راه مورد نظر و انجام اقدامات جدید، هزار و یک بار مسیر را طی کرده و با آزمون و خطا بهترین شیوه را پیدا کند! از سوی دیگر برخی اقدامات در چارچوب قانون و مقررات، اجازه آزمون و خطا به ما نمی‌دهند!

ثبت برند و راه اندازی کسب و کار شخصی، یکی از تصمیمات بزرگ و قدم‌های تاثیر گذار در تمام دوران بوده است. اینکه افراد با بکارگیری مهارت‌های خود، روحیه ریسک پذیری و جرات از زیر بار فشار زیاد و حقوق کم کارمندی بیرون آمده و حرفه و برند شخصی خود را راه اندازی کنند. اقدامی مقتدرانه و پر ریسک بوده و با چالش‌هایی نیز همراه است.

اولین و مهمترین چالش برندهای جدید

 یکی از چالش‌های اساسی راه اندازی کسب و کار جدید و تاسیس شرکت، طی کردن مراحل اداری ثبت برند است. ثبت شرکت و برند به شما کمک می‌کند تا بتوانید با پشتوانه قانون فعالیت خود را آغاز کرده، در صورت بروز هر گونه مشکل به راحتی و از طریق قانونی آن را رفع کنید، از منافع و مزایای مربوطه بهره‌مند شوید و البته! اعتماد مشتریان را جلب و حفظ کنید.

اگر برای شما هم سوال است که چرا باید برند شخصی‌مان را ثبت کنیم؟ ثبت برند چه مراحلی دارد؟ مشاوره ثبت برند چگونه است؟ توسط چه کسی انجام می‌شود؟ و… در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم به طور جامع و کاربردی به مسائل پیرامون مشاوره برای ثبت برند پرداخته و راهنمای جامعی برای این اقدام به شما ارائه دهیم.

اولین و مهمترین چالش برند های جدیدچرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

پیش از اینکه به بررسی چگونگی مشاوره  از ثبت هوران درباره برای ثبت برند بپردازیم. خوب است در مورد چرایی ثبت برند بدانیم. به خصوص در حال حاضر با گسترش فضای مجازی که افراد زیادی با مهارت خود، ارائه خدمات و فروش محصولات سود زیادی کسب می‌کنند با خود می‌گویند: “بسیار خوب! ما که سودمان را بدون ثبت برند هم داریم. پس چرا باید برند خود را به ثبت رسمی برسانیم؟!” این در حالی‌ست که این کسب و کارها از خطرات احتمالی متوجه خود و برندشان غافل هستند.

عدم ثبت برند و شرکت، بر اساس قانون تجارت و ثبت شرکت‌ها، در وهله اول کسب و کار را در معرض خطر انحلال و جریمه نقدی قرار می‌دهد. از سوی دیگر کسب و کار و برند بی نام و نشان از لحاظ اجتماعی و حقوقی امنیت ندارد. افراد سودجو به راحتی می‌توانند به برندهای بی نام و نشان آسیب برسانند و از آن سواستفاده کنند.

اما برندهایی که به طور رسمی به ثبت می‌رسند. در چهارچوب قانون از حقوق و منافعی برخوردار می‌شوند، در صورت برخورد با مشکلات گوناگون و سواستفاده افراد سودجو می‌توانند از کسب و کار خود دفاع کنند و البته می‌توانند زمینه رشد و توسعه کسب و کار خود را در سطح جهانی نیز فراهم کنند.

این موارد از مهمترین دلایل الزام ثبت برند هستند؛ و اما مشاوره ثبت برند چگونه است؟

مطلب پیشنهادی: ثبت برند در استان البرز

دریافت مشاوره ثبت برند در چه مواقع کاربرد دارد؟

مشاوران ثبت برند افراد متخصص در زمینه اقدامات حقوقی و آگاه به قوانین تجارت و مقررات ثبت شرکت‌ها و موسسات هستند. که در تمامی مراحل ثبت رسمی برند تجاری به شما کمک می‌کنند. اخذ مشاوره با این متخصصان به ویژه در مراحلی خاص از ثبت برند می‌تواند از مدت زمان طی کردن مراحل اداری ثبت کاسته و کسب و کار شما را توسعه دهد.

مهمترین مراحل برای اخذ مشاوره ثبت برند

مهمترین مرحله ثبت برند که نیازمند مشورت با کارشناسان حوزه ثبت شرکت و توسعه کسب و کارها است. مرحله انتخاب نام برند، پیش از طی مراحل قانونی و اداری است. نام برند از پراهمیت‌ترین موارد برای یک برند است. انتخاب این نام از لحاظ خاص و تک بودن، آسان بودن تلفظ، ارتباط با حوزه فعالیت، اندازه مناسب و پارامترهای مهم دیگر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشد.

مطلب پیشنهادی: تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

نام برند شما باید ترجیحا از نام دلخواه‌تان در کنار اصطلاح شناخته شده از حوزه کسب و کارتان تشکیل شده باشد. نه بسیار بلند و نه بسیار کوتاه باشد. به یاد ماندنی بوده و در خاطر مشتریان بماند. و مهم‌تر از همه اینکه تک و منحصر به فرد باشد. انتخاب نام مناسب از اقدامات پایه‌ای در ثبت برند است که معمولا با مشورت گرفتن از متخصصان این حوزه انجام می‌شود.

مهمترین مراحل برای اخذ مشاوره ثبت برند

و اما مرحله دوم مشاوره ثبت برند، مرتبط با استعلام گیری و بررسی عدم تشابه برند با برندهای ثبت شده قبلی است. استعلام گیری و بررسی عدم تشابه مرحله‌ای فوق العاده مهم در ثبت برند است.

بیشتر بخوانید: ثبت نمایندگی برند خارجی

 اگر نام برند خود را انتخاب کرده و با مدارک لازم به اداره ثبت مالکیت مراجعه کنید. و ناگهان خیلی اتفاقی متوجه شوید که برندتان شباهت زیادی به یکی از برندهای از پیش ثبت شده دارد. به مشکل جدی بر خواهید خورد و فرآیند ثبت را با دشواری فزون‌تری طی خواهید کرد.

 برای جلوگیری از این مشکلات، خوب است پیش از مراجعه به اداره مربوطه و شروع مراحل قانونی ثبت برند. با مشاوران این حوزه مشورت نمایید و با کمک ایشان و وبسایت‌های معتبر، استعلام گیری و بررسی عدم تشابه برند با برندهای ثبت شده را انجام دهید.

نحوه اخذ مشاوره برای ثبت برند

شاید در گذشته راه ثبت برند و اخذ مشاوره حقوقی کار چندان ساده‌ای نبود و نیاز به جستجو و صرف زمان و هزینه فراوان داشت. اما به لطف فناوری و امکان ارتباط گسترده امروزه همه چیز فرق کرده است!

در حال حاضر اگر نیاز به مشاوره ثبت برند داشته باشید و به دنبال مشاور مجرب در این زمینه بگردید. به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید در موتورهای جستجو، عبارت مشاوره ثبت برند را سرچ (Search) کنید و با مقایسه نتایج، آیتم‌های متنوع و ویژگی‌های مختلف، پنل مشاوره مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

خوشبختانه در دسترسی اینترنتی به راحتی می‌توانید از رزومه و تحصیلات مشاور اطلاع کسب نمایید. با بررسی قیمت و مقایسه آن با قیمت سایر مشاوره‌ها، مفیدترین و البته به صرفه‌ترین مشاوره را اخذ کنید.

به مطالعه ادامه دهید: از کجا بفهمیم یک برند ثبت شده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *