صورتجلسه شرکت چیست ؟ بسیاری از افراد این سوال را دارند که صورتجلسه شرکت چیست و چرا به این میزان اهمیت دارد؟ خوب صورت جلسه یک شرکت می تواند مهمترین برگه قانونی یک شرکت باشد که کارها و تصمیمات هیئت مدیره، مجمع عمومی فوق العاده، مجمع عمومی عادی و… را به اداره ثبت اعلام می کند. به صورت دقیق تمام جزئیات را در اختیار شما قرار خواهد داد. با ادامه این مقاله در ثبت هوران همراه ما باشید.

ثبت هوران

صورتجلسه شرکت چیست

صورتجلسه شرکت یک به صورت دقیق ثبت کننده تغییرات یک شرکت می باشد که توسط سه مجمع می تواند تعیین شود. این صورت جلسه تعیین کننده و یک مدرک مهم برای کارهای مهم شرکت است. برای مثال اگر انتقال سهام در شرکت انجام شود باید حتما توسط مجمع عمومی فوق العاده یک جلسه برقرار شود و در صورت جلسه تمامی جزئیات صورتجلسه به ثبت برسد. تا صورتجلسه با امضا مجمع عمومی فوق العاده به اداره ثبت شرکت ها داده شود و سپس تغییرات شرکت اعمال شود.

این نوشته معتبر دارای مشخصات دقیق تاریخ، محل برگزاری جلسات، هیئت جلسه، افراد معتبر موجود در جلسه، تصمیمات اتخاذ شده در جلسه، رسمی بودن جلسه با توجه به امضا و اثر انگشت تمامی مجمع، موضوع اصلی جلسه و… می باشد که به صورت دقیق تغییرات شرکت ایجاد شده در شرکت را اعلام و تایید می کند. قابل ذکر است که هیچگونه تغییراتی بدون نوشتن یک صورت جلسه معتبر امکان پذیر نمی باشد.

موضوعات صورتجلسه شرکت

صورت جلسه یک شرکت می تواند از موصوعات ساده یا بسیار مهم تشکیل شده باشد. اما به صورت کلی از این موضوعات می توانیم به تغییر نام شرکت، انتقال سهام بین سهامداران شرکت، خرید و فروش سهام به افراد جدید، افزایش سرمایه شرکت، کاهش سرمایه شرکت ، ضوابط شخصی شرکا شرکت، انحلال شرکت، تغییر فعالیت شرکت، تغییر آدرس شرکت و… اشاره داشته باشیم. موسسه هوران از کوچکترین تا بزرگترین موضوعات را برای شما ثبت خواهد کرد.

موضوعات صورتجلسه شرکت

نکات ثبت صورتجلسه شرکت

صورت جلسه یک شرکت باید همراه با مجوز از طرف موسسات مراقبتی و حفاظتی ثبت شود در غیر این صورت اعتبار نخواهد داشت. حتی اگر شرکت شما یک موسسه غیر تجاری نیز می باشد، صورتجلسه همچنان باید دارای مجوز برای ثبت برند اصلی باشد. اما زمان ایجاد تغییرات مانند تغییر نام، تغییر فعالیت، تغییر آدرس و… نیازی به مجوز برای تایید صورتجلسه نیست. قابل ذکر است که موسسه های قرآنی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنند و همچنین نهاد های مالی و اعتباری باید از موسسات تعاونی، صرافی و صندوق های قرض الحسنه مجوز دریافت کنند.

دقت داشته باشید که متن صورت جلسه شرکت باید به صورت دقیق و پیش فرض تایپ شده باشد تا در سامانه با کلیک بر روی آن بارگذاری شود، در صورتی نا آشنایی با چگونگی نوشتن صورت جلسه می توانید از موسسه هوران کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی: ثبت برند بدون ثبت شرکت

نوشتن صورت جلسه شرکت

برای نوشتن صورت جلسه شرکت در ابتدا شما باید شماره صورتجلسه را بر مبنای استمرار یا دوره ای بودن وارد کنید تا صورتجلسه در اداره ثبت رسمیت داشته باشد. سپس باید تمامی افرادی که در جلسه حضور دارند در صورت جلسه نام برده شوند. برای مثال تمامی اعضای مجمع عمومی فوق العاده یا هیئت مدیره شرکت و…، پس از نامگذاری افراد شما باید دستور جلسه را ذکر کنید و اعلام کنید که موضوع اصلی جلسه چیست؟ برای مثال می توانید به انتقال سهام، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه و… اشاره داشته باشید.

پس از اعلام موضوع شما باید تمامی مطالب مهمی که در جلسه در مورد آنها گفتگو های اصلی انجام شده است را بیان کنید تا در صورت اعلام تصمیم، اداره ثبت نیز با خواندن مباحث یک تصمیم گیرنده منطقی باشد.

مطلب پیشنهادی: آموزش گام به گام ثبت برند

نوشتن صورت جلسه شرکت

از نکات مهم در نوشتن صورت جلسه ، اعلام زمان دقیق شروع جلسه و پایان جلسه می باشد، برای مثال اگر جلسه از ساعت 10 صبح تا 11.30 دقیقه صبح به اتمام رسیده است. به هیچ عنوان نباید حتی یک دقیقه به زمان جلسه اضافه یا کم شود زیرا ممکن است در آینده باعث هرگونه مشکل در تصمیمات نوشته شده در صورت جلسه باشد.

همچنین در صورتی که اتمام جلسه اعلام شد و برای اتخاذ تصمیم اصلی شما نیاز به یک جلسه دیگر داشتید باید در انتهای صورتجلسه شرکت اعلام موکول شدن جلسه را بیان کنید و همچنین زمان و مکان جلسه بعدی را به همراه دستور جلسه نیز بنویسید.

در پایان صورت جلسه شرکت، تمامی اعضایی که در جلسه مورد نظر حضور داشته اند باید صورتجلسه را امضا کنند و همچنین اثر انگشت بگذارند تا صورت جلسه به رسمیت شناخته شود. موسسه هوران می تواند تمامی مراحل نوشتن صورت جلسه را به صورت دقیق برای شما انجام دهد

ثبت صورتجلسه شرکت چیست

برای ثبت صورتجلسه شما باید در ابتدا اطلاعات را به اداره ثبت شرکت برای تغییرات شرکت چیست اعلام کنید. این اطلاعات شامل شناسه ملی شرکت ، موضوع اصلی برای ایجاد جلسه مانند سهامی خاص، مسئولیت محدود و… می باشد. پس از تایید شدن شناسه ملی شرکت شما باید نوع صورتجلسه به صورت دقیق مشخص شود. برای مثال باید تعیین کنید این صورت جلسه برای مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی و… می باشد.

پس از اینکه اطلاعات ارائه داده شده توسط اداره ثبت تایید شد میتوانید نام خانوادگی، شماره ملی، شماره همراه متقاضی یعنی خود شما برای ثبت صورتجلسه شرکت را وارد کنید. تا در صورت هرگونه اطلاع رسانی با خود شما به صورت مستقیم تماس گرفته شود. در صورتی که قادر به ثبت صورتجلسه نبودید از موسسه هوران برای ثبت کمک بگیرید.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت صورتجلسه شرکت

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت صورتجلسه شرکت

1 ــ مشخص کردن متقاضی

2 ــ وارد کردن تاریخ جلسه

3 ــ وارد کردن ساعت شروع و پایانه جلسه با رعایت تقدم و تاخر ساعات

4 ــ دریافت شماره دسترسی 19 رقمی با کلیک روی پذیرش

5 ــ مشخص کردن نام و نام خانوادگی پذیرنده ثبت احوال

6 ــ وارد کردن مشخصات شخص

7 ــ وارد کردن شماره ملی اشخاص ایرانی و شماره گذرنامه اشخاص غیر ایرانی

8 ــ وجود نام، شماره ملی و شماره ثبت شخص های حقوقی

به مطالعه ادامه دهید: مهم ترین عوامل جهت ثبت برند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *