ثبت برند چقدر هزینه دارد

ثبت برند چقدر هزینه دارد: هزینه‌هایی که شما در راه ثبت برند باید پرداخت کنید در سال 1401 بر اساس شرایط مختلف تعیین شده است. به عنوان مثال در صورتی که شما در نام برند خود از حروف لاتین استفاده کرده باشید باید هزینه‌های بیشتری را نیز پرداخت کنید.

علاوه بر این موضوع هزینه‌های ثبت برند با توجه به تعداد طبقات یک برند متمایز می‌باشد. به صورت کلی می‌توان به هزینه‌های کارت بازرگانی، اظهارنامه، آگهی‌هایی که در روزنامه باید منتشر کنید عواملی این چنین اشاره کرد.

برای آن که شما بتوانید حقوق مادی و معنوی محصولات خود را حفظ کنید بهتر است علامت تجاری خود را به ثبت برسانید تا در این مسیر مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر نشوید.

ثبت هوران

روش‌های پرداخت هزینه ثبت برند در سال 1401

شما برای آن که بتوانید ثبت برند داشته باشید، باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید که در این مسیر می‌توانید این کار را به دو روس انجام دهید که عبارت‌اند از:

  • به صورت شخصی
  • پیگیری توسط مؤسسه حقوقی آگاه ثبت

ثبت برند چقدر هزینه دارد در سال 1401

برای آن که شما بتوانید برند خود را به ثبت برسانید باید هزینه‌های مختلفی را به ثبت برسانید، برای آن که از این هزینه‌ها اطلاع داشته باشید و بدانید که این هزینه‌ها برای چه اموری خرج شده‌اند بهتر است تا انتهای با ما همراه باشید. هزینه‌های کلی عبارت‌اند از:

  • هزینه اظهار نامه
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت اول
  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت دوم
  • پرداخت تعرفه حق‌الثبت
  • پرداخت هزینهٔ وکیل جذب شده برای پیگیری امور حقوقی شما

هزینه اظهارنامه ثبت برند

در ابتدایی‌ترین مرحله برای آن که شما بتوانید برند خود را به اداره ثبت ارسال کنید باید هزینه اظهار نامه را پرداخت کنید، نرخ این هزینه بین 24 تا 90 هزار تومان در سال 1400 تعریف شده است و این هزینه‌ها تماماً به حقوقی و یا حقیقی بودن برند و تعداد اقلام برند بستگی خواهد داشت.

چاپ آگهی در نوبت اول

در صورتی که اظهار نامه‌ای که شما ارسال کرده بودید مورد تأیید قرار گرفت، مرحله دوم شما چاپ آگهی برای ثبت برند می‌باشد. این ثبت برند باید در روزنامه رسمی اول چاپ شود. بعد از آن که روزنامه انتشار پیدا کرد باید به مدت 30 روز منتظر بمانید تا در صورتی که به برند شما اعتراضی وارد شود اعلام شود.

هزینه اظهارنامه ثبت برند

چاپ آگهی در نوبت دوم

در صورتی که آگهی شما با اعتراضی مواجه نشود مرحله سوم چاپ آگهی ثبت برند برای بار دوم در روزنامه رسمی کشور می‌باشد. به این روزنامه، روزنامه ۱۰ساله گفته می‌شود. این امر باعث می‌شود که برند شما به مدت 10 سال اعتبار داشته باشد.

هزینه‌های چاپ آگهی نیز حدود 250 الی 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید هزینه‌ای به عنوان حق‌الثبت به اداره و شرکتی که توسط آن برند شما به ثبت رسیده است پرداخت کنید. تمامی مراحل ثبت برند می‌تواند به صورت‌های شخصی و واگذاری به مؤسسه آگاه ثبت شود.

هزینه وکیل

در صورتی که شما از وکیل برای پیگیری‌های حقوقی خود استفاده کنید باید هزینه‌ای بین 1 الی 2 میلیون تومان را برای وکیل کنار بگذارید. هزینه‌های وکیل با توجه به حقوقی و یا حقیقی بودن برند و شرایط پرونده با یکدیگر متمایز هستند.

همه چیز را درباره شرایط و قوانین ثبت تغییرات شرکت را می توانید از کارشناسان هوران بپرسید، کافیست با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

ثبت برند چقدر هزینه دارد مراحل پرداخت

برای آن که شما بتوانید هزینه‌های ثبت برند را پرداخت کنید باید طی این 4 مرحله این هزینه‌ها را پرداخت کنید تا به هدف نهایی خود یعنی ثبت شدن برند برسید.

این مراحل عبارت‌اند از پرداخت هزینه‌های ثبت اظهار نامه در سامانه اداره مالکیت معنوی این هزینه با توجه به تعداد طبقات برند، تعداد کالا، حقیقی و یا حقوقی بودن برند شما می‌توانید متغیر باشد. این مراحل دارای جزئیات مختص به خود هستند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

هزینه ثبت برند برای یک طبقه

برای افرادی که حقوقی هستند هزینه 48 هزار تومان باید پرداخت شود و برای افرادی که حقیقی هستند نصف این مبلغ یعنی 24 هزار تومان در نظر گرفته شده است. به این نکته توجه داشته باشید که به ازای هر طبقه اضافه برای افراد حقیقی معادل 2 هزار تومان و افراد حقوقی مبلغ 4 هزار تومان اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: انتخاب نام برای ثبت برند

هزینه ثبت برند برای یک طبقه

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند و آگهی تقاضا

بعد از آن که شما اظهار نامه خود را ارسال کرده باشید کارشناسان اداره مالکیت اظهار نامه شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و با ثبت عبارت بلا مانع شما را برای مرحله دوم آماده خواهند کرد یعنی ثبت آگهی جهت تقاضای ثبت برند در روزنامه رسمی می‌باشد.

هزینه این امر نسبت به مورد اول بیشتر خواهد بود و در حدود 238 هزار تومان در نظر گرفته شده است. پارامترهایی که در قیمت ثبت برند شما در آگهی تأثیر گذار است و باعث بالا و پایین شدن هزینه خواهد شد عبارت‌اند از:

  • تعداد خط‌های نوشته شده آگهی
  • رنگی یا سیاه و سفید بودن آن
  • طراحی یا درج کادر
  • تعداد کالاها و میزان طبقات

بیشتر بخوانید: ثبت برند صنایع دستی

هزینه حق ثبت برند

مرحله بعدی ثبت برند همان طور که ذکر شد شما باید به مدت 30 روز منتظر باشید و سپس با ورود به وب سایت هزینه‌ای تحت عنوان حق ثبت را پرداخت کنید. هزینه‌ای که در این مرحله باید پرداخت کنید نیز با توجه به تعداد طبقات، کالای شما متفاوت می‌باشد.

به صورت کلی می‌توان برای برندهای حقیقی و حقوقی به این صورت بیان کرد که به ازای یک طبقه فرد حقیقی باید 120 هزار تومان و فرد حقوقی باید مبلغ 240 هزار تومان را پرداخت کند. هر طبقه اضافه برای ثبت برند افراد حقیقی باید مبلغ 10 هزار تومان و افراد حقوقی باید مبلغ 20 هزار تومان را پرداخت کنند.

هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

گام نهایی شما برای ثبت برند به این صورت است که باید هزینه‌ای را تحت عنوان ثبت آگهی در روزنامه رسمی را پرداخت کنید. این آگهی، آگهی نوبت دوم به حساب می‌آید و قیمت آن همانند بار اول 238 هزار تومان خواهد بود. در این راه ممکن است شما مجبور به پرداخت هزینه‌های جانبی مانند تمبر، تشکیل پرونده توسط فردی که امور شما را انجام می‌دهد را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برند خود را ثبت کنیم؟

هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

هزینه مورد نیاز برای ثبت برندهای بین‌المللی

برای آن که شما بتوانید ثبت برند خود را به صورت بین‌المللی انجام دهید، هزینه‌های شما به این صورت است که بررسی اظهار نامه شما برای افراد حقیقی مبلغ 20 و برای افراد حقوقی مبلغ 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدت زمان ثبت برند

تمامی برندهایی که شما به عنوان یک نشان تجاری انتخاب می‌کنید به مدت 10 سال دارای اعتبار می‌باشد و بعد از گذشت این مدت شما باید به سراغ تمدید برند خود بروید که هزینه‌های تمدید برند با هزینه‌های ثبت برند متفاوت است.

قیمت‌های تمدید برای افراد حقیقی به ازای یک طبقه مبلغ 120 و برای افراد حقوقی به ازای یک طبقه مبلغ 240 هزار تومان است. هزینه‌های طبقات اضافه به ترتیب برابر با 10 و 20 هزار تومان است.

به مطالعه ادامه دهید: ثبت برند بدون جواز کسب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *