تنظیم صورتجلسه شرکت

تنظیم صورتجلسه شرکت: همه‌ی شرکت‌های بزرگ برای رشد و توسعه و بهبود عملکرد خود پس از ثبت رسمی نیاز به انجام تغییراتی دارند. تغییر و تحولاتی که با بررسی جوانب مختلف و مشاوره و توافق هیات مدیره و صاحبان شرکت صورت می‌گیرد و در جهت بهتر شدن اوضاع شرکت انجام می‌پذیرد.

شرکت‌هایی که به ثبت رسمی رسیده‌اند باید تمام تصمیمات و توافقات خود را پیش از اعمال تغییرات با قانون تجارت تطبیق داده و از این جهت با مذاکره در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده صورتجلسه‌ای تنظیم و به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهند.

با توجه به اینکه رشد و توسعه شرکت امری حائز اهمیت برای صاحبان شرکت‌هاست و تغییر و پویایی اساسی‌ترین و شاید تنها راه آن است، در این نوشته قصد داریم به طور کامل به موضوع تغییرات شرکت و ثبت رسمی آن با تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت بپردازیم.

چنانچه می‌خواهید با مراحل و نحوه ثبت رسمی تغییرات شرکت آشنا شوید، در ادامه این مقاله ثبت هوران با ما همراه باشید.

ثبت هوران

تغییرات شرکت و موارد قابل تغییر

شرکت‌ها پس از ثبت رسمی در طی فعالیت خود در مواجهه با چالش‌های اقتصادی و شرایط نیاز به تغییراتی اعم از ورود و خروج شرکا، افزایش یا کاهش سرمایه، تغییر محل شرکت، نام و… پیدا می‌کنند. در حقیقت تغییر و تحول شرکت‌ها امری ناگزیر و البته برای حیات شرکت بسیار مهم است که باید با طی کردن مراحل اداری و قانونی صورت پذیرد تا به نحو احسن و بدون اختلال در کار شرکت انجام شود.

ثبت رسمی تغییرات چگونه انجام می‌شود

اولین و پایه‌ای‌ترین مرحله برای اقدام به ثبت رسمی تغییرات و تنظیم صورتجلسه شرکت، برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده یا جلسه هیات مدیره است.

بر اساس نوع شرکت و تغییراتی که در نظر دارید بایستی یکی از این جلسات رسمی را ترتیب دهید (به عنوان مثال اعمال تغییرات در اساسنامه شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در جلسه مجمع عمومی فوق العاده صورتجلسه تنظیم شود.) و با تنظیم صورتجلسه قانونی و رسمی برای ثبت تغییرات شرکت اقدام کنید.

در ادامه بیشتر با این جلسات آشنا خواهیم شد.

مجمع عمومی عادی

در جلساتی تحت عنوان جلسه مجمع عمومی عادی، معمولا در چهار ماه آغاز سال مالی جدید، مدیران شرکت، سهامداران و شرکا گردهم می‌آیند و با بحث در مورد اهداف شرکت در مورد راهبرد کلی آن در سال پیش رو تصمیم گیری می‌کنند.

در این جلسات تغییراتی چون تعیین سمت افراد و مشخص کردن اعضای هیات مدیره، انتخاب بازرسان و تعیین شرح وظایف و مسیولیت‌های ایشان، محاسبه و تقسیم منافع شرکت بین شرکا و سهامداران و… همگی منطبق بر اساسنامه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چگونه برند خود را در گوگل ثبت کنیم

شایان ذکر است که این مجمع اغلب برای تصمیم گیری و تنظیم صورتجلسه تغییرات کوچک‌تر و تعیین عملکرد سالیانه شرکت با حضور مدیران و سهامداران برگزار می‌شود.

ثبت رسمی تغییرات چگونه انجام می‌شود

جلسات مجمع عمومی فوق العاده

جلسات مجمع عمومی فوق العاده با حضور مدیران و صاحبان شرکت و حداقل نیمی از سهامداران معمولا در ۴ ماه دوم سال مالی برگزار می‌شود. موضوعات مطرح شده در این جلسه اساسی‌تر از مجمع عمومی هستند و از کلیت شرکت به تحولات پیش رو تغییر پیدا می‌کنند.

 موضوعاتی که در این جلسات مطرح می‌شود. شامل افزایش یا کاهش سرمایه، تغییرات شرکت جدید در اساسنامه شرکت و حتی نام و فعالیت آن، اقامت شرکت و محل قرارگیری آن و… هستند.

در این جلسات حتی تصمیماتی برای انحلال شرکت، تعیین مدت مدیریت مدیران فعلی یا تعویض مدیران و بازرسان  در صورت وجود شرایط خاص اتخاذ می‌شود.

مجمع هیات مدیره

و اما آخرین مجمع، مجمع هیات مدیره شرکت برای اتخاذ تصمیمات جزئی‌تر در روند فعالیت شرکت است. هیات مدیره شامل سهامداران و صاحبان شرکت نقش بسیار موثری در تصمیم گیری‌های جدید شرکت و مدیریت جزئیات اقتصادی و فعالیت کلی شرکت دارد.

 این مجمع با حضور افرادی چون رئیس هیات مدیره و نائب رئیس که توسط اعضا برگزیده شده‌اند. برای اقدامات مهمی چون معاملات شرکت، انتخاب مدیران داخلی، محاسبه درآمدها و قروض شرکت و… برگزار می‌شود.

یکی دیگر از خدمات ثبت هوران ثبت برند شما در کمترین زمان ممکن می باشد که باید ابتدا با مشاورین ما در تماس باشید.

این‌ها خلاصه‌ای شرح کار جلسات مختلف بودند؛ با توجه به نوع شرکت و تصمیمات و تغییراتی که در نظر دارید. باید اقدام به برگزاری جلسات به خصوص کرده و برای تنظیم صورتجلسه شرکت، رضایت و امضای شرکا و هیات مدیره را دریافت کنید.

 لازم به ذکر است که تمامی تغییرات اساسی مجمع عمومی فوق العاده بایستی با مطرح کردن ایده تغییر و جلب رای مثبت حداقل دو سوم حضار انجام شود و به مراحل بعدی راه پیدا کند.

نحوه تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت

حال که با مقدمات رسمی تصمیم گیری برای تغییرات شرکت آشنا شدیم. خوب است به مراحل قانونی تنظیم و ارائه صورتجلسه نگاهی داشته باشیم.

تا چند سال اخیر ارائه صورتجلسه مراحل قانونی و اداری زمان بری داشت که تنها با مراجعه حضوری و دوندگی‌های فراوان صورت می‌گرفت. پیشرفت فناوری و امکان‌ انجام اینترنتی امور ادارای این کار را نیز آسان‌تر از پیش کرد.

مطلب پیشنهادی: ثبت برند چقدر هزینه دارد

 امروزه برای ارائه صورتجلسه و درخواست اعمال تغییرات شرکت‌ها تنها باید به سایت مربوطه ثبت شرکت‌ها مراجعه و با پر کردن عناوین خواسته شده تغییرات شرکت را به صورت کاملا قانونی انجام دهید.

مراجعه به سایت و ارائه اطلاعات شرکت

برای تنظیم صورتجلسه شرکت و ثبت تغییرات ابتدا سایت ثبت شرکت‌ها irsherkat.ssaa.ir را جستجو کنید و وارد شوید. سپس با درج شناسه ملی، شماره ثبت رسمی شرکت و مشخص کردن نوع آن به مرحله بعد بروید.

جزئیات صورتجلسه را درج کنید

پس از انجام مراحل معرفی شرکت عناوین مربوط به جزئیات صورتجلسه چون نوع جلسه (مجمع عمومی عادی، فوق العاده یا هیات مدیره)، تاریخ برگزاری، حضور اعضای مهم(حضور اغلب یا همه افراد) و مشخصات افراد اعم از نام و نام خانوادگی و کد ملی و… را وارد کنید.

بیشتر بخوانید: طبقات ثبت برند در ایران و خارج از کشور

صورتجلسه تغییرات شرکت

صورت جلسه را تنظیم کنید

حال که همه اطلاعات را وارد کردید، باید صورتجلسه را در قسمت مربوطه نوشته و یا با اعمال تغییرات از صورتجلسه حاضر سایت استفاده کنید. صورتجلسه نهایی را تنظیم کنید.

جهت پذیرش نهایی، مدارک را ارائه کنید

پس از تنظیم صورتجلسه و ثبت اطلاعات، پذیرش نهایی را انتخاب کرده و جهت قطعی شدن کار اوراق دریافتی و مدارک لازم را ارسال نمایید.

در این مقاله سعی کردیم مطالب مختصر و مفیدی در مورد ثبت قانونی تغییرات و تنظیم صورتجلسه شرکت به شما ارائه داده و مراحل ادارای را قدم به قدم بررسی کنیم. تغییر و تحول جزو الزامات حفظ پویایی و بازدهی یک شرکت است. با بررسی همه جوانب و شرایط و مشورت با اعضا تصمیماتی جهت تغییر شرکت اتخاذ کرده و با تنظیم صورتجلسه تغییرات را به صورت قانونی ثبت نمایید.

به مطالعه خود ادامه دهید: ثبت برند تجاری بین المللی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *